• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 07

مشکل کارآفرینان در فروش به پولدارها و ثروتمندان

همان طور که قبلا گقته شد یک گروه از چهار گروه اصلی مشتریان، پولدارهایی هستند که از روی احساس، خرید می کنند و کسب و کار شما به کمک آنها می تواند به سودآوری بالایی دست یابد. اما بیشتر کارآفرینان نمی دانند چگونه به ثروتمندانی که با احساس خرید می کنند بفروشند و بدتر از آن می ترسند به اندازه کافی قیمت کالایشان را بالا ببرند.

مشکل کارآفرینان در بالا بردن قیمتها

خودکم بینی کارآفرینان

تصویری که از خود دارید در موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین نقش اساسی بازی می کند و بیش از آن در موفقیت شما در فروش.

اما ضعف بیشتر کارآفرین ها این است که بسیار کند هستند! آنها در بالا بردن قیمت ها بسیار کند هستند و مشکل بزرگ آنها این است که به اندازه کافی به خود اطمینان ندارند و می ترسند ارزش کالا یا خدمات آنها کمتر از پولی باشد که دریافت میکنند و این واقعا ربطی به ارزش کالا و خدمات ندارد، می شود روی آنها کار کرد و ارزش بیشتری در اختیار مشتری قرار داد بیشتر به تصویر ذهنی آنها از خود مربوط است! مشکل بیشتر کارآفرینان این است که قلبا اعتقاد ندارند که خود لایق این سود یا اجرت هستند.

با خود فکر می کنند هنوز وقتش نشده است ذهن آنها به صورت خودکار مانع رشد و موفقیت آنها خواهد شد. آنها فکر می کنند اگر قیمت ها را بالا ببرند تمام مشتریان، آنها را رها خواهند کرد! و آنوقت با هزینه ها و قسط و چک هایی که پاس نخواهد شد تنها خواهند ماند! تصویر ذهنی ترسناک از آینده، مانع از سود کافی برای آنها خواهد شد و به سادگی بقای کسب و کارشان را به خطر خواهد انداخت.

اگر شما هم به دلیل ترس از دست دادن مشتریان، با سود بسیار پایین کار می کنید و می ترسید قیمت های خود را بالا ببرید باید بگویم این مشکل قیمت گذاری نیست این مشکل بازاریابی شماست.

«ارزان فروشی نکنید روی بازاریابی خود کار کنید! »

اگر با بالا بردن قیمت ها کسب و کار شما به مشکل برمی خورد به این دلیل است که ورودی کافی ندارید؟ به اندازه کافی با مشتریان احتمالی خود درگیر نشده اید. به اندازه کافی با افراد مختلف برای فروختن و معرفی خدمات خود صحبت نکرده اید. به تعداد کافی از افراد مختلف نمی فروشید. این مشکل تعدادی است و به همین دلیل است که می ترسید.

اگر تعداد زیادی مشتری داشته باشید وقتی که قیمت ها را بالا می برید در حدود 10-20 درصد آنها را از دست خواهید داد! آیا مهم است؟ البته که نه آنها مشتریان ارزان پسند کم سود هستند و در عوض می توانید آنها را با مشتریان بهتر جایگزین کنید.

مشکل کارآفرینان در فروش به ثروتمندان

تصویر ذهنی خود را بزرگتر کنید شما برای مشتری که چانه می زند تا تخفیف ناچیزی بگیرد وقت ندارید چون قرار است مشتریان پر سود زیادی داشته باشید راه حلی پیدا کنید تا مشتریان خود را با این افراد جایگزین کنید و خبر خوب اینکه با از دست دادن این مشتریان واقعا احساس بهتری خواهید داشت و زمان بیشتری خواهید داشت تا برای مشتریان خوبِ خود، کاری انجام دهید و ارزش بیشتری نصیب آنها کنید که نتیجه آن جذب مشتریان بیشتر است.

تصویر ذهنی خود را اصلاح کنید ثروتمند شوید!

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید