• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 09

ایده هایی برای تصاویر لوکیشن دار شما

اگر در لوکیشن دار کردن یا تگ کردن لوکیشن روی عکس های خود در فضای مجازی تازه کار هستید، برایتان چند ایده جالب آماده کرده ایم تا بدانید بعد از اعمال لوکیشن روی عکس چه بکنید.

نشان‌گذاری جغرافیایی یا ژئوتگینگ (به انگلیسی: Geotagging) فرآیندی است که در آن امکان اضافه کردن موقعیتِ مکانی و شناسهٔ فراداده‌ها در ابزارها و رسانه‌هایی همچون: عکس، فیلم، وب سایت، پیامک، یا فید rss فراهم می‌شود.

ایده هایی برای تصاویر لوکیشن دار

نقشه ها

بسیاری از نرم افزارهای عکاسی، قابلیت یکپارچه شدن با نقشه های مختلف را دارند. تصاویر در سیستم های مک (Mac)، فلیکر (Flickr) و گوگل پیکاسا (Google’s Picasa) نمونه هایی از این نرم افزارها هستند.

نقشه ها

در این سیستم ها، می توانید با جستجو در نقشه های جهانی، موقعیت عکس را شناسایی کنید. علاوه بر اینکه این تصاویر تمام مشخصات سفر را ارائه می دهند، همچنین می توان با نشاندار کردن موقعیت جغرافیایی، ماجراهای گردشگری خود را به دیگران نشان داد. یا اینکه با بازبینی لحظات خود در موقعیت های مکانی مختلف تجدید خاطره کرد و حتی برای گرفتن عکس بهتر، به همان نقطه بازگشت.

لوکیشن دار کردن یک تصویر و ارائه اطلاعات آن لوکیشن، بخصوص در تصاویری که مشخص نیست کجا گرفته شده اند، همچون تعریف یک داستان تصویری است.

یادآوری

یکی از ارزشمندترین کاربردهای تگ کردن لوکیشن کمک به ذهن است تا اتفاقات آن روز را یادآور شود. دانستن مکان دقیقی که آنجا عکس گرفتیم، علی الخصوص اگر شامل یک اتفاق نادر یا رویدادی خاص باشد، ارزش عکس را بیشتر می کند.

یادآوری

می توان گنجینه ای از عکس های مختلف از یک کشور را نگه داشت. چرا که پس از گذشت سالها نمی توان بخاطر آورد که هر عکس دقیقا کجا گرفته شده است.

عدم نیاز به یادداشت

سالها پیش، عکاسان ممکن بود یک خودکار یا ماژیک را بشکنند و اطلاعات مربوط به موقعیت عکس یا فیلم را روی جعبه نگهدارنده آن بنویسند. امروزه می توان همین کار را در گوشی های موبایل یا کارتهای حافظه انجام داد. اما اگر روی عکس های خود لوکیشن را تگ می کنید نیازی نیست این اطلاعات را دوباره یادداشت کنید. اینگونه زمان بیشتری ذخیره کرده و کمتر به یادداشت کردن و بیشتر به عکاسی می پردازید.

عدم نیاز به یادداشت

اشتراک گذاری در اینترنت

کاربرد دیگر تگ کردن لوکیشن، بارگذاری آنها در اینترنت است که باعث می شود همسفران دیگر هم عکسهای شما را ببینند و راحتتر بتوانند از روی نقشه آن محل را پیدا کرده و به آن عکس های بیشتری اضافه کنند. با اینکار به دیگران مکانهای دیدنی دنیا را نشان دهید تا آنها نیز سفر به آنجا را تجربه کنند. بعلاوه، بهترین روش برای انتشار عکس و اسم شما در فضای عمومی همین است.

اشتراک گذاری در اینترنت

تگ کردن لوکیشن کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. شما نیز تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ترجمه: پروا روزبه جوان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید