• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 05 / 06

جستجوی معکوس عکس چگونه منبع آن را بیابیم؟

گاه پیش می آید که عکس یک خودرو، هواپیما یا هر چیزی مانند آن را می بینید و می خواهید درباره آن بیشتر بدانید. یا عکسی را قبلا از وب سایتی ذخیره کرده اید و اکنون به آن صفحه دسترسی ندارید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن بدست آورید به نظر شما راه حل چیست؟ در چنین مواقعی چگونه می توان فقط از طریق یک عکس یا تصویر به منبع اصلی آن رسید و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کرد؟ در چنین موارد می توان از موتور های جستجوی معکوس عکس استفاده کرد  که با ارسال عکس روی سرور این موتور جستجو خیلی زود اطلاعات آن بررسی شده و با مشخصات موجود در بانک اطلاعاتی خود مقایسه می کند و تمام نتایج موجود و مرتبط با این عکس را برای شما به نمایش می گذارد.

جالب است بدانید بیش طبق یک نظر سنجی 70 درصد از کاربران اینترنت از وجود چنین امکانی بی اطلاع هستند و نمی دانند با استفاده از یک عکس می توانند به راحتی اطلاعات بسیاری کسب کنند البته این فناوری هنوز مشکلات بسیاری دارد ولی اکنون کاملا کاربردی شده است و اطلاعات بسیاری می تواند در اختیار شما قرار دهد و شکی نیست که در اینده پیشرفت های فناوری سبب عملکرد بهتر آن خواهد شد.

اما در این مطلب سعی می کنیم بهترین موتور های جستجو از این نوع را به شما معرفی کنیم:

IMAGERAIDER

جستجوی معکوس تصاویر و عکس ها

این موتور جستجوی معکوس عکس از بانک اطلاعاتی گوگل استفاده می کند اما یک برتری نسبت به گوگل دارد و آن این است که می توانید به صورت همزمان چندین تصویر را با هم لود کنید و یکجا به دنبال منبع تک تک آنها می گردد.

Google Images

reverse

یکی از بزرگترین وب سایت هایی که همه آن را می شناسند ولی بیشتر افراد نمی دانند که در با یک کلیک بر روی آیکونی که شبیه به دوربین عکاسی است در قسمت جستجوی عکس آن می توانند عمل جستجوی تصویر را به صورت معکوس انجام دهند. و یکی از قابلیت های گوگل این است که عکس ها را از نظر شکل، اندازه و رنگ هایی که در آن بکار رفته است مورد بررسی قرار می دهد و اگر منبع عکس مورد نظر شما را پیدا نکرد عکس های مشابهی در اختیار کاربر قرار می دهد تا شاید از طریق آنها به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند.

TinEye

موتور جستجوی معکوس تصاویر منبع را بیابید

یکی از بزرگترین موتورهای جستجوی معکوس عکس بوده است که به نظر من رقبا از آن پیشی گرفته اند و دیگر مانند گذشته بهترین آنها نیست!

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید