• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 06 / 15

با دستهايم چه كنم؟

اغلب مدل هايي كه از آنها عكس مي گيرم از من مي پرسند با دست هايم چه كنم؟ مي خواهد بدانند آنها را كجا قرار دهند تا زيبا ژست بگيرند و شما به عنوان يك عكاس بايد پاسخ مناسبي براي آنها داشته باشيد. خوب با دست هاي مدل ها و سوژهاي عكاسي خود چه مي كنيد؟ بايد توجه داشته باشيد كه مخاطب عكس شما توجه زيادي به موقعيت و حالت دست هاي سوژه خواهد داشت دست ها مي توانند يك پيام برسانند مي توانند اشاره كنند يا رفتاري را بيان كنند يا بر حالتي تاكيد كنند. بنابراين بايد اطمينان حاصل كنيد كه اين دست هاي ارزشمند دقيقا همان حالتي را كه شما مي خواهيد القا مي كنند.

مهم نيست كه دست ها چه مي كنند يا در چه وضعيتي هستند بلكه اولين چيزي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه در خدمت عكاس باشند. كاري كنيد كه طبيعي به نظر برسند. آن نصيحت قديمي را به خاطر داشته باشيد كه مي گويد: «دست هاي بي كار در خدمت شيطان هستند.» به ان دست ها کاري بدهيد كه انجام دهند به همين سادگي! در عكس زير مي بينيد كه ميشل دستانش را روي درختي كه به آن تكيه داده قرار داده است. با كمك گرفتن از دستان براي حفظ تعادل ديگر دستانش بيكار نيستند و حالتي طبيعي به عكس داده شده است.

 دست ها در عکاسی

 

از مدل عكاسي خود بخواهيد كه دستانش با وسايل دور و بر مشغول باشد. به اين ترتيب به مدل خود اجازه مي دهيد با صحنه اي كه در آن قرار دارد ارتباط برقرار كند و همچنين اين سوال هميشگي را از ذهن او پاك مي كنيد كه با دست هايم چه كنم و در نهايت استرس او را در صحنه كمتر مي كنيد و عكس شما هم به مراتب طبيعي تر به نظر مي رسد.

تِم عكس خود را به خاطر داشته باشيد و اجازه دهيد دستان مدل شما را در ايجاد و القاي آن ياري كند.

در عكسي زير كارلا دست هاي خود را در جيبش قرار داده است تا عكس غير منتظره تر به نظر برسد و همچنين با لباس غير رسمي اش سازگارتر به نظر برسد. بنابراين هميشه تم عكس خود را به خاطر داشته باشيد و به او كمك كنيد تا اين تم را ايجاد كند. همچنين عكس خود را با وضعيت هاي مختلفي از دست ها تكرار كنيد به آنها اجازه دهيد كار هاي مختلفي با دستان خود انجام دهند. هميشه به خاطر داشته باشيد هر چه عكس هاي بيشتري بگيريد احتمال موفقيت شما در عكاسي بيشتر است.

 دست ها در عکاسی چهره

دست هاي مدل عكاسي شما بايد در راحت ترين وضعيت ممكن باشد. هر كشش غير طبيعي در دست ها حالتي از نا امني را در عكس القا مي كند. و زماني كه دست ها آرامش را القا مي كنند دست هاي مدل شما از مركز توجه مخاطب خارج مي شود و چهره اوست كه به مركز توجه تبديل مي شود.

مراقب چه چيزهايي باشيد

مطمئن شويد كه دست ها تميز و آراسته هستند ناخن ها را گرفته اند و سوهان كاري شده است. مردم و به خصوص خانم ها به تميزي دست ها و ناخن هاي بسيار توجه مي كنند. ناخن ها و دست هاي كثيف در مغز ما انساني كثيف را تداعي مي كند. همچنين اگر كسي كه از او عكس مي گيريد سيگاري است ممكن است رنگ پوستش روي انگشتان نشانه و سبابه تغيير كند و زرد رنگ شده باشد معمولا چنين افرادي به عنوان مدل عکاسی مناسب نيستند.

 نقش دست ها در عکس چهره زیبا

دست ها وسيله ارتباط غير كلامي هستند. مطمئن شويد كه مدل شما در صحنه عكاسي با دستانش پيامي غير از آن چيزي كه هدف شماست نمي رساند. مراقب كشش هاي غير طبيعي باشيد. اگر مدل شما با دستانش راحت نيست به او چيزي بدهيد تا دستانش مشغول شوند يا كمك كنيد تا به گونه اي دستان خود را در موقعيت بهتري قرار دهند.

هيچگاه عكسي را از محل مچ دست مدل يا هر مفصلي نبريد. اين كار حالت قطع عضو را در ناخود آگاه مخاطب القا مي كند. براي دست ها هيچگاه عكس را از محل آرنج دست و پايين تر نبريد. به اين ترتيب مانع از آسيب زدن به ارزش هنري عكس مي شويد.

و آخر از همه اينكه فقط با دست هاي مدل خود مي توانيد جذابيت عكس خود را به قدری افزايش دهيد که قبلا فکرش را هم نمی کردید.

ترجمه: علي يزدي مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید