• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 24

6 تا از بهترین نرم افزار های رایگان آفیس

نرم افزار های رایگان آفیس که استفاده از آنها آسان بوده، قابلیت های بسیاری داشته و کاملا سازگار با قوانین شرکت مایکروسافت آفیس هستند.

هر فردی به نرم افزار های معتبر آفیس نیاز دارد، برخی از این نرم افزار ها هم رایگان و هم کاربردی هستند.

روی ویندوز های جدید 10 نسخه آزمایشی مایکروسافت آفیس نصب شده است، اما این نسخه به زودی منقضی می شود و شما باید برایش جایگزینی مناسب پیدا کنید. آفیس نصب شده روی سیستم های اپل کامل و بی نقص بوده اما اگر بیشتر همکارانتان کاربر پی سی هستند، بهتر است از نرم افزار هایی با زیر ساخت چند سکویی استفاده کنید.

معرفی 6 تا از بهترین نرم افزارهای رایگان آفیس

در اینجا، 6 تا از بهترین نرم افزار های رایگان آفیس را به شما معرفی می کنیم، که هم می توان آنها را تحت وب و هم روی سیستم داشت- و شما می توانید هر کدام که مناسب کارتان است را انتخاب کنید.

  1. نرم افزار رایگان لیبره آفیس (LibreOffice)

ویژگی ها:

  • در بردارنده هر آنچه که شما از مجموعه آفیس می خواهید، کاملا سازگار با فرمت های مایکروسافت و کاملا رایگان جهت استفاده- حتی نسخه تجاری آن
  • مجموعه نرم افزار های کلان
  • سازگاری کامل با MS office
  • کاملا رایگان

لیبره آفیس به حدی خوب است که پس از یک بار استفاده از آن از خود خواهید پرسید چرا پیش از این برای نرم افزار های آفیس هزینه پرداخت می کردم!

این نرم افزار با تمام فرمت های قانونی مایکروسافت سازگار بوده و تقریبا تمام ویژگی هایی که شما در آخرین نسخه برنامه word، پاور پوینت و اکسل می بینید را دارا است.

این مجموعه شامل 6 برنامه پیش فرض جهت پشتیبانی از تمام وظایف رایج آفیس می باشد: Writer ،Calc ،Impress ،Draw ،Math و base. سه برنامه آخر برنامه هایی هستند که شما هرگز در دیگر مجموعه های پرتابل و رایگان آفیس نخواهید یافت، و به ترتیب به منظور طراحی نمودار های برداری، عملیات ریاضی و پایگاه داده ها طراحی شده اند. و البته برنامه آخر بسیار هم کار بردی است؛ جایگزین های رایگان برای اکسس مایکروسافت بسیار سخت پیدا می شوند.

لیبره آفیس پروژه ای است که به صورت کد باز طراحی شده که توسط تعداد بسیار زیادی از داوطلبان مشتاق حفظ می شود. آنها دائم در تلاش هستند تا سطح آن را با افزودن ویژگی های جدید ارتقا دهند. در این برنامه مجموعه گسترده ای از الگو ها و ضمایمی وجود دارد که این برنامه را منعطف تر نموده و آن را برای مصارف تجاری درست  مثل استفاده خانگی رایگان و آسان نموده است.

لیبره افیس شباهت بسیاری به Apache OpenOffice دارد، اما انتخاب ما لیبره آفیس است چرا که برنامه ظاهری مدرن تر و به روز رسانی منظم تری دارد.

لیبره افیس برای ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا بوده اما جزdocument viewer برای اندروید، هیچ نسخه رسمی دیگری برای مویابل ندارد.

نرم افزار رایگان لیبره آفیس

 

  1. نرم افزار گوگل داکس، گوگل شیتس، و گوکل اسلایدز(Google Docs, Sheets and Slides)

ویژگی ها:

  • بی شک شما برای کار در میان صفحات و به اشتراک گذاشتن اسناد، بهتر از مجموعه برنامه های آنلاین آفیس گوگل پیدا نخواهید کرد.
  • دارای چند زیر ساخت
  • تلفیق یافته با گوگل درایو
  • در دسترس بودن برنامه های موبایلی
  • باز کردن استادانه فایل های قدیمی

اگر شما کاربر همزمان مک و ویندوز هستید، این برنامه بی شک اولین انتخاب شما خواهد بود.

برای هر فردی که کاربر همزمان گوگل و اندروید است، این مجموعه برای او انتخابی طبیعی و بدیهی خواهد بود. این سه برنامه مهم به خوبی روی هر مرورگری اجرا شده و درست مثل برنامه های موبایلی روی سیستم های آپل و اندروید هم قابل اجرا هستند.

مجموعه آفیس رایگان گوگل فاقد ابزار های پیشرفته ای است که شما در نرم افزار لیبره آفیس می بینید(برای مثال ابزار پایگاه داده و جدول های میله ای را در این مجموعه نخواهید دید)، اما همه چیز در این مجموعه به شکلی طراحی شده است که می توان به جد گفت  همه چیز کاملا عقلانی و واضح بوده و به علاوه تمام فایل های شما به صورت خودکار ذخیره و همگام سازی می شوند از این رو دیگر نیازی نیست که نگران انتقال دادن فایل ها و گرفتن پشتیبان از آنها باشید.

از مهمترین معایب این مجموعه این است که باز کردن فایل های ایجاد شده توسط دیگر نرم افزار های آفیس کمی دشوار بوده و گاهی فایل ها به درستی تبدیل نمی شوند.

بخشی از این امر تا حدودی بخاطر این است که ابزار های آفیس گوگل بجای استفاده از فونت های ذخیره شده روی سیستم شما از فونت های وب استفاده می کند و بخش دیگر آن مربوط به ویژگی های موجود در قوانین مایکروسافت است که توسط گوگل پشتیبانی نمی شوند.

نرم افزار رایگان آفیس 2. نرم افزار گوگل داکس،شیتس و اسلایدز

 

  1. نرم افزار آفیس آنلاین مایکروسافت (Microsoft Office Online)

ویژگی ها:

  • مایکروسافت با کوچک کردن نسخه های اصلی برنامه هایش و قرار دادن آنها روی اینترنت گوگل را به رقابت طلبیده است. این برنامه ها برای استفاده آنلاین کاملا رایگان هستند.
  • کاملا سازگار با تمام برنامه های دسکتاپ
  • تلفیق اختصاصی با وان درایو
  • فاقد برخی ابزار های پیشرفته

شما برای استفاده از برنامه های مایکروسافت روی سیستمتان باید هزینه نصب آنها را پرداخت کنید، اما این شرکت برای کاربرانش نسخه های رایگان و آنلاین آن را در نظر گرفته است.

این برنامه ها کاملا شبیه نسخه های دکستاپ بوده و کار با آنها نیز کاملا مشابه نسخه اصلی است، با این وجود برخی ابزار های پیشرفته آنها در این نسخه آنلاین در دسترس نبوده و توسط گوگل نیز ارائه نمی شوند.

اگر شما اغلب از فرمت های مایکروسافت استفاده می کنید، بی شک این برنامه آنلاین بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. و برخلاف مجموعه نرم افزار های آفیس رایگان گوگل، دیگر نیازی نیست پیش از شروع کار با آنها، فرمتشان را تبدیل کنید، و به راحتی می توانید از طریق اکانت وادرایو مایکروسافت خود آنها را به اشتراک بگذارید. فقط کافی است وارد اکانت مایکروسافت خود شده (درست مثل همان کاری که در ویندوز 10 انجام می دادید) و پس از آن می توانید کار خود را شروع کنید.

از این نسخه آنلاین می توانید روی کروم و همچنین موبایل هایی با سیستم عامل اندروید و IOS بهره مند شوید.

نرم افزار رایگان آفیس آنلاین مایکروسافت

 

  1. نرم افزار آفیس WPS رایگان (WPS Office Free)

ویژگی ها:

  • مجموعه رایگان آفیس با قابلیت های فراوان مناسب برای ویندوز، لینوکس و اندروید
  • پشتیبانی از فرمت فایل های مایکروسافت
  • زیر ساخت چند وجهی
  • همراه با تبلیغات

این برنامه در واقع نسخه کوچک شده نسخه اصلی و پولی آن است، البته تفاوت ها به حدی اندک بوده که شما به سختی متوجه آنها خواهید شد. هر یک از سه برنامه آن کاملا شبیه آخرین نسخه های برنامه های word، اکسل و پاور پوینت هستند و بسیاری از ویژگی های آنها را در خود جای داده است.

این برنامه به خوبی از فرمت های دیگر پشتیبانی کرده و شما قادر خواهید بود پروژه های خود را با فرمت های اصلی مایکروسافت ذخیره کرده تا به راحتی آنها را با کاربران آفیس به اشتراک بگذارید. در عین حال که هیچ برنامه ای با پایگاه داده وجود ندارد، اما  برنامه wps دارای یک برنامه pdf ریدر است که به نوبه خود جایگزین بی بدیلی برای برنامه های پیش فرض خود ویندوز است.

در این برنامه هر از گاهی با تبلیغاتی مواجه می شوید، اما تعداد این تبلیغات بسیار کم بوده و در بازه های زمانی طولانی شاهد آنها خواهید بود. این تبلیغات به هیچ وجه مخل کار شما نخواهند بود به طوری که فراموش خواهید کرد که همه چیز در این برنامه کاملا رایگان است.

از این نرم افزار نسخه هایی برای ویندوز و لینوکس و همچنین اندروید وجود دارد اما امکان استفاده کاربران سیستم های شرکت اپل از این برنامه وجود ندارد.

نرم افزار آفیس WPS رایگان

 

  1. نرم افزار آفیس پولاریس (Polaris Office)

ویژگی ها:

  • مجموعه ای با چند زیر ساخت که اطلاعات شما را در فضای ابری ذخیره می کند
  • دارای نسخه هایی مناسب کامپیوتر و موبایل
  • دارای فضای ذخیره ابری 1 گیگا بایتی
  • دارای مجموعه ای از نرم افزار های دیگر

اگر گوشی تلفن همراه شما سامسونگ است، بی شک با نسخه موبایلی نرم افزار پولاریس آشنا هستید. این نرم افزار آفیس رایگان برای ویندوز، مک او اس، اندروید و IOS نیز در دسترس بوده، و روی برخی گوشی های سامسونگ به صورت پیش فرض نصب شده است. این برنامه از تمام فرمت های اسناد مایکروسافت پشتیبانی کرده و  ظاهر ایده ال و همچنین گزینه های کاربردی و اساسی دیگر نیز دارد.

دقت کنید اگر قصد دارید نسخه ویندوز آن را نصب کنید، شاهد نصب شدن دیگر برنامه هایی خواهید بود که اساسا شامل یک افزونه مروگر از McAfee به نام WebAdvisor، یک ابزار جستجوی بازار به نام PremierOpinion و یک مجموعه آنتی ویروس می شود. البته پذیرفتن و نپذیرفتن هر کدام از اینها به سلیقه خودتان خواهد بود.

سپس لازم است به گوگل و یا فیسبوک متصل شوید و یا برای خود اکانت جدید بسازید. این امر ضروری است چرا که پولاریس برنامه ای است که بر محور فضای ابری کار می کند. اکانت رایگان پلاریس شما دارای 60 مگا بایت فضای انتقال اطلاعات ماهانه و 1 گیگ فضای ذخیره ابری بوده و همچنین شما می توانید از این برنامه روی سه دستگاه استفاده کنید (یک کامپیوتر و دو موبایل). اگر این حجم برایتان کافی نیست، میتوانید پولاریس آفیس را به گوگل درایو، دراپ باکس، مایکروسافت وان درایو و آمازون کلاد درایو متصل کرده و یا اطلاعات را مستقیما روی دستگاه مورد نظر ذخیره کنید.

با ارتقا این برنامه به نسخه پولی، شما می توانید به قابلیت های بیشتر این برنامه از جمله ویرایشگر pdf، حذف تبلیغات و قابلیت جستجوی اسناد دست یابید.

 

نرم افزار رایگان آفیس پولاریس

 

  1. نرم افزار رایگان آفیس سافت میکر (SoftMaker FreeOffice)

ویژگی ها:

  • نسخه رایگان مجموعه پولی آن، همراه با اکثر ویژگی های نسخه اصلی
  • پشتیبانی از فرمت های مایکروسافت
  • دارای برنامه PDF reader
  • بدون فرهنگ جامع

این برنامه هم درست مثل WPS Office Free، داده هایی مشابه داده های برنامه های وُرد، اکسل و پاور پوینت فراهم می آورد (به ترتیب متن، برنامه و نمایش اطلاعات).

نرم افزار رایگان آفیس سافت میکر

درست مثل سایر مجموعه های رایگان آفیس معرفی شده در این مقاله، از سال 1997 این برنامه هم فرمت های مایکروسافت را پشتیبانی می کند. همچنین این برنامه تبدیل بی دردسر فرمت های پی دی اف و Epub را فراهم می آورد که این خود یک قابلیت تحسین بر انگیز است.

متاسفانه، برخی ویژگی های اصلی این نرم افزار مختص نسخه اصلی و پولی آن است. داشتن برخی از این ویژگی ها (مثل ویژگی جست و جوی کنترلی) خوب خواهد بود اما ضروری نیستند. اما نداشتن اصلاح نامه و تزاروس در واقع یک مشکل اساسی به ویژه برای افرادی است که روی مبناهای منظم می نویسند.

این برنامه به خوبی برنامه WPS Office نیست، اما در صورتی که شما نوار مایکروسافت را دوست ندارید و آن را ناخوانا می دانید، از این رو بی شک ترجیح می دهید که با روشی کمی قدیمی تر جست و جو های خود را انجام دهید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید