• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 03 / 31

بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک

اگر قصد دارید خانه ای کوچک را طراحی کنید، برای رنگ دیوار ها، خود را محدود به رنگ سفید و یا رنگ های ملایم و روشن نکنید. در صورتی که نورپردازی خانه اصولی بوده و از اکسسوری های مناسب استفاده شده باشد، می شود از هر رنگی برای دیوار های خانه های کوچک استفاده کرد.  رنگ های تیره به فضای اتاق های ساده علی رغم اندازه آن ها، ظاهری دراماتیک همراه با جذابیت های معماری می دهند.

به علاوه با استفاده از تکنیک های رنگ آمیزی همچون استفاده از تکنیک راه راهی و یا هاشور زنی، ترکیب رنگ ها، استفاده از شابلون ها و همچنین پیاده سازی ایده دیوار اکسنت، می توان فضای اتاق های نقلی و کوچک را بزرگ تر نشان داد.

اگر از راه هایی افقی با رنگ هایی نزدیک به هم برای دیوار ها استفاده کنید نه تنها باعث زیبایی فضای اتاق شده، بلکه این راه ها موجب بزرگ تر به نظر رسیدن فضای اتاق می شوند. تکنیک ترکیب رنگ ها با هم از جمله ایده های سرزنده و البته جسورانه برای اتاق های کوچک به شمار می رود. در عین حال داشتن دیوار اکسنت در اتاق هایی با فضای محدود این امکان را به وجود می آورند که فضایی خاص در اتاق به نمایش در آورید. به استقبال ایده های جدید رفته و با انتخاب رنگ مناسب اتاقتان را جذاب کنید.

در این مقاله با بهترین رنگ دیوار برای اتاق کار، خواب، لباس شویی، نشیمن، ورودی و راهرو های کوچک، آشپزخانه، اتاق مهمان، دیوار های راه راه، اتاق نهار خوری، درب ورودی خانه، سوئیت مستر، سالن ورودی، اتاق مخصوص تمرین و ورزش، سرویس بهداشتی مهمان و دیوار اکسنت آشنا می شوید.

اتاق کار آرامش بخش

بهترین اتاق کار های موجود در منزل آن دسته از اتاق هایی هستند که دنج بوده  و به افراد احساس آرامش می بخشند. برای این اتاق ها از یک رنگ خنثی و با شکوه استفاده کرده تا هم آرام بخش بوده و هم ظاهر آن رسمی باشد. برای اتاق کار های کوچک خانگی سعی کنید در کنار رنگ سفید از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید. هم چنین از نورپردازی هایی با طیف نوری خنثی بهره ببرید تا فضای اتاق کارتان بی نظیر بوده و خلاقیت شما را تقویت کند.

رنگ اتاق کار آرامش بخش برای فضای کوچک

اتاق خواب رمانتیک

برای داشتن اتاق خوابی رمانیتک لازم نیست از رنگ هایی متفاوت و خاص استفاده کنید. اغلب اتاق خواب های رمانتیک دیوار هایی به رنگ خنثی دارند. فضای اتاق خواب های کوچکی که به رنگ های خنثی دیزاین شده اند، بزرگ تر و البته لوکس تر به نظر می رسد. از جمله ایده های فوق العاده برای داشتن فضایی عاشقانه در اتاق، رنگ کرمی  Carter Crème است چرا که این رنگ دست شما را در استفاده از اکسسوری ها و لوازم جانبی متنوع و بسیاری باز می گذارد.

رنگ اتاق خواب رمانتیک

اتاق لباس شویی دلباز: آبی دریایی روشن

رنگ های سرد و روشن از بهترین انتخاب ها برای اتاق لباس شویی هستند. حتی اگر خانه کوچک شما اتاق لباس شویی ندارد، می توانید قسمتی که ماشین لباس شویی در آن قرار گرفته است را با استفاده از رنگ های روشنی مثل آبی دریایی و یا آکوا زیباتر کنید.

رنگ اتاق لباس شویی دلباز: آبی دریایی روشن

اتاق نشیمن خاکستری

اگر به دنبال ایده ای جدید برای رنگ دیوار های اتاق نشیمن هستید، خاکستری را پیشنهاد می کنیم. رنگ خاکستری نقره ای روشن از پالت بنجامین موره همان رنگ آرام و سردی است که به فضای اتاقتان ظاهری مدرن می بخشد. برای اتاق های نشیمن کوچک رنگ خاکستری آبی روشن و آسمانی فضا را روشن تر و بزرگ تر می کند.

رنگ اتاق نشیمن خاکستری

ورودی و راهرو های کوچک (کفش کن): سبز مگنولیایی

شاید داشتن کفش کن و یا راهرو در ورودی خانه به نظر انتخابی لوکس و غیر ضروری برسد، اما در حقیقت بسیاری داشتن راهرو و کفش کن را از ملزومات یک خانه می دانند. اگر خانه کوچک شما دارای کفش کن بوده به شما انتخاب رنگ هایی سرزنده و باطراوت و البته پر انرژی را پیشنهاد می کنیم بدون این که از پویایی سایر رنگ های موجود بکاهید. یک رنگ سبز که در طبعیت هم پیدا می شود، درست مثل سبز ماگنولیایی در عین حال که یک رنگ طبیعی محسوب می شود، رنگی پر طراوت نیز هست. اگر خانه شما اتاق کفش کن ندارد می توانید با رنگ زدن بخشی از دیوار و تبدیل آن به دیوار اکسنت، و هم چنین نصب جا لباسی و جاکفشی و یا چند قفسه، این فضا را به خانه خود بیافزایید.

رنگ ورودی و راهرو های کوچک (کفش کن): سبز مگنولیایی

آشپزخانه آفتابی: رنگ زرد آفتابی

خانه کوچک شما بهترین محل برای داشتن یک آشپزخانه روشن و آفتابی است. با استفاده از رنگ زرد آفتابی در کنار کابینت های سفید، کاشی های  subway (نوعی کاشی مشابه دیوار های متروهای نیویورک) و کف پوش سرامیکی خاکستری ظاهری فوق العاده به نمای آشپزخانه بدهید. راز انتخاب درست و به جای رنگ زرد با تون ایده آل برای فضای آشپزخانه در واقع این است که ابتدا بخشی را به عنوان نمونه رنگ زده و در صورت رضایت تمام دیوار را به همان رنگ در آورید.

رنگ آشپزخانه: رنگ زرد آفتابی

اتاق مهمان شیک: یاسی رنگ

رنگ یاسی دارای استایلی فوق العاده و البته دوست داشتنی است که برای اتاق مهمان گزینه ایده آلی خواهد بود. شاید برای دیوار اتاق مستر(بزرگ ترین اتاق یک خانه که دارای ویژگی های منحصر به فردی نیز هست) تمایلی به استفاده از رنگ های گلی و صورتی نداشته باشید،  اما این رنگ ها و هم چنین یاسی برای اتاق مهمان گزینه مناسبی هستند چرا که از این اتاق همیشه استفاده نمی شود.

رنگ اتاق مهمان شیک: یاسی

دیوار های راه راه با استفاده از مجموعه رنگ سفید استخوانی

با راه راه کردن دیوار اکسنت می توانید فضای اتاق را بزرگ تر جلوه دهید. با استفاده از رنگ های خنثی می شود بدون این که رنگ مورد نظر روی فضا و دکوراسیون اتاق غالب باشد، فضایی جذاب داشت. برای راه راه کردن دیوار اتاق و یا برای استفاده از شابلون ها از رنگ های خنثی استفاده کرده تا با ایجاد فضایی منحصر به فرد، تمرکز را از روی اندازه اتاق منحرف کنید.

دیوار های راه راه با استفاده از مجموعه رنگ سفید استخوانی

بزرگ جلوه دادن اتاق ناهار خوری: خاکستری پاویلیون (یک تون خاکستری سرد، ملایم و کلاسیک)

خاکستری پاویلیون در واقع یک خاکستری شیک و فاخر است که برای اتاق ناهار خوری گزینه خوبی محسوب می شود، چرا که می توان از این رنگ هم برای استایل مدرن و هم استایل سنتی استفاده کرد. در کنار این رنگ جذاب از یک لوستر کریستالی مدرن استفاده کنید تا در فضای سنتی اتاق ناهار خوری تان ترکیبی شیک و زیبا داشته باشید.

بزرگ جلوه دادن اتاق ناهار خوری: خاکستری پاویلیون

رنگ درب ورودی خانه

بهتر است درب ورودی خانه های نقلی و کوچک به رنگ های شاد و جذاب باشند. می توان از رنگی که برای درب ورودی انتخاب می شود برای رنگ کردن دیوار های اکسنت در خانه نیز استفاده کرد. رنگ کورال گابلز از پالت بنجامین موره از جمله انتخاب های جسورانه محسوب می شود و به زیبایی می شود آن را با رنگ آبی سیر و خاکستری مایل به قهوه ای ترکیب کرد.

رنگ درب ورودی خانه

سوئیت مستر آرام: خاکستری ملایم شروین ویلیامز

سوئیت مستر خانه باید محیطی آرام باشد. رنگ های خنثی بهترین انتخاب ها برای این فضا هستند تا با بهره بردن از آن ها فضایی خیره کننده و آرامش بخش داشت. رنگ های مایل به خاکستری و بژ همچون خاکستری اگریبل در هر نوع نورپردازی و با هر سبک دکوراسیونی جلوه زیبایی خواهند داشت. برای داشتن فضای دلپذیر در کنار این رنگ بهتر است از اکسسوری و وسایل جانبی ساده استفاده کرد.

رنگ سوئیت مستر آرام: خاکستری ملایم شروین ویلیامز

رنگ سالن ورودی

حتی اگر در خانه فضایی به عنوان سالن ورودی در نظر گرفته نشده باشد، می توان بخشی از خانه را به عنوان یک ورودی خاطره انگیز طراحی کرد. رنگ سِر دریک در واقع یک ترکیب سبز و خاکستری دودی است که فضای سالن های ورودی بزرگ و کوچک را روشن تر می سازد. برای از بین بردن حالت بی روح آن از وسایلی به رنگ های سفید مایل به کرمی استفاده کنید.

رنگ سالن ورودی

اتاق مخصوص تمرین و ورزش

همه به اندازه کافی خوش شانس نیستند که بتوانند یک ورزشگاه اختصاصی در خانه خود داشته باشند. فضای بسیاری از ورزشگاه های اختصاصی با اتاق هایی مثل اتاق مهمان، اتاق بازی کودکان، و یا اتاق کار مشترک است. رنگی که برای دیوار های این اتاق انتخاب می کنید، فاکتوری است که فضای اتاق را با هدف و کاربرد اتاق هماهنگ می سازد. رنگ های طبیعی که می توان آن ها را در طبیعت نیز پیدا کرد، انرژی بخش بوده و این اتاق ها را تبدیل به یک باشگاه خانگی فوق العاده می کنند.

رنگ اتاق مخصوص تمرین و ورزش

سرویس بهداشتی شیک (سرویس بهداشتی مهمان)

طراحی سرویس بهداشتی کاری جذاب و جالب است. در این بخش از خانه می توان به راحتی با رنگ ها بازی کرد. با نور پردازی صحیح، می شود از انواع تون خاکستری و زغال سنگی استفاده کرد. دقت کنید که با انتخاب حوله ها و کفپوش سفید باعث دیده شدن بیشتر رنگ خاکستری شوید.

رنگ سرویس بهداشتی مهمان

دیوار اکسنت زیبا و هوشمندانه: آبی آسمانی روشن

از جمله راه کار های هوشمندانه برای افزودن رنگ به فضاهای کوچک، دیوار اکسنت است. برای طراحی دیوار اکسنت می توانید از رنگی که بیشتر در دکوراسیون خانه خود استفاده کرده و یا هر رنگ دیگری که مایل باشید استفاده کنید.

دیوار اکسنت زیبا و هوشمندانه: آبی آسمانی روشن

قانون داشتن دیوار اکسنت در اتاق های کوچک این است که رنگ انتخابی برای دیوار اکسنت باید نزدیک به رنگ سایر دیوار های اتاق باشد بدون این که میان آن ها کنتراست زیادی دیده شود. این کار باعث شده اتاق بزرگ تر به نظر رسیده و دیوار اکسنت را با سایر دیوارها هماهنگ ساخت.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید