• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 15

انتخاب رنگ درب ورودی خانه

دربهای اصلی (ورودی) تاثیر انکارناپذیری در تصویر ذهنی شخصی می گذارد که برای اولین بار به آن درب نگاه می کند. رنگ درب زرد، بنفش، قرمز یا هر رنگ مد روز دیگری باشد، ارتباط مهمی دارد با آنچه که شخص از آن خانه تصور می کند.

انتخاب رنگ درب اصلی خانه

اگر قصد دارید که درب اصلی ورودی منزل خود را از یکنواختی خارج کرده و شگفت آور کنید، توصیه های زیر را در نظر بگیرید تا بهترین رنگ را انتخاب کنید.

سبک خانه را در نظر بگیرید

اگر نمی دانید برای انتخاب رنگ درب از کجا شروع کنید، به سبک منزلتان نگاهی بیاندازید. معماری و هویت ساختمان به شما کمک می کند که بهترین رنگ را انتخاب کنید. مواد، مصالح و تزیینات بکار برده شده در ساختمان، همچنین فضای اطراف را نیز در نظر بگیرید. بعنوان مثال، رنگ آبی برای ساختمانی به سبک مدیترانه­ای ساخته شده، بسیار مناسب است اما رنگ مشکی اصلا جور در نمی آید.

مدل شخصیتی خود را پیدا کنید

در انتخاب رنگ درب، همانطور که هویت و سبک ساختمان خانه را مد نظر می گیرید، باید در سبک شخصیتی خود نیز تامل کنید. آیا فردی سنتی هستید یا دنباله روی مد؟ جسور هستید یا مطیع؟ بازیگوش یا منظم؟ رنگ درب خانه شما، انعکاسی از افرادی خواهد بود که در آن زندگی می کنند. بنابراین از اینکه به رنگ در خانه کمی شخصیت بدهید، نهراسید.

پیامی را که رنگها منتقل می کنند، بشناسید

حال که روی مشخصات خانه خود مطالعه کردید و تاثیری را که می خواهید بر دیگران داشته باشد در نظر گرفتید، زمان آن رسیده که به انتخاب رنگ بپردازید. درک پیامی که رنگها منتقل می کنند نیز این تصمیم را آسانتر می کند. در زیر به روانشناسی برخی رنگها اشاره شده است:

نارنجی– نارنجی یک رنگ عالی است که پیامهای زیادی را انتقال می دهد چرا که هم شاد است و هم زمینی.

بنفش– اگر رنگ بنفش بیش از حد در ساختمان استفاده شود شاید زننده باشد اما برای فضاهای کوچکی همچون درب، بسیار مناسب است. همچنین، بنفش تقریبا با تمام رنگهای مناسب قسمت خارجی ساختمان همخوانی دارد.

درب بنفش

زرد– نمی توان منکر بود که رنگ زرد با شادی، شادابی و گرمی همراه است. اگر بدنبال فضای پر انرژی و خونگرم می گردید، زرد را انتخاب کنید.

قرمز– قرمز، رنگ پرطرفداری برای درب ورودی ساختمان است چرا که بی پروایی، پرشور و پیچیدگی را القا می کند. اگر نگرانید این رنگ برای شما رنگ روشنی باشد بهتر است رنگ تیره تر و متین تری را انتخاب کنید.

سبز– سبز رنگ باطراوتی است و با فضای سبز اطراف بخوبی جفت می شود. این رنگ همچنین به طرف مقابل می فهماند که این خانه را ببین و از سبک و طراحی آن الهام بگیر.

مشکی– انتخاب رنگ مشکی برای درب اصلی نشان می دهد که شما جسور و با اعتماد به نفس هستید. این رنگ دراماتیک گاهی حس شکوه و جلال را منتقل می کند.

آبی– دوست دارید کمی متفاوت باشید؟ پس یکی از رنگهای خانواده آبی را انتخاب کنید. آبی رنگی به یاد ماندنی و منحصر به فرد است و حس آرام و رویایی با خود به همراه دارد.

نکته ای در نوع رنگ

علاوه بر رنگ، باید به نوع رنگی که انتخاب کرده اید نیز توجه کنید. رنگ براق و صیقلی جلای بسیار خوبی روی درب اصلی دارد چرا که بخوبی روی شیارها و شکستگی ها جلوه می کند. هر چند فراموش نکنید که نباید روی درهای قدیمی خراب، رنگ خیلی براق بزنید چرا که اینکار عیوب درب را بیشتر نمایان می کند. پس رنگ مناسب درب اصلی (ورودی) را انتخاب کرده و ابتدا یک دست رنگ بزنید و سپس مجددا دست دیگر را بزنید همچنین توجه داشته باشید همواره از رنگهای لاتکس یا روغنی برای درب ورودی استفاده کنید.

ترجـمه: پروا روزبـه جوان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید