• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 08

جلب اعتماد كاربران براي وب سايت ها لازم يا حياتي!

امروزه تعداد وب سايت ها آنقدر زياد شده است و آنقدر مطالب و منابع مشابه در آنها يافت مي شود كه جلب اعتماد كاربران حتي براي وب سايت هاي معتبر هم مشكل شده است. در مديريت هر وب سايتي و هم چنين در طراحي آن جلب اعتماد كاربر و حفظ آن بايد سر لوحه كاري باشد و اگر فكر مي كنيد در اين بازار پر از رقابت مي توانيد بدون جلب اعتماد و اطمينان كاربران موفق باشيد بايد بگويم كه بدون شك شكست خواهيد خورد.

میزان بازدیدکننده

امروزه در بسياري از وب سايت هاي ايراني مشاهده مي كنيد كه سود كوتاه مدت فداي اعتبار آن وب سايت مي شود. از تبليغات خلافشان گرفته تا تبليغات مزاحم و بهتر بگويم بيزار كننده پاپ آپ كه بازديد كننده را فراري مي دهد گرفته تا مطالب صد بار كپي شده وب سايت هاي ديگر كه حاكي از بي محتوا بودن آن وب سايت دارد و استفاده از كلمات كليدي غير مرتبط يا تيتر غير مرتبط كه كاربر را سركار مي گذارند و بسياري كارهايي از اين قبيل مي توان نام برد كه اعتماد و اطمينان كاربر را ضايع مي كنند.

اگر هدف شما راه اندازي يك وب سايت خوب، پربازديد و معتبر است بايد مانند وب سايت هاي منصفانه رفتار كنيد و احترام كاربران خود را نسبت به خود برانگيزانيد. شايد اين راه كمي سخت تر و پر هزينه تر به نظر برسد اما در بلند مدت، برد با شماست و گواه اين مدعا تجربه چندين ساله ما در ياد بگير دات كام و دنياي اينترنت است كه وب سايت هاي زيادي را از اين دست زير نظر داشته ايم كه مدتي كار كرده اند و خيلي زود از گردونه رقابت حذف شده اند. چرا كه در نهايت اين كاربر است كه تعيين مي كند چه كسي به آنها خدمات بدهد. همچنين آمار كليك شما از گوگل بالا خواهد رفت و در نتيجه در بلند مدت گوگل هم رتبه بهتري به شما خواهد داد و ترافيك بيشتري كسب مي كنيد.

فراموش نكنيد ساختن اعتبار سالها زمان مي برد و هزينه زيادي دارد اما به راحتي از دست مي رود. در اين راستا يك سري كارها را بايد انجام دهيد و بايد از انجام دادن يك سري كارها خودداري كنيد كه به آنها اشاره اي مي كنيم، كه با رعايت آنها مي توانيد بخش بزرگي از راه سخت جلب اطمينان كاربران را طي كنيد.

به كاربران خود فايده برسانيد

كاربران هميشه به وب سايتي كه براي آنها مفيد واقع مي شود، احترام قائل هستند و بيشتر به چنين وب سايت هاي اعتماد مي كنند، تا وب سايتي كه فقط سعي دارد به هر طريقي از كاربر خود بهره كشي كند و او را وادار به خريد محصولي نمايد يا او را به وب سايت ديگري هدايت كند. راه موفقيت در هر كاري و نه فقط مديريت يك وب سايت اينترنتي اين است به مشتري خود سود متناسبي برسانيد و او را راضي كنيد و حتي بهتر از رقبا مشتري خود را راضي نماييد و براي كسب اعتبار بالا بايد به كاربر همان چيزي را كه مي خواهد بدهيد. حتما بسيار ديده ايد كه برخي وب سايت ها سعي مي كنند مشتري خود را گول بزنند و مطالب غير مرتبط در وب سايت خود قرار مي دهند. اين بدترين كاري است كه مي توانيد انجام دهيد. يا برخي محتواي تكراري مشابه وب سايت هاي ديگر قرار مي دهند و اهميتي نمي دهند كه به درد كاربر مي خورد يا خير برخي هم محتواي ناقص در وب سايت خود قرار مي دهند و وقت كاربر را تلف مي كنند. بدون شك چنين وب سايتي نمي تواند اعتبار بالايي كسب كند و اعتماد كاربران خود را جلب كند. پس براي جلب اعتماد كاربران جذب بازديدكنندگان بيشتر سعي كنيد هر صفحه از وب سايت شما سودي براي كاربر داشته باشد و گره از مشكل آنها باز كند.

مانع از اسپمينگ خواسته يا ناخواسته شويد

اسپمينگ يا مزاحمت ايميلي متاسفانه در كشور ما به وفور انجام مي شود حتي برخي فكر مي كنند بدين وسيله مي توانند تبليغات انجام دهند و خود را معرفي كنند! ولي در حقيقت به اين روش در حال از بين بردن اعتباري هستند كه سالها با زحمت و هزينه بالا ساخته اند. برخي با هدف تبليغات و آگاهانه اين كار را انجام مي دهند كه اگر به روش صحيح انجام شود كار درستي است اگر مي خواهيد تبليغات ايميلي هدفمند و تاثير گذار انجام دهيد اين مقاله را درباره تبليغات ايميلي مطالعه نماييد.

اما برخي هم بدون اينكه بدانند در حال اسپمينگ هستند! متاسفانه استفاده از قالب هاي رايگان وردپرس آلوده در ايران بسيار معمول شده است. اگر از ورد پرس استفاده مي كنيد و مي خواهيد از يك قالب رايگان استفاده كنيد بهتر است این قالب ها را از سايت رسمي ورد پرس دانلود كنيد. قالب هاي رايگان اگر مشكل امنيتي نداشته باشند و استانداردهاي وردپرس را رعايت كرده باشند از سايت اصلي قابل دانلود هستند و قالب هاي به ظاهر زيبا ولي پر از باگ و حفره هاي امنيتي در حال اسپمينگ براي طراح اصلي هستند و جالب است كه برخي فقط با ترجمه آنها خود را طراح قالب معرفي مي كنند در حاليكه در حال كار براي طراحي اصلي هستند و بسياري از وب سايت هاي اصلي را به اين ترتيب آلوده مي كنند.

اسپمينگ

از ايميل كاربران با حساسيت بالا محافظت كنيد!

وب سايتي مي تواند اطمينان كاربران را جلب كند كه امانت دار خوبي باشد برخي وب سايت هاي ايراني براي ارائه خدمات، كاربران خود را مجبور مي كنند تا ايميلي در اختيارشان قرار دهند يا در وب سايتشان عضو شوند چنين وب سايت هايي معمولاً قابل اعتماد نيستند و هيچ كس از انجام كاري كه با زور به آن كار مجبور شده باشد رضايت ندارد و احساس خوبي هم نسبت به آن نخواهد داشت و معمولا چنين وب سايت هايي از ايميل كاربران خود سوء استفاده مي كنند و البته برخي هم گمان مي كنند با عضويت اجباري مي توانند كاربران بيشتري جذب كنند ولي حقيقت غير از اين است به خصوص وقتي كه براي كاربران خود تعداد زيادي ايميل هاي ياد آوري و پيشنهاد هاي مختلف تو خالي ارسال مي كنند. اگر مي خواهيد براي كاربران خود امكان عضويت اضافه كنيد در اين صورت بايد به آنها اطمينان دهيد كه از ايميل آنها محافظت خواهيد كرد و ايميل آنها را در اختيار ديگران قرار نخواهيد داد و بايد در عمل هم اين گونه عمل كنيد تا بتوانيد اطمينان آنها را جلب كنيد.

از بهترين فناوري موجود استفاده كنيد

نه تنها كاربر بايد به خود شما اعتماد كند بلكه بايد به شرايط امنيتي وب سايت شما هم اطمينان كند. توجه داشته باشيد كه بيشتر كاربران شما متخصص آي تي نيستند و زماني كه وب سايت شما با مشكلات فني روبرو مي شود در توانايي هاي شما شك خواهند كرد به عنوان مثال وقتي كه صفحات شما به كندي يا با نقص باز مي شوند و در اصول اوليه طراحي وب سايت گير داريد نمي توانيد از كاربر خود انتظار داشته باشيد براي امنيت وب سايت كه به مراتب كار پيچيده تري است به شما اعتماد كند. راه حل درست اين است كه از همه فناوري هاي موجود امنيتي مانند ssl استفاده كنيد و همچنين تا آنجا كه مي توانيد بايد از هاست معتبري استفاده كنيد هر بار كه وب سايت شما از كار مي افتد يك سري از بازديدكنندگان خود را از دست مي دهيد. 50 درصد از كاربران وفادار شما به دنبال وب سايت ديگري خواهند گشت كه مشكلات شما را نداشته باشند و عده اي هم ديگر به سراغ وب سايت شما نخواهند آمد و البته درصدي از كاربران احتمالا باز هم به شما وفادار خواهند بود كه درصد بالايي نخواهد بود.

به خاطر داشته باشيد وب سايتي كه به صورت حرفه اي اداره مي شود، سرعت دانلود بالايي دارد، قابليت رمزگزاري اطلاعات و… را داشته باشد، نزد كاربران قابل اطمينان تر است.

ارتباط سازنده براي جلب اعتماد كاربران و مشتريان

وب سايت دروازه ارتباطي شما با كاربران است با در نظر گرفتن موارد زير در طراحي مي توانيد ميزان اطمينان آنها را به وب سايت خودتان بالا ببريد.

  • كيفيت طراحي وب سايت: حرفه اي بودن در سادگي است. جابجايي در صفحات و پيدا كردن مسير بايد ساده و راحت باشد. فونت ها بايد خوانا باشند تا با ارائه خدمات خوب نشان دهيد براي كاربران خود احترام و ارزش قائليد. اشتباهات تايپي يا مشكلات در صفحه پيمايي به معناي اين است كه به كاربر خود ارزش و اهميتي نمي دهيد.
  • رفتار صادقانه: شايد بخواهيد از مشتري خود هزينه هاي بيشتري دريافت كنيد و گمان كنيد به اين ترتيب سود بيشتري كسب كرده ايد ولي در حقيقت به رقباي خود اين فرصت را داده ايد تا با رفتار صادقانه مشتري شما را بربايند. هيچ چيز مانند صداقت و شفافيت به جلب اعتماد كاربران و مشتريان كمك نمي كند.
  • بازبيني و اصلاح: اگر وب سايت شما محصولاتي را ارائه مي كند بايد عكس هاي واضح و با كيفيت مناسب از آن در اختيار كاربران قرار گيرد توضيحات كاملي از محصول خود در اختيار بازديدكنندگان قرار دهيد. بايد مطالب و محتواي وب سايت خود را به روز رساني كنيد خبري كه در صفحه اول وب سايت شماست اگر مربوط به چند ماه قبل باشد پيام واضحي به كاربر مي دهد كه شما قابل اعتماد نيستيد.
  • به ديگر قسمت هاي وب متصل باشيد: به وب سايت هاي مفيد لينك دهيد و كاري كنيد كه ديگر وب سايت ها به خصوص وب سايت هاي معتبر به شما پيوند بدهند. فكر نكنيد اگر به وب سايت خوبي لينك داديد از قابليت هاي وب سايت شما كاسته مي شود. اما وب سايت هايي كه خود را از دنياي وب جدا كرده اند گويي چيزي را مخفي كرده اند.

علي يزدي مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید