• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 09

نصایح بهترین مشاور جهان به کسب و کارهای کوچک

نسخه صوتی

باربارا به عنوان موفق ترین کسی در جهان شناخته شده است که می تواند یک کسب و کار چند هزار دلاری را به چند میلیون دلار تبدیل کند. او یک کارآفرین سرشناس، سرمایه گذار موفق و مشاور شرکت های متعددی است.

باربارا کورکران

به همین دلیل باربارا انتخاب شده است تا به صاحبان کسب و کارها کمک کند، پرسش های آنها را پاسخ دهد و آنها را راهنمایی کند چگونه درآمد و دارایی خود را مدیریت کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند. در این مقاله او به پرسشی در زمینه تامین مالی پاسخ گفته است.

پرسش: برای توسعه کسب و کار بهتر است وام بگیریم یا از طریق دیگر تامین مالی کنیم؟ چه معیارهایی در انتخاب یکی از این روش ها باید مد نظر قرار گیرد.

پاسخ: این بستگی به کاری که باید انجام دهید دارد و باید ببینید آیا ارزش آنرا دارد؟ خیلی چیزها را باید مد نظر قرار دهید اما برای شروع بهتر است خوبی ها و بدی های هر کدام را بنویسید باید از خود بپرسید واقعا چقدر پول نیاز دارم و آیا می توانم چنین وامی دریافت کنم؟ آیا در حال حاضر کسب و کار من پاسخگوی اقساط آن هست؟ اگر پاسخ مثبت نیست چرا به آن فکر کنید؟ با درست کردن لیستی از مزایای واقعی و نمره دادن به هر مزیت به ذهن شما کمک خواهد کرد بهتر شرایط را درک کند و تصمیم بهتری بگیرد.

اگر بتوانید وارد بورس شوید و سهام بفروشید می توانید مقداری از نقدینگی خود را تامین کنید وقتی وارد بورس می شوید با فروختن مقدار زیادی از سهام شرکت در حقیقت کنترل کسب و کار خود را به دیگران واگذار کرده اید بنابراین فروش سهام در هر شرایطی هم توصیه نمی شود.

همچنین سهام فروشی، تعهدی بلند مدت و همیشگی برای شما در قبال سهامداران ایجاد خواهد کرد. در حالی که یک وام حساب شده به اندازه و معقول چنین تعهدی برای شما نخواهد داشت.

اگر بدنبال این هستید که یک شرکت چند هزار دلاری را به شرکتی چند میلیون دلاری تبدیل کنید بدون شک با پس انداز درآمد به این سطح نخواهید رسید بنابراین یا باید سهام فروشی کنید یا وام بگیرید.

راه دیگری هم برای جذب سرمایه وجود دارد از یک یا چند سرمایه گذار با تجربه در صنعت خود بخواهید روی کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاران با تجربه و کاربلد منافع زیادی برای شما خواهند داشت آنها نه تنها نیاز مالی شما را رفع می کنند بلکه می توانند برای شما در بازار اعتبار بالایی به همراه داشته باشند آنها تجربه بالایی دارند که می توانند کار شما را به شکلی زیباتر و حرفه ای تر انجام دهند. آنها توانایی بازاریابی دارند و بخشی از مشتریان شما را تامین خواهند کرد.

سرمایه گذار باتجربه نگران سرمایه خود است بی گدار به آب نمی زند و هر کاری می کند تا کسب و کار شما سود آور شود.

بنابراین انتخاب سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد قبل از اینکه به کسی پیشنهاد سرمایه گذاری بدهید بهتر است درباره زمینه و تجربه کاری آنها تحقیق کنید. باید بدانید شرکای تجاری آنها که هستند و دلیل سرمایه گذاری آنها را جویا شوید. ببینید قبلا در چه صنایعی سرمایه گذاری کرده اند.

برای بررسی توانایی های سرمایه گذار می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. در نهایت این شما هستید که با برشمردن امتیازهای مثبت و منفی بر روش تامین مالی باید تصمیم گیری کنید و مطمئن ترین روش را انتخاب کنید.

منبع: نشریه بیزینس

با تشکر از باربارا کورکران

ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید