• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 05 / 31

نكته هايي براي گرفتن عكس هایي خوب در خانه

براي بسياري از تازه كارها و حتي برخي عكاسان حرفه اي، عكاسي در خانه به خاطر نبود شرايط عكاسي به كابوسي تبديل شده است. در اين مقاله به نكته هايي اشاره مي كنيم كه به كمك آنها در خانه و بدون امكانات عكاسي گرانقيمت مي توانيد عكس هاي زيبايي بگيريد به خصوص عكاسي از فرزندان كه هر صحنه از آنها مي تواند عكسي شيرين و به ياد ماندني باشد.

نکات آموزش عکاسی در منزل

فلاشي را كه روي دوربين نصب شده است را فراموش كنيد.

از تاباندن نور مستقيم فلاش خودداري كنيد. گزينه هاي بسيار ديگري وجود دارد كه مي توانيد آنها را جايگزين فلاش كنيد از چراغ مطالعه اي كه از پشت يك پرده سفيد مي تابد گرفته تا چراغ سيار و فلاش هايي كه در بازار وجود دارند، مي توانيد آنها را به صورت غير مستقيم به سوژه بتابانيد. چراغ هاي سقفي هم كه نور به سقف تابيده مي شود گزينه مناسبي هستند به خصوص آنها كه پخش كننده نور دارند فقط كافيست نور را به صورت غير مستقيم به سوژه عكاسي خود بتابانيد. حتي اگر هيچ يك از اينها را در اختيار نداريد و مجبوريد از فلاش استفاده كنيد مي توانيد از يك تكه كاغذ استفاده كنيد و آنرا با چسب نواري طوري به دوربين متصل كنيد كه در مقابل فلاش قرار گيرد اين كاغذ در هنگام عكاسي مانند يك ديفيوزر يا پخش كننده نور عمل خواهد كرد و مانع از درخشش هاي ناخواسته و ضايع شدن عكس شما مي شود. اما فلاش به شما آن جهت نوري مورد نظر را نمي دهد بنابراين اگر مي خواهيد در خانه عكس هاي زيبايي مانند آنچه كه در استوديو مي گيريد از صحنه ها ثبت كنيد بهتر است منابع نوري ديگر را هم امتحان كنيد. يك نكته براي عكاسي از افراد و نورپردازي اين است كه سعي كنيد انعكاس نور را در چشمانش در عكس نشان دهيد آن برقي كه در چشم مي افتد عكس شما را زنده تر مي كند.

برق چشم را از دست ندهيد

برای اينكه برق چشم افراد يا كودكان را در عكس نشان دهيد مي توانيد از يك لامپ معمولي استفاده كنيد يا اينكه او را در نزديكي پنجره قرار دهيد. به اين ترتيب چشم ها روشن تر و بهتر به نظر مي رسند و مي توانيد زيبايي چشم افراد را به بهترين شكل ممكن نشان دهيد.

آموزش نکات عکاسی در منزل

بهترين مكان

هر خانه اي مکان یا مکان های مناسبي براي عكاسي دارد كه در آنجا شرايط نور براي عكاسي بهتر از هر جاي ديگري است. اين را مي توانيد از مقايسه عكس هايي كه در منزل گرفته ايد دريابيد. من در آشپزخانه خودم اين مكان را پيدا كردم و اينجا جايي است كه توانسته ام بهترين عكس هاي چهره را از فرزندانم به يادگار بگذارم. من آنها را صدا مي كنم به قسمت جنوبي آشپزخانه که كابين هاي سفيدي در آنجا هست و نور را به صورت آنها بازتابش مي كند و نيازي به فلش ندارم و لحظه اي كه آماده هستند يا اينكه قيافه اي با مزه و دوست داشتنی به خود مي گيرند را از دست نمي دهم. و گاهی از آنها مي خواهم اين كار را دوباره در آشپزخانه تكرار كنند! عكس زير يكي از همين عكس هاست كه آنرا در آشپزخانه خودم گرفته ام.

آموزش نکات عکاسی در منزل

پنجره ها

بدون شك نور بهترين دوست شما در عكاسي است اگر بتوانيد از آن هنرمندانه استفاده كنيد شما را تبديل به عكاسي مي كند كه با تصاوير نقاشي كنيد كه از بحث ما در اين مطب خارج است. اما در خانه، اين دوست خوب از پنجره داخل مي شود. يكي ديگر از نقاط ايده آل در خانه من روي مبلي است كه در اتاق نشيمن و در مقابل پنجره قرار دارد. اين پنجره آنقدر بزرگ است كه نور ايده آلي براي عكاسي مي سازد. از آن براي برق انداختن چشم ها استفاده مي كنم. و چون اين اتاق شمالي است نور ملايمي از آن به داخل اتاق مي تابد كه سبب مي شود سايه هاي زيبا و ملايمي روي صورت ايجاد شود. اين اتاق از آشپزخانه اي كه درباره آن صحبت كرديم تاريك تر است كه مجبورم آنرا با تنظيمات دوربين جبران كنم.

گول آيزو را نخوريد

مهم نيست كه كارخانه هاي سازنده چه مي گويند آيزوي بالاي 800 ( و گاه خود 800) چرند است. سعي كنيد به هر وسيله اي كه در اختيار داريد از نور طبيعي كه از پنجره ها به داخل مي آيد و منابع نوري كه در اختيار داريد به بهترين وجه استفاده كنيد تا آنجا كه ممكن است نور كافي فراهم كنيد تا اينكه بخواهيد آنرا با تنظيمات دوربين جبران كنيد. براي اينكه عكس هاي زيبايي بگيريد بايد به نور اهميت بدهيد از اينكه هر منبع نوري را به شكلي استفاده كنيد نترسيد به مرور متوجه مي شوید چگونه با نور بازي كنيد همانطور كه من با تلاش بسيار به اين مهارت دست پيدا كردم. فراموش نكنيد هر كاري كه ارزش انجام دادن دارد، ارزش اين را هم دارد كه آن را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد. با تمرين به مهارت هايي در عكاسي دست پيدا مي كنيد كه خودتان، خودتان را هم شگفت زده خواهید كرد.

نوشته: اليزابت هالفورد

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط :

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید