• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 07

طرز تهیه شکلات گردویی

شکلات یکی از خوراکی های مورد علاقه افراد در همه سنین و مخصوصا کودکان می باشد که در رنگ ها، طعم ها، مارک های مختلف و در بسته بندی های شکیل در بازار وجود دارد، با توجه به این که در تهیه خوراکی های موجود در بازار از مواد نگهدارنده و رنگ های غیر مجاز خوراکی استفاده می شود می توانید این شکلات را در منزل و بدون نیاز به هیچ گونه مواد نگهدارنده ای تهیه کنید. وقتی شکلات با طعم گردو مخلوط می شود طعم دلپذیر آن را دو چندان می کند.

طرز تهیه شکلات گردویی

در این مقاله طرز تهیه شکلات گردویی خوشمزه و مقوی با جزئیات کار آموزش داده شده است که با مواد سالم و در دسترس همه خانم ها قابل تهیه می باشد.

مواد لازم برای تهیه شکلات گردویی
  • شیر 4 لیوان
  • گلاب نصف استکان
  • شکر 3 لیوان
  • هل آسیاب شده  1 قاشق مرباخوری
  • گردو خرد شده 1 لیوان
  • کاکائو  1 قاشق غذاخوری
  • کره قالبی  50 گرم
طرز تهیه شکلات گردویی

قابلمه نسبتا بزرگی را برداشته، شیر و شکر را درون آن بریزید و روی شعله قرار دهید و بگذارید به مدت یک ساعت بجوشد تا غلیظ شود و در این مدت گاهی هم بزنید.

توجه داشته باشید به جای مغز گردو می توانید از مغزهای دیگری مثل بادام یا تخمه آفتابگردان حتی به مقدار کمتر نیز استفاده کنید. اندازه گردوها به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید آنها را با چاقو و یا در هاون، مقداری خرد کنید.

هل آسیاب شده و گردوی خرد شده را تقریبا بیست دقیقه آخر به شیر در حال جوش اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند، توجه داشته باشید حرارت زیاد نباشد تا ته بگیرد و با شعله ملایم بجوشد.

کاکائو را با گلاب مخلوط کنید و هم بزنید تا یک دست شود و کم کم به بقیه مواد اضافه کنید.

در این مرحله کره قالبی را به درون قابلمه اضافه کرده تا ذوب شود. مواد باید در حالت قل زدن باشد و آرام آن را هم بزنید تا مواد به غلظت مورد نظر برسد.

نکته مهم این شکلات همین تشخیص زمان برداشتن آن از روی گاز است شاید در دفعات اول شکلات شما شل یا سفت شود ولی با تمرین بیشتر زمان مناسب برداشتن این شکلات را متوجه می شوید.

زمانی شکلات را از روی گاز بردارید که شکلات قل می زند و در بالا حبابها می ترکد، در اصطلاح پاق پاق می کند. روش دیگر تشخیص اینکه یک ظرفی را چرب کنید و کمی از شکلات را داخل ظرف بریزید، ظرف را تکان دهید، اگر شکلات حرکت کرد و از ظرف جدا شد زمان برداشتن آن از روی گاز است. برخی روش دیگری را برای تشخیص زمان برداشتن از روی گاز بر می گزینند و آن اینکه در یک لیوان مقداری آب سرد می ریزند، کمی از شکلات را داخل آن انداخته اگر شکلات به هم چسبید و بافت آن از هم جدا نشد زمان مناسب است.

پس از اینکه زمان مناسب برداشتن شکلات فرا رسید. آن را از روی گاز بردارید و داخل سینی که از قبل چرب کرده اید بریزید و در کف سینی پخش کنید، ضخامت شکلات ها به خود شما بستگی دارد که می توانید آن را نازک یا ضخیم کنید.

بعد از سرد شدن شکلاتها را به صورت لوزی یا مربع برش بزنید و درون ظرف مناسبی گذاشته و سرو کنید.

برای تزئین شکلات ها می توانید از شکلات سفید استفاده کنید به این ترتیب که آن را به روش بنماری یا غیر مستقیم، ذوب کرده و روی شکلات های گردویی، لایه باریکی شکلات سفید بریزید یا به صورت نوارهای باریکی، بعضی از قسمت های آن را تزیین کنید.

در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام طرز تهیه شکلات گردویی با نان بستنی آموزش داده شده است  برای اینکه پذیرایی متنوعی داشته باشید می توانید مقداری از مواد شکلات را با نان بستنی که قبلا آموزش داده شده است تهیه کنید.

شکلات گردویی مورد علاقه کودکان است و از خوردن آن لذت می برند. شما می توانید به راحتی و با هزینه خیلی کم آن را در منزل برای کودکانتان آماده کنید. شکلات را می توانید با چای و نوشیدنی های گرم برای عصرانه میل کنید، این شیرینی ایده خوبی برای تولد و میز مخصوص مهمان ها و حتی شیرینی عید نیز می باشد. چون قطعات آن کوچک است و ماندگاری بالایی دارد برای شیرینی عید نوروز بسیار مناسب است.

همان طور که در بالا ذکر شد این شکلات نیاز به تمرین و تکرار دارد ولی پس از اینکه روش تهیه آن را فراگرفتید مطمئنا از طرفداران این شکلات خوشمزه خواهید شد.

الهه عباسزاده هاشمی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید