• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 22

خطوط کف دستتان، شخصیت شما را آشکار می کند؟

شاید باعث شگفتیتان شود اگر بدانید از طریق خط سر کف دستتان می توانید چه اطلاعاتی در مورد خودتان کسب کنید!

هنری باستانی با عنوان کف بینی که شامل تفاسیر بسیاری می شود، موضوعی است که سالهاست نوع بشر را درگیر و مفتون خود ساخته است. از گذشته ها عده ای بر این باور بوده اند که دستان انسان کاشف رازهایی است که عقل و خرد انسان قاصر از پی بردن به آنهاست.

پی بردن به شخصیت افراد از روی خط سر کف دست

 کَف‌ بینی گونه ‌ای طالع‌ بینی است که افرادی ادعا می‌کنند با استفاده از آن می‌توانند با دیدن خطهای کف دست کسی، از سرنوشت، آینده، گذشته و اخلاق شخص آگاهی یابند. در نظر بسیاری از پژوهشگران دانشگاهی این عقیده ‌ای خرافی است.

به کسی که کارش کف‌ بینی است کف‌ بین می‌گویند.

خطوط کف دست در دست راست و چپ با هم متفاوتند و هر کدام معنای خاص خودش را دارد.

در کف دست هر فردی به طور کامل 12 خط وجود دارد، اما خطوط قلب، زندگی و سر از اصلی ترین آنهاست. در واقع کف بینی دستی که با آن می نویسیم خصوصیاتمان را نشان داده و دست دیگر به ما اطلاعاتی در مورد گذشته مان خواهند داد. لازم به ذکر است که همه خطوط روی دست ثابت نیستند، برخی خطوط کوچک دست، همان هایی که بندها و انگشتان را از هم جدا می کنند، هر ماه در حال تغییر هستند. خطوط اصلی دست به طور کلی انرژی های فیزیکی فرد را آشکار می کند در حالی که خطوط سر بیشتر نشان دهنده انرژی های روحی و احساسی فرد هستند.

هر یک از این خطوط نشان دهنده جنبه های مختلفی از خصوصیات فردی و فیزیکی هر فرد است. معنای این خطوط را می توان از روی اندازه، عمق، برجستگی و مقدار انحنای خطوط تفسیر کرد، به علاوه می توان از نشانه هایی که روی برخی خطوط دیده می شود نیز اطلاعاتی دریافت کرد.

خط سر که عموما با عنوان خط عقل و خرد نیز شناخته می شود، در کف بینی چینی از اهمیت بسیاری برخوردار است. این خط که میان خطوط قلب و زندگی واقع شده است، به ما در مورد حالات روحی و روانی، وضعیت ذهنی و عقلانی و توانمندی های ذاتی فرد اطلاعات می دهد.

خط سر نشان دهنده میزان هوش و ذکاوت شما نیست بلکه نشان دهنده نحوه استفاده شما از مغز و ذهنتان است. هر چه این خط یکنواخت تر و صاف تر باشد، احتمال اینکه شما منطقی تر و اهل عمل باشید بیشتر است.

خط سر منحنی در دستان افراد خیال پرداز و احساسی دیده می شود.

خط سر ممکن است شامل 6 بخش کلی باشد؛ هر یک از این بخش ها نشان دهنده رویکردهای ذهنی مختلف فرد در زندگی هستند.

طول خط

اولین نکته ای که در مورد خط سر باید به آن توجه کنید، طول آن است؛ اگر که این خط طولانی بوده و در سرتاسر دست دیده می شود، نشان دهنده این خواهد بود که فرد از قدرت ذهنی خیلی بالایی برخوردار است. در حالی که خط سر کوتاه نشان دهنده این است که صاحب آن روحیه نسبتا ضعیف تری دارد. همچنین خط سر طولانی حاکی از آن است که فرد حافظه خوبی هم دارد.

چند شاخگی خط در انتهای آن

اگر که خط سر در انتها درست مثل حرف Y دوشاخه شده باشد، نشان می دهد که صاحب آن فردی کاردان، عاطفی و فکور است. در عین حال که این افراد درونگرا نیستند، گاهی از تنهایی خود لذت برده و غرق در افکار خود شده و انرژی خلاقیتشان را قلقلک می دهند.

با این وجود، از آنجایی که این گونه افراد، انسان های نوآوری هستند، گهگاهی از افکار بیهوده رنج می برند. از این رو، به تلاش برای ایجاد تعادل میان واقعیت و خیال می پردازند. کسی که این خط را در دست دارد، به دنبال جلب توجه دیگران نبوده، بلکه فردی توانمند است که همیشه مراقب همکاران و دوستانش خواهد بود. گاهی پیش می آید که احساس همدلی فرد باعث رنجش او می شود، با این حال، او شخصیتی بشدت استوار داشته و به همین دلیل در مواجهه با این شرایط، خودش را نمی بازد. اغلب مصاحبت با این افراد بسیار سرگرم کننده، پر محتوا و عاشقانه خواهد بود.

چند شاخگی خط در انتهای آن

خط سری که دارای انشعاب در میانه آن است

خط سری که در میان آن انشعاب دیده می شود و به شکل V است، نشان دهنده ویژگی سازگاری و انطباق پذیری در فرد است. روحیه انطباق پذیری فرد باعث می شود با شرایط پیش رویش سازگاری پیدا کند.

چنین فردی از عادات فکری سفت و سختش رنج نمی برد و باعث می شود به نظر دیگران فردی دوست داشتنی بیاید. فردی که چنین خط سری دارد، با خود صادق بوده، و آرامش ناشی از این صداقت به وی کمک می کند تا در تمام شرایط و موقعیت های اجتماعی بر خود مسلط بوده و از چهار چوب خارج نشود.

خط سری که دارای انشعاب در میانه آن است

خط سری که تا زیر انگشت کوچک (کوه عطارد یا تیر ) ادامه پیدا کرده است

اگر که خطر سر دست شما تا زیر انگشت کوچکتان امتداد یافته، بی شک شما فردی بلند پرواز هستید. شما قطعا فردی بخشنده، منظم، و خود مختارید. ذهن فعال و هوشیار شما باعث می شود که بهتر از سایرین مسائل اطرافتان را درک کنید. بیشتر جزییات را در می یابید، که این خود باعث می شود به ویژگی های شخصیتی تان، جسارت و شجاعت بیشتری ببخشید. شما فردی آسیب پذیر نبوده و نمی شود به راحتی شما را فریب داد.

خط سری که تا زیر انگشت کوچک (کوه عطارد یا تیر ) ادامه پیدا کرده است

خط سری که تا کوه مریخ امتداد یافته باشد

اگر که خط سر کف دست شما تا زیر کوه مریخ (در کف دست دو تپه مریخ وجود دارد که یکی پیش رونده و دیگری پس رونده هستند، در اینجا مریخ پیش رونده معمولا در زیر تپه عطارد قرار دارد) امتداد یافته باشد، می توان به جرات گفت شما فردی هستید که خطرها را به خود جذب کرده و همیشه خود را به دردسر می اندازید. شما بیش از حد سلطه گر بوده از این رو به ندرت با خود و همچنین دوستانتان کنار می آیید. شما وسواس عجیبی در دانستن جزییات و اتفاقات زندگی دیگران دارید. معمولا شما دوست دارید در راس توجهات بوده و نسبت به دور همی هایی که به شما فرصت ابراز عقیده و حضور داده نمی شود، واکنش های جالبی نشان نمی دهید. اغلب دوست دارید با در اختیار داشتن پول و ملک و وسایل بسیار، امنیت خود را از هر لحاظ تامین کنید.

خط سری که تا کوه مریخ امتداد یافته باشد

خط سر متصل به خط زندگی/و یا جدا از خط زندگی

اگر خط سر دست شما با خط زندگی دستتان مماس باشد، نشان دهنده این است که شما فردی درونگرا، محتاط و با ملاحظه هستید. هر چه میزان اشتراک دو خط با هم بیشتر باشد، میزان بی ارادگی و وابستگی در شما بیشتر خواهد بود. با این وجود، اگر خطوط سر دستتان کاملا جدا از خط زندگی باشد، نشان دهنده ویژگی های برونگرایی و جسوری در شما است.

افرادی که خطوط سر دستشان به وضوح جدا از خط زندگی بوده و هیچ نقطه تلاقی با آن ندارد، اعتماد به نفس، عزت نفس و اراده بیشتری داشته و موفق تر نیز هستند.

از این رو با اطمینان می شود گفت که خط سر الگوهای انرژیی را آشکار می سازد که دقیق تر و کامل تر از انرژی هایی است که از خط قلب می توان دریافت. این انرژی ها ریشه در حقایق زندگی فرد داشته و کاملا مرتبط با نحوه تفکر وی در زندگی روزمره اش می باشد.

ذهن انسان در واقع نیرویی است که او را قادر می سازد تا زندگی خود را تغییر دهد. اطلاع از گرایش های طبیعی بدنمان، کیفیت آنها و بازخوردها و معایب آنها نه تنها به کنترل و مدیریت هر چه بهتر زندگی کمک کرده بلکه به زندگیمان نظم و توازن می بخشد.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید