• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 11

در خانه پشت زمینه سفید بسازید

پشت زمینه سفید در عکاسی چهره

آیا می خواهید یک پرتره زیبا مانند این با پشت زمینه سفید داشته باشید؟ آیا می خواهید درباره نور پردازی چنین صحنه بیشتر بدانید؟ آیا یک چراغ پر نور به سوژه خود می تابانید و همه چیز تمام است؟

اما با استفاده از یک فلاش ساده و یک تکه مقوا می توانید چنین جلوه ای ایجاد کنید.

خوب سعی می کنیم از کمترین امکانات بهترین نتیجه را بگیریم. با استفاده از یک دوربین معمولی Canon 580EX و فلاش SB26  کار را شروع می کنیم و از دیوار اتاق نشمین به عنوان پشت زمینه استفاده می کنیم.

برای اینکه بتوانید یک پشت زمینه سفید ایجاد کنید باید نور بسیار زیادی به دیوار  بتابانید و در عین حال این نور را به صورت یکنواخت پخش کنید.

پشت زمینه سفید در خانه برای عکاسی

برای اینکه بتوانید پشت زمینه سفید مناسبی ایجاد کنید باید فلاش خود را روی حداکثر تنظیم کنید.

قسمت هوشمندانه این کار نحوه تاباندن نور به پشت زمینه است. برای اینکه بتوان نور را یکنواخت کرد باید بازتاب منبع نور را به پشت زمینه خود بتابانید به همین دلیل نور را به یک صفحه سفید مقوایی می تابانیم. البته باید توجه داشته باشید اگر فلاش پرقدرتی استفاده می کنید شدت نور به حد افراطی زیاد نشود. با توجه به شکل مشاهده می کنید که چون منابع نور ما قابلیت نوررسانی در فواصل دور تر را داشتند فاصله ها را بیشتر کرده و قدرت منبع را روی حداکثر تنظیم کردیم که در نتیجه نور یکنواخت تر در اختیار داشتیم. به جای مقوا می توانید از کارتن پلاست هم استفاده کنید که تاثیر بهتری هم در یکنواختی نور دارد.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید