• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 20

ویتامین های مورد نیاز پوست در ماه رمضان

زمانی که ماه رمضان مصادف با فصل گرماست، حرارت خورشید و دمای بالا روی پوست تاثیر خواهد گذاشت چون موجب کاهش نسبی آب موجود در بدن می شود پس در ماه رمضان باید بیشتر به پوست خود توجه داشته باشید.

ویتامین مورد نیاز پوست در ماه رمضان

به همین خاطر لازم است تا در این ماه علاوه بر ماسک ها و دستورالعمل های طبیعی به تغذیه نیز اهمیت دهید.

مواد مغذی ضروری در مراقبت از پوست
ویتامین A

یکی از مهم ترین ویتامین هایی که برای صحت و سلامتی پوست مهم است ویتامین A می باشد این ویتامین برای جلوگیری از خشکی پوست و از طرفی برای نرمی و رطوبت پوست لازم است.

برای دریافت مقدار کافی از ویتامین A باید هویج و زردآلو و اسفناج و سبزیجاتی مثل کاهو و … مصرف کرد که به راحتی می توان این ویتامین را در برنامه غذایی ماه رمضان گنجاند. میوه های حاوی ویتامین A را بعد از افطار و سبزیجات را بصورت سالادهای مختلف در وعده سحری مصرف کنید.

ویتامین B

کمبود ویتامین B ممکن است منجر به خشکی پوست شود و آثار پیری و چین و چروک روی پوست ظاهر شود به همین خاطر لازم است تا در ماه رمضان برای مراقبت از پوست خود به مواد غذایی حاوی ویتامین B اهمیت دهید.

اما از مهمترین غذاهایی که حاوی ویتامین B می باشند می توان به این خوراکی ها اشاره کرد؛ گوشت از جمله گوشت سفید، حبوبات مثل لوبیا، غلات، ماهی ها و…

ویتامین E

از دیگر ویتامین های اساسی که باید برای مراقبت از پوست به آن اهمیت دهید ویتامین (E) می باشد، این ویتامین خشکی پوست را کاهش داده و باعث می شود تا سلول های جدیدی جایگزین سوال های مرده پوست شوند. این ویتامین در روغن ها، بادام و سبزیجاتی که در آشپزی استفاده می کنید موجود می باشد.

ویتامین C

این ویتامین نقش مهمی در مراقبت و حفظ سلامتی و روشنی پوست دارد و در میوه هایی مثل پرتقال و توت فرنگی و آب هنداونه موجود می باشد.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها نیز وظیفه مهمی را در تعامل با پوست بر عهده دارند و محافظ سلولهای پوست می باشند. لذا خوردن غذاهایی حاوی سلنیوم و روی که به طور عمده در گوشت ها و غذاهای دریایی موجود می باشد توصیه می شود.

ترجمه: حمیدرضا صفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید