• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 06

از خواص آلو سیاه بیشتر بدانید

آلو میوه ای شگفت انگیز و   آبدار است که متعلق به خانواده رزاسه می باشد. این میوه متعلق به گونه پرونوس اهلی ( پرونوس شامل درخت‌های هلو، شلیل و بادام) است.

گیاهی که این میوه را میدهد یک درخت کوچک است که به طور گسترده ای در سراسر جهان، به ویژه در چین، ایالات متحده، ژاپن و اروپا رشد می کند.

رنگ ها و اندازه میوه های آلو با توجه به منطقه پیدایش گیاه متفاوت است. این گیاه اغلب در طول ماه های اردیبهشت تا شهریور دارای میوه های آلو است.

از خواص آلو سیاه بیشتر بدانید

این میوه در هند، آلو بخارا نامیده می شود و غالبا آلوی خشک شده به عنوان آلو بخارا شناخته میشود.

حدود 2000 نوع آلو در جهان وجود دارد که تنها 100 نوع در ایالات متحده در دسترس هستند. اگر چه کشور هند برای تولید این میوه خیلی شناخته شده نیست! این کشور حدود 12 گونه از آلو را تولید می کند.

تولید کننده های اصلی آنها پنجاب، هیماکال پرادش، جامو و کشمیر هستند این یکی از غلات به ندرت یافت شده در هند است.

مزایای آلو برای سلامتی

آلوها اثرات مضر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و در مقابل از شرایط سلامتی نظیر آسم، آرتریت، سکته قلبی و سرطان محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه بدن را از رادیکال های آزاد، که سرعت روند پیری را افزایش می دهند محافظت می کنند.

زآگزانتین یک کاروتنوئید رژیمی مهم است، به طور انتخابی نور را به شبکیه چشم جذب می کند که در آن آنتی اکسیدان ها و کارکردهای فیلتراسیون uv محافظتی را فراهم می کند.

این آنتی اکسیدان ها مخصوصا در خنثی سازی رادیکال های مخرب اکسیژن به نام رادیال آنیون سوپر اکسید موثر هستند و برای جلوگیری از اکسیژن های پایه مخرب برای چربی ها، مانند چربی هایی که شامل بخش قابل توجهی از سلول مغز یا نورون را تشکیل می دهند شناخته شده است.

آنتی اکسیدان ها در این میوه نیز با خنثی سازی رادیکال های مضر سلولی، حافظه را بهبود می بخشد.

درمان اختلالات گوارشی

ترکیبات سوربیتول و ایزتین، در آلو یافت می شوند، که در تنظیم عملکرد سیستم گوارش و کاهش یبوست کمک می کند.

منبع خوبی از ویتامین C است

ویتامین C در آلو، به مقاومت بدن در برابر عومل عفونی، ضدالتهاب و رادیکال های آزاد کمک می کند.

بهبود سلامت قلب و عروق

آلو همچنین به سلامت قلب و عروق کمک می کند. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که به خلاص شدن از رادیکال های آزاد و جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول کمک می کنند. اکسیداسیون کلسترول، تهدیدی برای عروق خونی است که در نهایت منجر به تعدادی از بیماری های قلبی مانند سکته قلبی و کلسترول بالا می شود. ویتامین C موجود در آلو برای کنترل بیماری قلبی در بیماران دیابتی بسیار مفید است.

مبارزه با سلول های سرطانی

در برخی از مطالعات، آلو در پیشگیری از سرطان به ویژه سینه، سرطان دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی مربوط است. آنتوسیانین ها، که رنگ دانه های آبی مایل به قرمز در این میوه هستند، از طریق تخلیه رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

همچنین ویتامین A موجود در آلو برای محافظت از سرطان دهان شناخته شده است. آلو در پیشگیری از سرطان پستان بسیار خوب است.

بهبود سطح کلسترول

آلو شامل پتاسیم است که جزء مهم سلول و مایعات بدن است که در کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. همچنین از لخته شدن پلاکت ها جلوگیری می کند که ممکن است منجر به آترواسکلروز، فشار خون بالا، سکته مغزی و بیماری قلبی عروقی شود. همچنین سطح فشار خون را متعادل می کند. فیبر موجود در آلو سطح کلسترول را پایین نگه میدارد.

آلو حاوی ویتامین B6 است که از افزایش سطح  هوموسیستئین جلوگیری می کند و احتمال حمله قلبی را کاهش می دهد.

املاح طبیعی

آلو و آلو بخارا به عنوان مسهل های موثر و طبیعی شناخته می شوند و می توانند به برقراری عادات منظم روده کمک کنند.

خواص آلو و آلو بخارا

کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا

آلو همچنین می تواند در برابر دژنراسیون ماکولا (تاری دید یا از دست دادن بینایی) محافظت کند. خوردن سه عدد از این میوه در روز می تواند خطر ابتلا به انسداد ماکولا که مرتبط با سن است را کاهش دهد. سعی کنید آلو را صبحانه و یا سالاد خود اضافه کنید.

 بهبود گردش خون

آلو و آلو بخارا دارای قابلیت جذب آهن در بدن هستند. این توانایی به دلیل مقادیر بالای ویتامین C در این میوه است. آهن موجود در آلو برای تشکیل گلبول های قرمز بسیار مورد نیاز است و گردش خون را در بدن بهبود می بخشد و از کم خونی جلوگیری می کند.

کمک به کاهش وزن

آلو سموم را از بین می برد و از یبوست جلوگیری می کند و به طور طبیعی باعث کاهش وزن میشود. آلو غنی از فیبر و آنتی اکسیدان ها است که هضم خوب و متابولیسم خوبی را تامین می کند، این میوه حاوی اسید سیتریک است که مانع از خستگی و گرفتگی عضلات می شود. همچنین عملکرد کبد و دستگاه گوارش را نیز بهبود می بخشد. بنابراین، خوردن آلو یا نوشیدن آب آلو به طور مرتب کمک می کند که وزن اضافی را به راحتی از بین ببرید.

 به مبارزه با دیابت کمک می کند

آلو در شاخص گلوکز، رتبه بسیار پایینی دارد، بنابراین خوردن آلو سطح قند خون را کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

بنابراین توصیه می شود بیماران دیابتی باید آلو را با رژیم غذایی خود ترکیب کنند، زیرا این وضعیت را بدتر نمی کند و آنها را سالم نگه می دارد.

غنی از فیبر محلول

فیبر محلول در آلو، از طریق غوطه ور کردن صفرا در روده و سپس دفع آن به کاهش کلسترول کمک می کند. صفرا برای هضم چربی در کبد ساخته شده است.

سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی میکند

آلو بدن را در ساخت بافت های سالم و یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند. این مانع از ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا می شود و برای افرادی که به طور مکرر از عفونت ها رنج می برند مفید است.

سلامت استخوان را بهبود می بخشد

دانشمندان در تحقیقات متعدد انجام شده به این نتیجه رسیده اند که خوردن آلو موجب افزایش سلامت استخوان، به ویژه در زنان بعد از یائسگی میشود، این باعث از دست دادن استخوان به دلیل میزان غنی از ترکیبات فنل و فلانوئیدها می شود.

همچنین حاوی بور(شبه فلز) است که نقش مهمی در تشکیل استخوان ها دارد و به طورکلی در حفظ تراکم استخوان ها و حفظ کلی استخوان های شما نقش دارد.

دارای منیزیم

منیزیم موجود در آلو برای انقباض عضله و ضربان های عصبی ضروری است.

مقادیر بالای اسید فولیک

آلو دارای مقدار خوبی از اسید فولیک و کلسیم است. فولات برای زنان باردار و رشد جنین بسیار ضروری است.

ادرار آور و اثر سم زدایی

آلو همچنین ادرار آور است و اثرات سم زدایی در بدن دارد.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید