• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 24

از خواص انجیر بیشتر بدانید

انجیر در اغلب کتب مقدس به عنوان نشانه ای از صلح و آرامش و موفقیت نام برده شده است. درخت انجیر درختی باستانی است و باقی مانده میوه های عصر نوسنگی به شمار می رود. انجیر در حفاری های تقریبا 5000 قبل از میلاد مسیح کشف شده است و تصور می شود بومی آسیای غربی و یا مصر باشد. این میوه خیلی زود در سراسر خاورمیانه و اروپا کشت شد و در نهایت به انگلستان و چین در اواسط 1500 میلادی گسترش پیدا کرد. مبلغان مذهبی اسپانیا باغ هایی از انجیر را در کالیفرنیا در قرن 19 میلادی کاشتند جاییکه هنوز هم این درختان رشد می کنند.

درخت انجیر

انجیر بایددر یخچال نگهداری شود و اگر در عرض چند روز خورده نشود فاسد شدنی است. انجیر نیز همانند سیب یک میان وعد محسوب می شود و طبق دستورالعمل می تواند با پوست یا بدون پوست استفاده شود. جالب است که دانه های آن به طعم دلچسبش می افزاید و قابلیت جویدن دارند. بهترین انجیر ها، انجیر هایی هستند که حالت رسیده تر دارند زیرا آنتی اکسیدان بیشتری دارند.

مزایای بهداشتی و درمانی شگفت انگیز انجیر

 انجیر دارای فیبر بالا و یک منبع خوب از چندین ماده معدنی مهم است. این میوه شامل منیزیم، منگنز، کلسیم ( افزایش تراکم استخوان)، مس، پتاسیم (کاهش فشار خون) همچنین ویتامین ها، بیشتر ویتامین K , B6

نگهداری طولانی مدت آن مخصوصا اگر خشک شده باشد ارزش غذایی آن را افزایش می دهد. برای مثال نصف فنجان انجیر تازه مقدار کلسیمی به اندازه یک لیوان شیر دارد. اما کلسیم موجود در انجیر خشک به اندازه کلسیم موجود در یک تخم مرغ است. به هر حال انجیر چه تازه باشد یا خشک حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن و مبارزه با بیماری ها می پردازد.

انجیر مقدار سالم فیبر را در رژیم غذایی فراهم می کند که باعث تنظیم سیستم بدن و کنترل وزن می شود. طبق مطالعات، میوه هایی که فیبر بالا دارند شامل: سیب، خرما، انجیر، گلابی و آلو بخارا هستند و خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که میوه های فیبردار استفاده می کنند تا 34% کاهش پیدا می کند در مقایسه با کسانی که کمتر از این میوه ها استفاده می کنند.

انجیر

طب سنتی سراسر جهان  از انجیر به عنوان دارو برای درمان تومورها، زگیل و جراحات استفاده کرده است. میوه و برگ ساییده شده آن برای گلو درد مفید است. عصاره انجیر و انجیر خشک شامل مواد تشکیل دهنده ای است که به محافظت از قلب، تنظیم کلیه و کبد، کاهش فشار خون، کاهش لک ها و جلوگیری در برخی از سرطان ها بویژه سرطان سینه می پردازد.

در بعضی از فرهنگ ها برگ انجیر تقریبا به اندازه خود میوه انجیر مهم است. انجیر همچنین توانایی تنظیم سطح قند خون را نیز دارد تحقیقات نشان داده است که آن ها حاوی خواصی هستند که می تواند مقدار انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی را تنظیم کند. با این وجود در مصرف آن باید حد اعتدال را رعایت کرد زیرا آن ها حاوی فروکتوز های هستند که ممکن است مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی مضر باشد.

مطالعات انجام شد روی انجیر

مواد شیمیایی طبیعی با سیتوتوکسیک بالا اثر مهار کننده بر گسترش خطوط مختلف سلول های سرطانی دارد. در مطالعه دیگری انواع انجیر Dottato برای ارزیابی آنتی اکسیدان منحصر به فرد برای مبارزه با سرطان و فعالیت سمیت نوری در سلول های ملانوم مورد بررسی قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده نشان داد که این رقم انجیر ممکن است یک منبع عالی از مواد فعال زیستی مانند فنول، اسیدهای چرب، کومارین باشد. این مطالعه یک چشم انداز جدید در توسعه دیگر خواص بالقوه و سودمند فرمولاسیون انجیر در درمان سرطان پوست غیر ملانوم ارائه کرد.

در مقایسه با سایر غذاها، انجیر یکی از متراکم ترین آنتی اکسیدان های فنولیک است و تحقیقات نشان داده بیشترین فیبر و مواد مغذی و آنتی اکسیدان در انجیر (خشک یا تازه) وجود دارد.

انجیر

در آزمایشات انجام شده انجیر و آلوی خشک بالاترین نمره مواد مغذی در بین میوه های خشک میان افرادی که در حال مصرف آن ها بودند را ثبت کردند. دانشمندان گزارش دادند که آنتی اکسیدان انجیر می تواند لیپوپروتئین ها را در پلاسمای خون غنی کند و  آن ها را از اکسیداسیون بعدی حفاظت کند.

نتیجه گیری مطالعات این بود که:
  • انجیر سرشار از آنتی اکسیدان فنول و مواد مغذی است مخصوصا دارای فیبر بالایی است
  • آن ها آنتی اکسیدان های قوی هستند
  • میوه های خشک یک درصد کمتر از میوه های دیگر در آمریکا مصرف می شوند
  • به دلیل یافته های فوق میوه های خشک بایستی بیشتر خورده شوند

دانشمندان در حال مطالعه روی خواص انجیر، اثر ” لاتکس “میوه انجیر روی خط سلولی سرطان معده پیدا کرده اند که لاتکس به عنوان یک ماده ضد سرطان بدون هر اثر سمی روی سلول های طبیعی عمل می کند. در آزمایش دیگری 1 میلی لیتر آب مقطر به انجیر خشک  تزریق کردند بعد از گذشت سه ماه آب را از آن خارج کردند و مشخص شد که پودر انجیر هنوز خواص ضد سرطانی اش را حفظ کرده است. نتایج نشان داد که انجیر خشک یا تازه می تواند به درمان سرطان کمک کند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید