• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 08

چیدمان سفره غذا در ماه مبارک رمضان

با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان به رویاهای درست کردن بهترین غذاها نیز نزدیک می شویم پس با در دسترس داشتن گوشت قرمز، گوشت سفید، ماکارونی، برنج و مایعات، دیگر بهانه و مانعی برای نبود غذاهای مهم و خوشمزه در دیس نیست چرا که این مواد غذایی مهم ترین مواد اولیه ایی هستند که در ماه رمضان بیشتر مصرف را دارند منتهی گاهی شاید قدرت تنظیم و ترتیب و به عبارتی چیدن را، نداشته باشید.

 در بسیاری موارد غذای خوش آب و رنگ و لذیذی درست کرده اید اما به خاطر عدم چیدمان درست سفره و میز غذاخوری شاید گفت که کار شما کامل نبوده است یعنی نمره شما 20 نیست. به هر حال سایت یاد بگیر دات کام تصمیم گرفته است تا چند اتیکت غذا برای ماه مبارک رمضان را به آموزش بگذارد تا تلاش زن خانه در آشپزخانه برای درست کردن غذا به سبب عدم چیدمان درست، هدر نرود.

چیدمان سفره ماه مبارک رمضان

غذاهای ماه مبارک رمضان

گوشت در خط مقدم مواد غذایی: روزه دار در رویای گوشت به سر می برد چون سید و آقای غذاهاست لذا لازم است تا در نزدیک ترین جا به مهمان که در دسترس است قرار گیرد تا برای خوردن خجالت نکشد. اگر گوشت پرندگان بزرگ موجود می باشد بهتر است در میانه های سفره قرار دهید.

برنج در کناره های سفره: برنج و یا ماکارونی و نان و مواد غذایی از این دست، خوب است در ظرف های بزرگتر و کناره ی سفره چیده شوند و ظرف خالی نیز جلوی مهمان گذاشته تا از هر نوع غذایی که میل دارد بکشد و اصلا مهمان را مجبور به کشیدن غذای خاصی نکنید.

چیدمان سفره ماه مبارک رمضان

سالادها

سالادها در آخر سفره: بهتر است تا سالادها در آخر سفره قرار گیرند با این توضیح که؛ سس بخارا و سالاد سبز اعم از کاهو و دیگر سبزیجات را در یک ردیف قرار داده تا مهمان به دنبال چیزی که میل دارد نگردد بلکه خیلی راحت به هر نوعی که دوست دارد دسترسی داشته باشد.

آش در ابتدا: بهترین زمان برای تقدیم کردن آش و سوپ همان ابتداء است البته شاید زیاد با چیدمان سفره در ارتباط نباشد ولی تا اینکه شما کاملا آماده شوید این روش مناسبی است تا مهمان منتظر نماند.

چیدمان سفره ماه مبارک رمضان

شیرینی جات در ماه رمضان

شیرینی جات به معنای عام که معمولا در ایران زولبیا بامیه در ماه رمضان تهیه می شود یکی از بهترین موادی است که حتما بدن ما به آن نیاز خواهد داشت چون حاوی قند زیادی است، اما جایگاه ظرف زولبیا و یا ظرف هر شیرینی دیگر در سفره، نزدیک و در دسترس مهمانان باشد و حتی از نظر پزشکی تاکید می شود تا در ابتدا روزه را با مواد شیرین افطار کنید.

بعد از اتمام غذا، چایی را آماده کرده و از مهمانان با چای پذیرایی کنید البته ظرف زولبیا و خرما و یا شیرینی جات را باقی بگذارید.

ترجمه: حمیدرضا صفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید