• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 30

تکنولوژی برای کنترل رانندگی نوجوانان

بعضی از نوجوانان علاقه بسیاری به رانندگی قبل و بعد از سن قانونی دارند و سعی می کنند به هر طریقی خودرو را برداشته و در خیابان و کوچه ها ساعاتی را رانندگی کنند، غافل از اینکه این رانندگی ممکن است جان خودش و افراد دیگر را تهدید کند مخصوصا اگر نوجوانان گواهینامه رانندگی نداشته باشند.

رانندگی نوجوانان

شرکت شورولت در این زمینه تحقیقی انجام داده است که جالب است به عنوان والدین، مطالعه ای در این زمینه داشته باشید

روزگاری نوجوانان آمریکایی دچار مشکل بودند. از سال 1972 تا سال 1997 یک سریال تلویزیونی با نام  Afterschool Special  به معرفی دامنه ای از مشکلات که نوجوانان درگیر آن بودند پرداخت. مشکلاتی از قبیل: تبعیض، معلولیت، استفاده از مشروبات الکلی، دوستیابی، استفاده از داروها و مواد مخدر، مرگ و وحشتناکترین این معضلات در سال 1970 واژه طلاق بود که بسیاری از  نوجوانان با آن درگیر بودند.

اما اخیرا در یک نظرسنجی مشخص شده که 20 سال پس از این سریال مورد جدیدی به نگرانی والدین افزوده شده که آن رانندگی نوجوانان است.

این کار از طریق نظرسنجی از بین 638 مورد از والدین و سرپرست  نوجوانان انجام شد و از آن ها سوال شد که آیا آن ها دلواپس خطر خاصی برای فرزندشان هستند یا نه؟ 55 درصد از پاسخ این شرکت کنندگان مربوط به نگرانی آن ها در رابطه با رانندگی فرزندانشان بود.

رانندگی بالاترین رتبه را در بین موضوعات دیگر داشت، عملکرد تحصیلی 53 درصد، مصرف مواد و الکل 52 درصد و مسائل جنسی 49 درصد را به خود اختصاص دادند.

تمایل مردم آمریکا باعث شد این مسئله به طور خاصی پیگیری شود و موضوع اهمیت پیدا کند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ماه اوت سال 2000 تعداد 360050 نفر تولد اعلام شده که بیشتر از ماه های دیگر در طول سال بود. تعداد قابل توجهی از این نوزادن که در سال 2000 متولد شده اند می توانند در 16 سالگی گواهینامه رانندگی خود را بگیرند. البته در ایران گواهینامه رانندگی به افراد 18 سال به بالا داده می شود.

این نظرسنجی همچننن نشان داد که 95 درصد از والدین و سرپرستان بر این باورند که این وظیفه خود والدین است که به نوجوانان خود آموزش دهند که در برابر رانندگی خود مسئولانه عمل کنند. همچنینی 92 درصد از آن ها گفتند ما مانع رانندگی آن ها شده ایم ولی آن ها به صورت مخفیانه و غیر ایمن رانندگی می کنند و پاسخ 97 درصد آن ها این بود که اگر به عادات و نحوه رانندگی فرزندان خود نظارت داشته باشند نگرانی آن ها کمتر می شود.

قابل ذکر است که این نظرسنجی از طرف شرکت شورولت انجام گرفته است به هرحال دلیلی وجود ندارد تا فکر کنید که شورلت به این تحقیق جهت داده است. این شرکت بخشی که در آینده، تکنولوژی رانندگی نوجوانان نامیده می شود ارائه کرده است و خودش عادات رانندگی نوجوانان بی تجربه را بررسی کرده و مورد توجه قرار داده است.

او گفت این تکنولوژي (تکنولوژی رانندگی نوجوانان) و محصولات مشابه کارخانجات خودرو ساز دیگر، خبر خوبی برای والدین خواهد بود. مثلا تکنولوژی برای رانندگی نوجوانان این گونه عمل می کند که اگر نوجوان کمربند ایمنی را نبسته باشد، صدای رادیو را کم نگه دارد یا صداها را به طور کامل قطع کند، همینطور وقتی خودرو در حال حرکت با سرعت غیر مجاز است هشدار بدهد.

این شرکت همچنین یک کارت گزارش در مورد عملکرد رانندگی نوجوانان تهیه کرده است که پدر و مادرها می توانند آنرا مورد ارزیابی قرار دهند. این گزارش شامل گزارش هایی مانند حداکثر سرعت نوجوانان، تعداد هشدارهایی که هنگام سرعت غیر مجاز گرفته اند و تعداد هشدارهای برخورد از جلو با راننده دیگر که نوجوان دریافت کرده است می باشد.

مطمئنیم که والدین برای کاهش استرس و کنترل  نوجوانان خود حتما از این تکنولوژی استقبال خواهند کرد و در انتظار پیشرفت های بیشتر برای کنترل غیر مستقیم رانندگی نوجوانانشان هستند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید