• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 20

بهترین موتور جستجوی عکس کدام است؟

آیا در اینترنت به دنبال عکس یکی از مشاهیر هستید؟ آیا به دنبال عکس هنرپیشه مورد علاقه خود هستید؟ گرافیست هستید و به دنبال عکس خام یا ایده برای کار خود می گردید؟ یک طراح وب سایت هستید؟ فرقی نمی کند که به هر دلیلی که در اینترنت به دنبال عکس یا تصویر هستید می توانید از ساده ترین راه برای پیدا کردن این عکس ها استفاده کنید: موتور های جستجوی تصویر!

از آنجایی که هیچ موتور جستجویی کامل و بی عیب و نقص نیست بهتر است به جای یک موتور جستجو از چندین موتور جستجوی تصویر که از بقیه قویتر هستند استفاده کنید دلیل آن هم واضح است کسی که در اینترنت به دنبال تصویر می گردد معمولا تصویری خاص و منحصر به فرد می خواهد که برای کار خود استفاده کند مثلاً کسی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می کند به دنبال تصویری که در اختیار رقبای او هم باشد نیست او چیزی جدید و خاص می خواهد که به او ایده بدهد و در عین حال منحصر به فرد باشد. لذا در این مقاله برترین موتور های جستجوی عکس و تصویر را معرفی می کنیم.

جستجو در تصاویر

جستجوگر تصویر گوگل

در بین همه موتور های جستجوی معمولاً جستجوگر تصویر گوگل انتخاب اول بیشتر کاربران است. جستجو گر تصویر گوگل در عرض چند ثانیه هزاران عکس را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید عکس ها را بر اساس فرمت آنها jpg, bmp, gif یا png یا بر اساس رنگی یا سیاه  و سفید بودن یا بر اساس حجم تصویر مرتب کنید حتی می توانید مشخص کنید که تصاویر چهره را برای شما به نمایش بگذارد یا مشخص کنید تصاویری گرافیکی را به نمایش بگذارد. در جستجوگر گوگل می توانید عکس های هنرپیشه ها را بر اساس فیلمی که در آن بازی کرده اند مرتب نمایید. جستجوگر تصاویر گوگل قابلیت های بسیاری دارد و هر از چند گاهی هم قابلیت جدید به آن اضافه می شود که کار جستجو را آسانتر می کند اما اگر به دنبال چیز خاصی می گردید بهتر است از دیگر جستجوگر های تصویر چشم پوشی نکنید.

موتور جستجوی بینگ

موتور جستجوی بینگ یکی از محبوب ترین موتور های جستجوی تصویر است. یکی از قابلیت های بسیار جالب آن گرینه showing only images of your desktop size است. با استفاده از این گزینه حتی اگر اندازه پشت زمینه کامپیوتر خود را ندانید جستجوگر مهربان بینگ تصاویری به همان سایز برای پشت زمینه کامپیوتر شما پیدا می کند. یکی دیگر از قابلیت های جالب بینگ این است که می توانید عکس ها را از نتایج جستجوی آن روی scratchpad بکشید و یک مجموعه عکس برای خود بسازید.

جستجوگر تصویر یاهو

جستجوگر تصویر یاهو برای شما تصاویر را پیدا می کند و وقتی روی آنها کلیک می کنید صفحه مربوط به آن تصویر را در داخل یک فریم برای شما به نمایش می دهد و این قابلیت را دارد که آنرا برای یک دوست ایمیل کنید. همچین درباره فعالیت افرادی که جستجوی مشابه شما انجام داده اند اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد مثلاً اگر کسی کلمه «یاد بگیر» را جستجو کند عبارت های دیگری که این افراد جستجو کرده اند را هم نمایش می دهند.

فلیکر

فلیکر بیشتر به عنوان جایی برای به اشتراک گذاری عکس شناخته شده است که در آن بهترین عکس ها در اختیار شما قرار گرفته است. در این وب سایت تعداد زیادی عکس هایی که توسط افراد عادی به اشتراک گذاشته شده است به نمایش گذاشته شده است و حق کپی رایت آنها هم محفوظ است. نکته جالب اینکه با آی دی یاهوی خود می توانید وارد این سایت شوید و نیازی به ثبت نام جدید نیست.

Ask Images

این جستجوگر تصویر امکاناتی دارد که به کمک آنها می توانید محدوده جستجو را کوچک یا بزرگ کنید. و می توانید نتایج را با توجه به رنگ و اندازه تصویر فیلتر کنید.

photobucket

فتوباکت یک سرویس آنلاین میزبانی تصاویر است که به صاحبان وب سایتها اجازه می دهد تصاویر بزرگ خود را روی سرورش قرار دهند به عبارت دیگر پهنای باند رایگان در اختیار آنها قرار می دهد. معمولا نمی توانید از قابل کپی بودن تصاویر مطمئن باشید بنابراین اگر می خواهد از آنها در وب سایت خود استفاده کنید باید کمی با مطالعه بیشتر اقدام به این کار نمایید.

corbis image

کوربیس هم یکی دیگر از بانک های اطلاعاتی تصویر است که تعداد زیادی عکس و تصویر در اختیار دارد. شما می توانید با استفاده از نرم افزار Illustration در بین تصاویر به جستجو بپردازید البته برای این منظور باید در سایت کوربیس ثبت نام کنید و مجوز لازم را دریافت نمایید تا عکس ها را بدون واترمارک دریافت نمایید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. خیلی سایته خوبی دارید اموزنده هستش ممنون ارمین 16 ساله

  2. سایت خیلی خوب و آموزنده است .. خیلی مفیده برای کسانیکه میخان مطالعه کنند یا چیزی یاد بگیرند . تشکر از شما و سپاس از زحماتتان .

  3. سلام
    میشه چند تا موتور جست و جوگر کامپیوتر و هم نام ببرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    با تشکر

  4. با سلام فکر می کنم تو این آدرس مشکل شما حل میشه
    http://www.yadbegir.com/main/internet/search.htm

  5. سلام من ميخوام عكسي رو توي اينترنت قرار بدم بعد كسي خواست جستجو كنه اون عكسم بيدا بشه البته با جستجوكر كوكل جكار كنم لطفا راهنمايي كنيد

  6. با سلام دوست عزیز این مطلب رو مطالعه کنید
    چگونه تصاویر وب سایت خود را در صدر لیست گوگل قرار دهید.

  7. سلام خستنه نباشید اقا تشکر از سایت فارسی تون واقعا سرتراز سایتهای دیگر است پاینده باد ایران

  8. سلام و خسته نباشید. ممنون بابت سایت عالی و مطالب فوق العادتون . واقعا مطلب خوبی بود اما به نظر من گوگل حرف اول و می زنه اما بقیه سایت ها هم قدرتمند هستند و ممنون از شما بابت این مقایسه سایت های قدرتمند که در این مقاله قراردادید.
    با تشکر

  9. سلام.وبسایت جامعی دارید.ممنون

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید