• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 07 / 15

بهترين دوره و آزمون بين المللي زبان انگليسي براي شما كدام است؟

آيا مي خواهيد در يك آزمون زبان انگيليسي شركت كنيد و توانايي هاي خود را براي استخدام در يك شركت بزرگ يا مهاجرت به كشوري خاص نشان دهيد، اما مطمئن نيستيد كدام آزمون و مدرك بين المللي براي شما مناسب تر است؟ در اين صورت توصيه مي كنم اين مقاله را بخوانيد چون به شما كمك خواهد كرد به بهترين شكل ممكن توانايي هاي خود را به نمايش بگذاريد و موفق تر باشيد.

آزمون های بین المللی زبان

قبل از هر چیز توصیه می کنم مقاله: بهترین راهها برای آموختن زبان انگلیسی  را مطالعه نمایید.

من مي خواهم در آمريكاي شمالي ادامه تحصيل دهم.

آيا مشتاق هستيد در ايالات متحده يا كانادا ادامه تحصيل دهيد؟ اگر اين چنين است احتمالاً مناسب ترين مدركي كه مي توانيد به آن فكر كنيد TOEFL است كه مخفف Test of English as a Forein Language مي باشد.

دو نسخه از اين آزمون فراگير وجود دارد: نسخه كتبي يا PBT كه مخفف Paper Based Test است و نسخه كامپيوتري يا CBT كه مخفف Computer Based Test است. و در هر آزمون سه بخش وجود دارد درك شنيداري، نحوه نوشتن و ساختار زبان و درك خواندن مي شود به علاوه يك قسمت مربوط به مهارت هاي نوشتاري زبان انگبيسي براي نسخه كامپيوتري وجود دارد.

مي خواهم در انگلستان، استراليا يا نيوزي لند كار يا تحصيل كنم.

اگر قصد رفتن به كشورهاي بريتانيايي را داريد IELTS اولين گزينه شما خواهد بود، كه مخفف International English Language Testing System است. اين آزمون شامل آزمون هاي صحبت كردن به انگليسي، شنيدن و نوشتن است، همراه با يك انتخاب براي شما بين آزمون آكادميك و جنرال كه آزمون جنرال فقط شامل نوشتن و خواندن مي شود.

اگر هدف اصلي شما ادامه تحصيل است بايد آزمون آكادميك را بگذرانيد. ولي اگر هدف شما كار و زندگي در اين كشور ها است آموزش هاي جنرال براي شما كافي خواهد بود.

براي آزمون IELTS هيچ قبولي و مردودي وجود ندارد بلكه شركت كنندگان در اين آزمون نمره اي بين 1 (مهارت هاي زبان انگليسي در حد صفر) تا 9 ( متخصص زبان انگليسي ) دريافت مي كنند. در اين آزمون توانايي هاي هوش و حافظه افراد مي تواند كمك بسياري در بدست آوردن نمره بهتر باشد.

مي خواهم در يك شركت چند مليتي كار كنم.

همراه با 200 پرسش گزينشي كه تمامي موضوعات روزمره زندگي را پوشش مي دهد، TOEIC مناسب ترين آزمون براي محيط كار است، كه مخفف Test of English for International Communication مي باشد با بيش از سه ميليون داوطلب سالانه مي توان گفت كه متداول ترين آزمون سنجش و تعيين سطح مهارت هاي زبان انگليسي براي جويندگان كار است .

اين آزمون دو ساعته به دو قسمت تقسيم شده است: خواندن و نوشتن انگليسي. به دليل اينكه مشاغل مختلف نياز به سطوح متفاوتي از توانايي هاي زبان انگليسي دارند هيچ قبولي يا مردودي در اين آزمون وجود ندارد و در عوض به افراد نمره ای بين 10 تا 990 داده مي شود.

اگر به دنبال شغلي هستيد كه نياز به مهارت هاي زبان انگليسي دارد، اين تست مي تواند توانايي هاي شما را به خوبي نشان دهد.

مدرك زبان انگليسي  براي بازرگاني يا مديريت كسب و كار

BEC بهترين آزمون براي كساني است كه مي خواهند كسب و كار خود را بين المللي كنند يا در زمينه مديريت و بازرگاني در كشوري انگليسي زبان کار کنند يا به صورت بين المللي فعاليت كنند كه مخفف Cambridge Business English Certificate است و به صورت تخصصي براي كسب و كار و بازرگاني طراحي شده است. اين آزمون خود شامل سه آزمون تخصصي است: BEC Preliminary, BEC Vantage و BEC Higher است كه مهارت هاي لازم را براي موقعيت هاي متفاوت شغلي پوشش مي دهد كه از آن جمله مي توان به ارائه سمينار، چانه زني و مذاكره و نوشتن نامه هاي رسمي و گزارش هاي مربوط به كسب و كار مي توان اشاره كرد.

برخلاف TOEFL و TOEIC آزمون BEC يك حداقل نمره را براي براي قبولي در آزمون تعيين مي كند تا به شما مدرك مربوطه اعطا گردد.

BEC ماهيتي كاربردي دارد، و از شركت كنندگان مي خواهد در مذكرات كاري شركت كنند و نامه هاي رسمي مربوط به كسب و كار بنويسند. و همانطور كه گفته شد براي گرفتن مدرك بايد يك حداقل نمره را كسب كنيد تا نمره قبولي و مدرك را دريافت كنيد.

علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



  1. ممنون. البته مقاله معلومه قدیمی هستش چون اصلا الان فقط تافل ibt داریم که اینترنتی هستش 🙂

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید