• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 14

منبع نور عکاسی را خودتان بسازید

 نورپردازی برای عکاسی در خانه

 

وقتی که در خانه عکس می گیرید بسیار پیش می آید که منبع نور مناسب در اختیار ندارید و نمی توانید عکس دلچسبی بگیرید. برای رفع مشکل می توانید با هزینه کم منبع نوری مناسب بسازید. با نور کافی این چراغ ها می توانید سوژه خود را کاملاً روشن کنید و عکسی واضح بگیرید. در حالیکه اگر بخواهید همین تجهیزات نورپردازی را از بازار تهیه کنید باید هزینه گزافی پرداخت کنید که برای عکاسی در خانه معقول به نظر نمی رسد. با این روش نور پردازی این امکان به شما داده می شود که گشادی دهانه لنز را کمتر کنید و به این ترتیب عمق میدان بیشتری در تصویر خود ایجاد نمایید. در این آموزش می توانید از لامپ رشته ای یا لامپ تنگستن استفاده کنید که دمای نور بالاتری در مقایسه با لامپ ها فلورسنت دارند و برای عکاسی در داخل خانه مناسب تر هستند.

تجهیزات و مواد لازم برای نور پردازی در خانه!
  • دو چراغ سیار آویز (می توانید آنرا به راحتی در بازار پیدا کنید) از پاتروم چینی یا سرامیکی استفاده نمایید
  • دو عدد سیم رابط سیار
  • لامپ 250 وات رشته ای و همانطور که گفته شد پاتروم چینی
دستور العمل

پس از اینکه وسایل و ابزار کار را آماده کردید می توانید کار را شروع کنید. هنگام تهیه چراغ سیار اگر توانستید نوع وات بالای آنر تهیه کنید که برای یک لامپ 250 وات مناسب باشد بهتر است و حتماً چراغی تهیه کنید که دارای پاتروم چینی باشد و اگر چنین چراغ سیاری نیافتید می توانید از فروشنده بخواهید پاترم مربوطه را تعویض نماید و از سیم و اتصالات قوی تر برای چراغ شما استفاده کند تا هنگام کار طولانی مدت با این چراغ ها گرمای اضافی تولید نشود گر چراغ آویز مناسب که بتواند دمای بالاتری را تحمل کند نیافتید می توانید از لامپ کم مصرف که با وات پایین تور بیشتری می دهند استفاده کنید امروزه این لامپ ها هم با رنگ نور های متنوع در بازار یافت می شوند و می توانید با توجه به نیاز خود رنگ روز یا لامپی با نور سفید تهیه کنید. اگر از لامپ کم مصرف استفاده می کنید با یک لامپ 60 وات الی 100 وات می توانید نور مناسبی داشته باشید ولی اگر از لامپ رشته ای استفاده می کنید حداقل توان مورد نیاز شما 250 وات است و اگر لامپ 300 وات استفاده کنید بهتر است همچنین دو عدد سیم سیار نیاز دارید که به شما اجازه جابجایی در مکان های مناسب را بدهد. می توانید این چراغ سیار را روی در یا صندلی فلزی آویزان کنید. و مکان منبع نور مورد نظر خود را تنظیم نمایید. نکته دیگری که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید این است که لامپ 250 وات سایز کوچک تهیه کنید به طوریکه در داخل چراغ شما جا بگیرد چنین لامپ هایی در بازار یافت می شوند اما نگران نباشید اگر چنین لامپی هم یافت نشد می توانید قسمت فلزی را باز کنید و قوس آنرا کمتر کنید یا قسمتی از آنرا ببرید و بقیه را با ورق آلومینیوم بپوشانید.

خوب لامپ ها را در جای خود قرار دهید و چراغ ها را روشن کنید مشاهده خواهید کرد که تمرکز نور از یک لامپ سقفی بسیار بیشتر است و با استفاده از این منبع نور می توانید به سوژه خود نور بیشتری بتابانید.

چراغ های خود را یا زاویه 45 درجه قرار دهید یکی سمت راست و یکی سمت چپ و کمی هم بالاتر از سوژه. با این آرایش کمترین سایه ها را خواهید داشت. و اگر می خواهید به سبک خود عکس بگیرید یا با سایه ها بازی کنید می توانید چراغ های سیار را به هر شکلی که صلاح می دانید قرار دهید همه چیز در اختیار شماست می توانید چراغ های بیشتر داشته باشید و فاصله را بیشتر کنید تا سایه های نرم تری ایجاد کنید برای اینکه عکسی دراماتیک بگیرید یک چراغ را با زاویه 30 درجه از پهلو به سوژه بتابانید و یک چراغ را هم با زاویه مشابه اما کمی متفاوت از سمت دیگر بتابانید و به این ترتیب سایه ها نرم تر خواهند شد.

توجه:

به خاطر داشته باشید که از لامپ های وات بالا استفاده می کنید بنابراین نباید این چراغ ها را طولانی مدت روشن نگاه دارید همیشه به آنها فرصت خنک شدن بدهید همچنین به عنوان هیت سینک می توانید دور قسمت فلزی از همان ورق آلومینیوم استفاده کنید تا گرما را بهتر در محیط پخش کند و و چراغ سیار خنک تری داشته باشید اما تا می توانید سعی کنید یک چراغ سیار وات بالا تهیه کنید که با مشکلاتی مانند ذوب شدن قسمت های پلاستیکی چراغ و برق گرفتگی نشوید. اگر چراغ سیاری با بدنه چینی بگیرید بسیار ایده آل است و ایمنی بیشتری دارد.

این مقاله فقط ترجمه است در زمینه خطرات مربوط به برق گرفتگی حتما با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از خطرات آن در امان باشید. همچنین می توانید به جای استفاده از لامپ وات بالا از دو چراغ سیار استفاده کنید که تا هم ایمنی بیشتری داشته باشید و در عین حال منبع نور قوی تری هم داشته باشید.

نوشته: بیل بران

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. توضیحات اصلا کامل نیست.توضیح ندادین که چی رو ب چی وصل کنیم؟! من سر رشته ای در برق ندارم و برای من کاملا نامفهوم بود

  2. لطفا به من یاد بده که می خواهم با کمره که سونی است عکاسی می کنم اما چتری لایت ندارم آن هم خیلی گران است می خواهم یک لایت خود سازی بسازم

  3. بله حتما به زودی مقاله ای در این زمینه در یاد بگیر دات کام قرار خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید