• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 04

کودکان و روزه داری

خداوند روزه را بر تمامی مسلمانان واجب کرده است. کودکان قبل از سن تکلیف نیازی به روزه گرفتن ندارند. اما آن ها دوست دارند قبل از سن تکلیف روزه گرفتن را تجربه کنند. اگرچه این موضوع برایشان می تواند چالش بر انگیز باشد اما منافع و مزایای زیادی در مورد تشویق و ترغیب کودکان برای روزه گرفتن در سنین کم وجود دارد. روزه گرفتن در طول روز می تواند خود کنترلی را در کودکان ایجاد کند. همچنین آن ها را از لحاظ روحی و جسمی برای سال های بعدی آماده می سازد .

تشویق کودکان به روزه گرفتن

 راه هایی برای تشویق کودکان :
  • از دوران کودکی آن ها را به روزه گرفتن عادت دهید.  برای کودکانی که بسیار کوچک هستند،  فعالیت های مخصوص ماه رمضان را معرفی کنید. اینکار می تواند افطاری دادن به اعضای خانواده باشد.
  • از مقدار کم شروع کنید: روزه فقط بعد از بلوغ و سن تکلیف بر افراد واجب می شود. بنابراین وقتی کودکان به سن تکلیف نرسیده اند، سعی کنید آنها را تشویق کنید تنها بخشی از روز را روزه بگیرند.
  • جایزه بدهید. سعی کنید جدولی از روزهایی که کودکان روزه گرفته اند تهیه کنید و بر اساس آن جایزه بدهید.
  • به مسجد بروید: کودکان را با خود به مسجد ببرید .
  • کارهای خوب را تشویق کنید: به کودکان خود اهمیت انجام کارهای خوب در رمضان را یاد آوری کنید. به آن ها یاد بدهید با دوستان و فامیل خود مهربان باشند.
  • عادت های آنها را تغییر دهید. همانظور که بزرگسالان سعی می کنند عادت ها و کارهای خود را در ماه رمضان تغییر دهند، پس کودکان نیز باید به انجام این کار عادت کنند. فعالیت های روزانه ی کودکان را به کارهای اسلامی تغییر دهید. می توانید زمان بازی های کامپیوتری، تماشای فیلم و کارتون را محدود کنید. در عوض آن ها را تشویق کنید کتاب ها و داستان های اسلامی بخوانند.
  • همراهی کردن : سعی کنید آن ها را با هم سن و سال هایی که روزه گرفته اند همراه کنید. اینکار باعث می شود آن ها همدیگر را به روزه گرفتن تشویق کنند .

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید