• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 05 / 18

تولد 130 سالگی برج ایفل پاریس

اهالی پاریس، پایتخت فرانسه، روز چهارشنبه 15 می 2019 (25 اردیبهشت 1398) ۱۳۰ سالگی معروف‌ ترین جاذبه توریستی شهر خود را جشن گرفتند.

تولد ۱۳۰ سالگی برج در روز چهارشنبه با برنامه‌های مختلفی جشن گرفته شد که پایان آن نمایش نور و رنگ بود.

تولد 130 سالگی برج ایفل

برج ایفل 324 متر ارتفاع، بیش از 10000 تن وزن، 7300 تن فولاد و 1665 پله تا بالاترین نقطه برج دارد. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده‌ است و برای اتصال آن‌ ها از دو و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده‌ است.

یک سمت برج ایفل رودخانه سن و سمت دیگر البته کمی دورتر بنای گنبد دار و زرینی دیده می‌شود که عمارت اینولید نام دارد و مقبره ناپلئون آن جاست.

نام برج ایفل از نام سازنده‌ اش گوستاو ایفل گرفته شده‌ است. برج ایفل، نماد فرانسه، بلندترین برج پاریس، یکی از شناخته شده ترین بناهای جهان که حدود 6 میلیون نفر بازدید کننده در سال دارد.

برج ایفل (به فرانسوی: Tour Eiffel) برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹، پس از دو سال و دو ماه به پایان رسید.

تا سال ۱۸۸۹ ستون یادبود واشینگتن به عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می‌شد اما در این سال برج ایفل جانشین آن شد و تا 41 سال این عنوان را برای خود داشت تا این که در سال 1930 ساختمان کرایسلر در نیویورک، به عنوان بلندترین برج جهان شناخته شد.

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید