• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 07 / 22

طرز تهیه آب هویج بستنی

آب هویج با بستنی یکی از نوشیدنی های سنتی است که با گرم شدن هوا می تواند نوشیدنی لذت بخشی باشد.

هویج منبع خوبی از ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C، منگنز و پتاسیم است. این ریشه‌ خوراکی حاوی ویتامین E در مقادیر کم و هم چنین ترکیبات ویتامین B است. یک فنجان آب هویج حدود ۸۰ کالری دارد.

در مورد هویج مانند تمام مواد غذایی دیگر باید تعادل در مصرف را رعایت کرد. هویج گزینه‌ی مناسبی برای افراد دیابتی نیست. هویج طعم شیر مادران شیرده را تغییر می دهد پس زیاده از حد نخورید. افراد مبتلا به دیابت، مشکلات روده، سطح پایین قند خون و مشکلات هورمونی توجه داشته باشند که ممکن است هویج با بیماری آن ها تداخل ایجاد کند و علایم را بدتر کند. در صورتی که هویج به مقدار زیادی مصرف ‌شود پوست را به طور غیرمعمولی به رنگ زرد تا نارنجی تبدیل می‌کند.

طرز تهیه آب هویج بستنی

مواد لازم برای تهیه سه لیوان آب هویج بستنی:
  • هویج: نیم کیلو
  • بستنی ساده: سه عدد یا سه اسکوپ
دستور تهیه:

هویج ها را تمیز بشویید. برخی هویج را از چند دقیقه تا یک ساعت در یک کاسه آب می اندازند تا هویج ها آب بیشتری کسب کنند و شاداب تر شوند.

هویج های شسته شده را با پوست کن، پوست آن را جدا کنید.

هویج ها را درون آبمیوه گیری بریزید. آب هویج را درون لیوان بریزید و بگذارید در یخچال سرد شود بعد از یک ساعت آن را بیرون آورید و یک اسکوپ بستنی را با قاشق یا با ابزار مخصوص اسکوپ بستنی، روی آب هویج بریزید.

نوش جان

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید