• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 13

از گل محمدی بیشتر بدانید

گل محمدی به صورت درختچه ای و تیغ دار است. نام نوعی گل رز و از خانواده رزاسه می باشد. دارای گل هایی به رنگ صورتی است که گل های آن از اوایل اردیبهشت تا اوایل تیر ماه مدت باز شدن آن ها طول می کشد و حدودا باز شدن همه ی گل های آن بین 20 تا 30 روز زمان می برد.

گل محمدی را اغلب در مناطق کوهپایه‌ای و اقلیم های خشک و نیمه خشک با تابستانهای معتدل و خشک و زمستانهای سرد کشت می کنند.

گل محمدی را به دو روش کشت می کنند که یکی “قلمه زدن” و دیگری “استفاده از پاجوش” می باشد. از آبان ماه تا اوایل اسفند ماه پاجوش ها را به محل مورد نظر انتقال می دهند و می کارند.

خواص گلاب

تکثیر کردن

عملیات کشت در دو فصل صورت می گیرد؛ یک مرحله اواخر پاییز بعد از خزان کردن پایه های مادری و یک مرحله هم در بهار قبل از بیدار  شدن پایه مادری. کشت پاییزه بر کشت بهاره برتری دارد زیرا در فصل پاییز بارش برف و باران بیشتر است ولی در بهار چون هوا رو به گرما می رود ممکن است گیاه خشک شود. نهال معمولا بعد از دو تا سه سال شروع به گلدهی می کند.

هرس کردن

زمان انجام هرس در مناطق مختلف متفاوت بوده اما عموماً بعد از رفع خطر سرمای زمستان و قبل از بیدار شدن جوانه‌ها انجام می‌گردد.

افرادی که گل محمدی را برای گلاب گیری، خشک کردن، اسانس و یا روغن آن استفاده می کنند گلها را صبح زود برای اینکه عطر و بوی گل محمدی از بین نرود می چینند.

از گل محمدی برای درمان بسیاری از بیماری ها و ساخت لوازم آرایشی استفاده می شود.

فواید روغن گل محمدی

روغنی که از گل محمدی تولید می شود دارای خواص زیادی است. برای تهیه یک کیلو گرم روغن گل محمدی سه تن گلبرگ لازم است.

روغن گل محمدی دارای خواص ضد افسردگی است که یکی از خواص معروف روغن این گل می باشد.

خاصیت ضد افسردگی گل محمدی باعث شده است که در حال حاضر یکی از محصولات با ارزش در بازار محسوب شود. اگر روغن گل محمدی را استنشاق کنید باعث می شود استرس شما از بین برود، این کار به خاطر تسکین هورمون های مغز شما صورت می گیرد. بنابراین مشکلاتی از قبیل عصبانیت، ناراحتی، غم و افسردگی را از بین می برد.

بهترین درمان برای گردش خون ضعیف و مشکلات قلبی می باشد.

اگر شما مشکلات قلبی از قبیل تپش قلب، آریتمی قلبی (کژ آهنگی)، فشار خون و … دارید. پس گل محمدی داروی مناسبی برای درمان این بیماری ها می باشد.

بدن را از ناخالصی ها پاک می کند و تاثیر تنظیم کنندگی دارد.       

برای این که مطمئن شوید، هورمونهای بدنتان میزان هستند، از گل محمدی استفاده کنید. همچنین سبب پاکسازی اندامهای جنسی زنان می شود.

از گل محمدی بیشتر بدانید

سیستم تنفسی و عوارض سیستم گوارش

اگر شما مشکلات تنفسی از قبیل آسم و سرفه بدون تب دارید، گل محمدی بهترین دارو برای بیماری شما می باشد. علاوه بر این روغن گل محمدی، در از بین بردن یکی از عوارض بیماری دستگاه گوارش مانند احتقان کبد و تهوع نقش مهمی را بازی می کند. این سبب افزایش عملکرد کبد و کیسه صفرا می شود.

مزایای درمانی

گل محمدی در مناطق شرق آسیای میانه به عنوان نوشیدنی با طراوتی استفاده می شود و در بسیاری از شیرینی های شرقی مانند راحت و الحلقوم کاربرد دارد و در مساجد برای عطر و بوی بهتر استفاده می کنند و اینکه در مجالس عروسی به سبب شانس و شگون در کشورهای عربی مانند سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.

گلاب

تولید گلاب توسط تقطیر با بخار آب انجام می شود و گلبرگ های آن از زمان های قدیم یک اکسیر طبیعی برای زیبایی بوده است.

گلاب به دفع سموم از بدن و به مراقبت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت کمک می کند. برای تمیزکردن سطح پوست بسیار عالی است و عطر و بوی آن احساس بی نظیر طراوت و شادابی را می دهد.

گلاب دارای خواص و مصارف متعددی است

موارد مصرف و خواص آن برای پوست:

نیرو بخش و تسکین دهنده: برای بازسازی پوست و پوست های پژمرده و بی روح خوب است.

سفت کننده: تاثیر ضد پیری دارد. با غنی کردن از ویتامین و اسیدهای چرب، پوست را تغذیه می کند و باعث صافی و سفت شدن آن می شود.

قابض و تمیز کردن: درخشندگی را به پوست چرب می دهد.

ملایم کردن: گلاب برای پوست های خشک و حساس بسیار مناسب است. 

روشن کننده: با نفوذ به منافذ پوست باعث روشن تر شدن آن می شود.

می توانید آن را به عنوان یک اسپری در هر زمان از روز برای شاداب کردن چهره خود استفاده کنید اما این کار باید بعد از پاکسازی پوست انجام شود.

چگونه می توان از گلاب استفاده کرد؟

گلاب را می توان هم صبح و  هم شب استفاده کرد. هر روز صبح قبل از اینکه مرطوب کننده خود را استفاده کنید، چند قطره را روی پنبه بریزید و به آرامی روی پوست خود بمالید و پاک کنید. این کار پوست شما را درخشان می کند و به طور موثر با چین و چروک ها مبارزه می کند.

هر شب بعد از اینکه پوست خود را پاک کردید. مقداری پنبه را به گلاب آغشته کنید و تمام مواد و ناخالصی های باقی مانده روی پوست را از بین می برد و پوست را برای بازسازی آماده می کند.

گلاب برای پوست های مستعد آکنه توصیه می شود اما برای آکنه روزاسه (التهاب و قرمزی مزمن پوست) توصیه نمی شود.

توجه داشته باشید که حتما محل نگهداری آن خنک و دور از نور مستقیم آفتاب باشد.

ترجمه:میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید