• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 09 / 21

چگونه بدون سرمایه کسب و کار خود را آغاز کنید؟

نسخه صوتی

خیلی مواقع که با جوان ترها صحبت می کنم و می خواهم به آنها کمک کنم تا در کار خود موفق باشند آنها طلب پول و سرمایه می کنند یا می خواهند مبلغی به آنها قرض بدهم و فکر می کنند اگر سرمایه داشته باشند می توانند موفق و ثروتمند باشند!

چگونه بدون سرمایه کسب و کار خود را آغاز کنید؟

ولی حقیقت غیر از این است مشکل آنها بی پولی و نداشتن سرمایه نیست این را می گویم چون خودم بدون سرمایه و فقط با کار کردن توانستم پول در بیاورم و سرمایه لازم را کسب کنم و اکنون که پول کافی در اختیار دارم می دانم که پول بخش کوچکی از آن چیزی است که برای موفقیت یک کسب و کار نیاز دارید! و بیش از هر چیزی توانایی های خود شماست که موفقیت شما را تضمین می کند نه سرمایه اولیه ای که دارید!

اما در این مقاله قصد دارم به شما روش و البته بهترین روش کسب سرمایه را نشان دهم و هر کدام را مورد بررسی قرار دهم به امید اینکه مورد استفاده شما قرار گیرد.

قبل از هر چیز این موضوع را برای خود روشن کنید: از آنجایی که بعضی افراد موفق هستند، قرار نیست به شما پول بدهند یا سرمایه شما را تامین کنند. اگر شما نخواهید به خودتان کمک کنید هیچ پول و هیچ کسی نمی تواند چنین کمکی به شما بکند. سطح درخواست شما نشان دهنده سطح توانایی شماست. اگر فکر می کنید اولین چیزی که نیاز دارید پول است پس بدانید که از کسب و کار هیچ نمی دانید!

“اولین مفهوم پایه کسب و کار می گوید به ازای ارزشی که ارائه می دهید تقاضای پول یا دستمزد کنید”

وقتی که به یک فرد موفق می رسید هیچ گاه از او تقاضای پول نکنید بلکه سعی کنید برایش ارزشی خلق کنید، چیزی به او بفروشید که به دردش بخورد، کاری برایش انجام دهید که برایش مفید یا کارساز باشد و در عوض آنها، پول بدست آورید.

“ابتدا ارزشی بیفزایید آنگاه در ازای آن، تقاضای پول کنید.”

و دیگر اینکه اگر می خواهید کاری را شروع کنید که تاکنون هیچ پولی در این زمینه بدست نیاورده اید و می خواهید از همان ابتدا کسی برای شما سرمایه گذاری کند باید بگویم واقعا بی تجربه هستید و در بازار هم شانس زیادی نخواهید داشت.

این مانند یک مسابقه اسب دوانی است همه روی بهترین اسب ها سرمایه گذاری می کنند و شرط می بندند نه روی اسبی که حتی وارد میدان مسابقه هم نشده باشد، مگر اینکه یک احمق باشد!

در ادامه چهار استراتژی برای سرمایه گذاری روی کسب و کار به شما ارائه خواهم داد که در پایان خواهید فهمید کدام یک برای بدست آوردن پول بهتر است.

  • از کوسه ها پول بگیرید

کوسه ها قوی ترین افراد دنیای کسب و کار هستند. آنها سرمایه گذاران قدرتمندی هستند که برای سود بالا حاضرند هزینه کنند. آنها سرمایه گذاران حرفه ای دنیای کسب و کار هستند. بسیاری از آنها از صفر شروع کرده اند و تاکنون صاحب کمپانی ها و ثروت فراوان هستند. آنها پول سازی کرده اند و اکنون دنیایی از ثروت در اختیار دارند و باز هم به دنبال راههایی برای سرمایه گذاری مطمئن و عاقلانه می گردند. آنها تجربه بسیاری در سرمایه گذاری روی کسب و کارها دارند با کار آفرینان مختلف کار کرده اند.

به آنها کوسه می گویند چون فقط روی بهترین ها سرمایه گذاری می کنند و تا قانع نشوند پول خود را وارد آن کسب و کار نمی کنند. آنها روی برترین اسب که بالاترین شانس بُرد را دارد شرط می بندند. آنها روی یک ایده خشک و خالی سرمایه گذاری نمی کنند آنها به خیالات شما و اینکه چه فکری دارید اهمیتی نمی دهند.

و اگر بتوانید با آنها وارد معامله شوید و قراردادی امضا کنید و بتوانید آنها را راضی به سرمایه گذاری کنید باید آماده باشید تا بخش بزرگی از کمپانی خود را به آنها واگذار کنید! چون آنها کوسه های قدرتمند هستند و فقط بر روی کسب و کارهای پر سود ریسک می کنند. معمولا کسی که در آغاز کار است و بیش از 95 درصد افراد نمی توانند کوسه ها را راضی کنند تا روی کسب و کار آنها سرمایه گذاری کنند.

  • فراهم کردن سرمایه از دلفین ها

به همه سازمان هایی که به افراد پول قرض می دهند، دلفین می گویند و بهترین مثال و نمونه آنها بانک ها هستند. مشکل بانک ها این است که وقتی بی پول هستید پولی به شما نمی دهند یا وام نمی دهند!

“بانک ها زمانی به شما وام می دهند که پولدار باشید!”

به خاطر دارم وقتی اولین وام را می خواستم از بانک بگیرم با چه شرایط غیر ممکنی روبرو شدم اما این روزها وقتی یک حسابم خوب کار می کند مرتب پیشنهاد وام از کارمندان بانک دریافت می کنم. واقعا که این بانک ها چقدر به درد بخور هستند!

“بانک زمانی به شما پول می دهد که به آن نیاز نداشته باشید!”

وقتی که بفهمند اوضاع مالی شما خراب شده است به هیچ وجه وام نخواهند داد.

  • از ماهی ها سرمایه خود را جور کنید!

ماهی ها دوستان و خویشاوندان شما هستند. آنها به خاطر توانایی شما در کسب و کار به شما پول نمی دهند. آنها دوست دارند پیشرفت شما را ببینند و بدون چشم داشت به بازگشت پول خود به شما کمک مالی می کنند حتی در بسیاری مواقع می دانند که احتمال از دست دادن این پول بسیار زیاد است اما باز هم حاضرند به خاطر محبتی که به شما دارند روی شما قمار کنند.

  • و اما بهترین روش کسب سرمایه، کار در زمینه کسب و کار خود است.

این بهترین روش است. باید  بیاموزید از مشتریان خود کسب درآمد کنید، پول بگیرید و خدمات ارزشمندی ارائه دهید. باز هم خدمات ارزشمند و باز هم پول بیشتر.

اما چگونه؟ ساده است فروختن را بیاموزید این عملی ترین روش کسب درآمد بزرگ است. خدمات خود را ارائه دهید و کسب در آمد کنید. مهارت های خود را ارائه دهید و پول خوبی به دست آورید. نبوغ خود را ارائه دهید و پول خوبی بدست آورید.

پول بدست آورید. وقتی توانستید کسب درآمد کنید نظر خیلی ها به سمت شما جلب خواهد شد.

نشان دهید که می توانید ارزشی اضافه کنید.

“بهترین افراد برای کسب درآمد، مشتریان شما هستند”

فرض کنید یک بازاریاب دیجیتال هستید. برای اینکه خدمات خوب و ارزشمندی ارائه کنید نیاز به پول ندارید نیاز به دانش تجربه و کار مداوم دارید نیاز دارید بهترین های صنعت خود را بشناسید و از خدمات آنها برای بازاریابی استفاده کنید. بهترین طراح وب سایت بهترین طراح گرافیست، بهترین ها در رسانه های اجتماعی و ….

از مشتریان خود کسب درآمد کنید

“بروید و چیزی بفروشید اولین مشتری را پیدا کنید راه پول در آوردن را خواهید آموخت”

اگر نمی دانید چگونه بفروشید به همین دلیل است که پول کافی ندارید. اگر توان فروش خوبی ندارید اشتباه بزرگی است که فکر کنید اگر پول بیشتری داشتید می توانستید فروش خوبی داشته باشید! شما در پله اول مشکل دارید! اگر نمی دانید چگونه در یک استخر شنا کنید چرا فکر می کنید می توانید در دریا شنا کنید؟ نخواهید توانست شما می توانید به روش های مختلف از مشتریان خود کسب درآمد کنید؟ می توانید رویدادها و سمینارهایی برگزار کنید که برای آنها مفید باشد به آنها کمک کنید مشتریان بیشتری پیدا کنند، حق عضویت دریافت کنید و خدمات VIP ارائه دهید.

اگر ایده ای دارید باید آن را در قدم اول عملی کنید و در بازار ایده خود را مورد ارزیابی قرار دهید. ببینید چه استقبالی از آن می شود اگر استقبال نمی شود چه کاری می توانید انجام دهید تا کالا یا خدمات شما طرفداران بیشتری پیدا کند.

وقتی مشتری های خود را پیدا کردید آنها را حفظ کنید و خدماتی ارائه دهید که آنها سرمایه مورد نیاز شما را فراهم کنند. این بهترین راه ممکن است و به این ترتیب خود را ثابت کرده اید. آنگاه است که کوسه ها بو می کشند و شما را خواهند یافت، بانک حساب شما را چک می کند و دوست خواهد داشت به شما وام بدهد چون اعداد و ارقام توانایی شما را نشان خواهد داد.

مهارت های شما سرمایه گذاران را مجاب خواهد کرد و مشتریان شما آن قدر برای مهارت بسیار زیاد پول خرج می کنند که شاید نیاز به هیچ وام یا سرمایه گذاری نداشته باشید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید