• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 29

پول و استرس

با زيركي خرج كنيد و استرس كمتري تحمل كنيد!

يكي از بزرگترين اشتباهات مردم اين است كه فكر مي كنند هر چه پول بيشتري داشته باشند مي توانند شادتر زندگي كنند و استرس كمتري متحمل خواهند شد، اما تحقيقات چنين چيزي را نشان نمي دهند. هر چند پول بيشتر لذت آني بيشتر و چيزهاي ديگري براي ما فراهم مي كند، اما مردم معمولا شيوه زندگي خود را به گونه اي تنظيم مي نمايند كه ميزان شادي آنها بيشتر نمي شود يا سطح استرس آنها كاهش نمي يابد.

استرس

اما انتخاب بهتر اين است كه با پولي كه داريد عاقلانه تر رفتار كنيد: كمتر از چيزهايي كه لازم نداريد بخريد، اگر مي توانيد وام هاي خود را تسويه كنيد و تا مجبور نشده ايد وام نگيريد، و پول خود را براي چيزهايي خرج كنيد كه واقعاً شما را خوشحال مي كنند، آينده شما را تامين مي كنند و سطح استرس شما را پايين مي آورند. به اين ترتيب احساس فراواني نعمت و آزادي بيشتري خواهيد داشت تا اينكه يك اسباب بازي گرانقيمت بخريد كه بيش از توان خريد شماست در ادامه راههاي مطمئني را در زمينه نحوه خرج كردن و پايين آوردن ميزان استرس مالي به شما معرفي مي كنم.

از شر وام ها خلاص شويد

اگر زير بار قرض و بدهي هستيد و اين وام ها آرامش را از شما سلب كرده اند بايد به گونه اي از شر آنها خلاص شويد براي اين منظور سعي كنيد هزينه هاي خود را كم كنيد و آنرا براي تسويه بدهي ها و وام ها استفاده كنيد باور كنيد يك سفر گرانقيمت به سالها استرس نمي ارزد يا يك خودروي گرانقيمت به تحمل اين همه فشار و استرس نمي ارزد. سعي كنيد پس اندار خود را عاقلانه سرمايه گذاري كنيد و البته در جايي سرمايه گذاري كنيد كه اطمينان خاطر بيشتري براي شما فراهم كند و هنگام سرمايه گذاري فقط به سود بيشتر فكر نكنيد.

عاقلانه خرج كنيد

از گذشته تا كنون هميشه چيزهاي جديدي خريده ايد فكر كنيد آيا واقعا اين خريد ها كيفيت زندگي شما را بهتر كرده اند، يا اينكه به خاطر بي پول شدن استرس بيشتري متحمل شده ايد و احتمالاً اين استرس را به ديگر اعضاي خانواده خود هم انتقال داده ايد. كمتر خرج كردن سبب مي شود استرس كمتري داشته باشيد.

پول خود را براي كاري كه مي خواهيد صرف كنيد

بعد از اينكه هزينه هاي اضافي را از بودجه خود حذف كرديد، اگر بدهي زيادي براي پرداخت كردن نداريد مي توانيد براي انجام دادن كارهايي كه از آنها متنفر هستيد كسي را استخدام كنيد، به اين ترتيب بار ذهني خود را از كارهايي كه مدت هاست فكر شما را مشغول كرده است خالي كرده ايد. به عنوان مثال مي توانيد براي تميز كردن خانه كسي را بياوريد و وقت خود را با فرزندان در پارك بگذرانيد. يا مي توانيد در محل كار خود كسي را استخدام كنيد قسمتي از كار ها را به او بسپاريد و زمان بيشتري را براي خود داشته باشيد. يا مي توانيد براي رويايي كه هميشه در ذهن داشتيد وقت بگذاريد و براي رسيدن به آن تلاش كنيد.

وسايل قديمي را مي توانيد بفروشيد و تجربه جديد بدست آوريد.

ممكن است بخواهيد برخي از وسايل قديمي و بدرد نخور را به فروش بگذاريد امروزه وب سايت هاي زيادي مانند ebay وجود دارند كه مي توانيد با استفاده از آنها وسايل دست دوم را به قيمت مناسبي بفروشيد يا مي توانيد در خانه خود یک حراجی راه بیندازید و از پول آن استفاده مفيدي ببريد مي توانيد به مسافرت برويد يا هزينه يك دوره آموزشي را پرداخت كنيد يا هر كار ديگري كه سبب شود خاطره خوب و دلنشين در ذهن شما نقش ببندد.

نوشته: اليزابت اسكات

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید