• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 10 / 17

چند تا از بهترین غذاها برای کودکان

غذاهای سالم که کودک پسند هم باشد، بسیار زیاد هستند. این غذاها سرشار از مواد مغذی بوده، آسان آماده می شوند و بسیار خوشمزه هستند. در این مقاله چند مورد از بهترین غذاهایی که برای کودکان مناسب هستند را با هم مرور می کنیم.

ghazakodak

بلوبری

رنگ آبی عمیق و درخشان این توت ها از فلاونوئیدهایی به نام آنتوسیانین نشأت می گیرد. این مواد برای چشم، مغز و حتی دستگاه ادراری کودک بسیار مفید است.

می توانید از این میوه یک سوپ خوشمزه تهیه کنید:

یک چهارم فنجان از بلوبری را با یک قاشق غذاخوری از آب در یک کاسه مخلوط کنید. سپس آن را به مدت 30 ثانیه در مایکرویو قرار دهید و اجازه دهید سرد شود. سپس کمی ماست کم چرب و ساده روی آن بریزید.

ماست

ماست یکی از بهترین غذاها برای کودکان شش ماهه است و ماست سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سلامتی مغز و قلب حمایت می کند. این ماده سرشار از کلسیم و ویتامین D بوده و به گسترش و رشد دندان و استخوان ها کمک می کند. ماست ساده و کم چرب بهتر است زیرا این ماست ها هیچ شکر افزوده شده ای ندارند. این ماده به تنهایی نیز خوشمزه است اما هادسون پیشنهاد می کند که ماست را با آووکادوی له شده و یا غلات له شده برای کودکان مخلوط کنید.

کدو

کدو منبعی عالی از ویتامین A و C بوده و به طور طبیعی شیرین است. مقداری پنیر پارمسان و کمی چاشنی فلفل قرمز بر روی آن بپاشید و آن را کباب کنید. اگر برای کودک می خواهید از این غذا استفاده کنید توصیه می شود که آن را با کمی گشنیز و نخود بپزید.

عدس

این ماده سرشار از فیبر و پروتئین است و دارای مواد مغذی بسیاری است. همچنین این ماده یک غذای ارزان است که می توانید آن را بخرید.

عدس پخته شده را با  مخلوطی از سبزیجات، برنج و دیگر مواد مورد انتخاب خود ترکیب کنید.

سبزیجات با برگ تیره ی سبز

برگ های سبز دارای مقدار زیادی آهن هستند. اسفناج یکی از بهترین مواد شناخته شده در این گروه است اما گونه های متعدد دیگری نیز مانند کلم پیچ، برگ چغندر وجود دارد. دسته ای از این سبزیجات را بخار داده و سپس پوره کنید. این مواد را با غلات غنی شده با آهن ترکیب کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند از دو بخش گیاه با یک بخش غلات استفاده شود.

بروکلی

کلم بروکلی سرشار از فیبر، کلسیم است همچنین این ماده به عنوان یک ماده ی ضد سرطان شناخته شده است. به خاطر وجود ترکیبات سولفوری در آن، این گیاه طعم منحصر به فردی دارد که می تواند به توسعه ی مزه کودک شما کند. ابتدا کلم بروکلی را تا زمان نرم شدن بخار دهید و آن را به تکه های کوچک تقسیم کنید و سپس آن را سرد کنید.

آووکادو

آووکادو منبعی غنی از چربی های غیر اشباع است. در حقیقت، ترکیبات چربی موجود در آن شبیه شیر مادر است. آووکادوی پوره شده را با سایر غذاها همچون پنیر خامه ای، سیب، تن ماهی مخلوط کنید.

ghazakodak2

گوشت

بیشتر ما فکر نمی کنیم که گوشت غذای مفیدی برای کودک باشد اما این ماده یکی از انتخاب های متخصصان تغذیه است. گوشت سرشار از روی و آهن است. این غذا را به صورت تاس کباب طبخ کنید. تاس کباب غذایی ایده آل و راحت برای خوردن است.

آلو

آلو فیبر زیادی داشته و می تواند به از بین بردن یبوست کمک کند. الو را به صورت پوره در بیاوید و آن را به صورت ساده و یا مخلوطی از سایر غذاها هچون غلات یا سیب ترکیب کنید. اگر کودک شما یبوست زیادی دارد، یک قاشق چایخوری از آب آلو را به غذا یا شیر آن اضافه کنید.

پرتقال ماندارین (نارنگی)

این میوه سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان ها بوده و برای میان وعده کودکان بسیار مناسب است. کودکان طعم این میوه را بسیار دوست دارند. نارنگی یکی از راحت و خوش خوراک ترین میوه ها برای کودکان است. تنها کافیست آن را پوست بکنید و به قسمت های کوچک برش دهید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید