• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 02 / 12

چگونه از ماساژ درمانی برای زایمان بدون درد استفاده کنیم

استفاده از این روش برای مادران یک موهبت است. بدون دارو و بیهوشی، مادران می توانند یک زایمان بدون درد داشته باشند. استفاده از این روش باید هنگامی صورت گیرد که زایمان نزدیک باشد؛ در غیر این صورت، نوزاد پیش از موعد به دنیا خواهد آمد.

روش آسان و طبیعی زایمان نباید در وضعیت دراز کشیده انجام گیرد. بلکه به شکل چمباتمه روی پاها بایستیم.

این روش طبیعی را زنان بومی در زمان زایمان، از صدها سال پیش به کار می بردند. هنوز هم شماری از زنان به حکم غریزه، هنگام زایمان های اضطراری (که در بیمارستان بستری نیستند) از این روش بهره می برند.

زنی که در حال زایمان است، با استفاده از 2 عدد شانه سر با روش زیر، زایمان بی دردی خواهد داشت. به این ترتیب که دندانه های شانه را به مراکز بازتابی دست های خود فشار می دهد و در نتیجه باعث آرامش ماهیچه های می شود. در این حالت، زایمان سریع و بدون دردی خواهد داشت. بنابراین به محض آن که دردهای زایمانی شروع می شود، باید به هر یک از دست های مادر یک شانه بدهیم و همزمان، جسمی جامد نیز در مقابل پاهای او بگذاریم تا پاهای خود را به آن فشار دهد. چون در این حالت احتمال شکستن شانه های معمولی وجود دارد، بهتر است از شانه های مخصوص ماساژ درمانی استفاده شود. دندانه های شانه با کمی فشار در کف دست فرو می رود.

چنانچه دندانه های شانه دردی ایجاد کند، مادر چند دقیقه ای شانه ها را رها می کند و بعد دوباره فشار را ادامه می دهد. در این حال، کف هر دو پا را نیز به جسمی که مقابل کف پا قرار داده شده به شدت فشار می دهد.

چنان چه از شانه به طور معکوس استفاده شود. یعنی دندانه ها را به نوک انگشتان فشار دهد به احتمال زیاد تسکین بیشتری پیدا خواهد کرد.

کاهش درد با کاربرد شانه

در تصویر بالا، طریقه نگاه داشتن شانه را نشان می دهد، ملاحظه می کنید با روش استفاده از شانه، درد در قسمت های مختلف بدن کاهش می یابد.

دردهای زایمانی و روش های غریزی ماساژ درمانی

زنان به حکم غریزه در هنگام زایمان، به این روش (فشردن دست های خود یا فردی که نزدیک اوست) متوسل می شوند. البته این روش به تنهایی برای تسکین درد کافی نیست و لازم است از شانه مخصوص و روشی که به آن اشاره کردیم استفاده کنند.

ماساژ درمانی زندگی نوزاد را نجات داد

دختر من سال ها دچار نازایی بود و بعد از مدت ها که حامله شد، اولین فرزند خود را در چهار ماهگی از دست داد و در نتیجه پزشک معالج او را از باردار شدن مجدد منع کرد. بنابراین برای باردار شدن تحت نظر پزشک دیگری قرار گرفت؛ اما در چهار ماهگی حرکت نوزاد متوقف شد و دخترم با نگرانی مشکلات گذشته را به خاطر آورد اما مادر دوست او که یک ماساژ دهنده حرفه ای بود، به کمک او شتافت و با ماساژ دادن مراکز واکنشی که می شناخت؛ در آخرین دقایق توانست از طریق ماساژ دادن و فشردن کانون های بازتابی دخترم، فرزند او را نجات داد. به کمک این روش، بچه در داخل شکم لگد محکمی زد و شروع به حرکت کرد به طوری که هر دو از خوشحالی گریستند و پس از چند ماه فرزند سالمی به دنیا آورد.

به نمودار زیر نگاه کنید.

ماساژ درمانی برای تحریک غدد جنسی

مراکز بازتابی بالای سر را که با غدد جنسی و هم چنین غدد فوق کلیوی ارتباط دارند، می بینید. کانونهای بازتابی فوق کلیه احتمالا همان مراکزی هستند که نیرو و انرژی تجدید حیات را در بچه ایجاد کردند تحریک مراکز واکنشی گرم کننده بدن که در روی سر قرار دارند، در انرژی بخشیدن به بدن موثرند.

نمودار زیر را ملاحظه کنید.

نقاط حساس برای ماساژ درمانی

یک داروی مقوی و نیرو بخش بی نظیر

این دارو، مخلوطی از چندین گیاه مخصوص علفی است که “لی دیا پینک هام” نامیده می شود. من همیشه شیشه ای از این دارو را همراه دارم در صورت بروز ناراحتی در قسمت پایین شکم، از این دارو استفاده می کنم و همه نشانه های ناراحتی رفع می شود. اندام های جنسی را که در هنگام تنش و اضطراب منقبض می شوند، آرام می کند.

چندی پیش دختری نزد من آمد که از نازایی رنج می برد. به او داروی لی دیا پینک هام را تجویز کردم. در مدت کوتاهی این دارو موثر واقع شد و او به من اطلاع داد که باردار شده و پس از مدتی باخبر شدم که نوزاد کاملا سالمی به دنیا آورده است. بنابراین باید تاکید کنم که لی دیا پینک هام بهترین دارو برای دوران یائسگی است و برای مردان نیز در دورانی که پا به سن می گذارند، مفید است. زیرا باعث آرامش غدد جنسی آن ها می شود

تمرینی برای کنترل مثانه

در این جا روشی را عرضه می کنیم که برای زنانی که مثانه ضعیفی دارند، مفید است. این تمرین، عضلات اندام های تحتانی و شکمی ضعیف شده را تقویت می کند. وقتی شما برای ادرار کردن به دستشویی می روید، عضلات خود را منقبض کنید تا جریان ادرار متوقف شود. این تمرین را حداقل 10 بار تکرار کنید.

وقتی عضلات خود را برای توقف ادرار منقبض می کنید، عضلات شکم را نیز منقبض کنید. بدین گونه عضلات مهم بدن به ویژه عضلاتی را که در ارتباط با غدد جنسی است، تقویت و محکم می کنید و یک زندگی زناشوئی مطلوب ایجاد می شود. برای بیشتر کنترل مثانه، بعد از ادرار کردن، کمی به طرف جلو خم شوید و مجددا سعی کنید ادرار کنید تا مطمئن شوید که مثانه به کلی تخلیه شده است. گاهی اوقات پس از ادرار کردن لازم است بایستیم و سپس مجددا بنشینیم و بکوشیم ادرار کنیم. با اطمینان از خالی بودن مثانه، دفعات توالت رفتن شما کاهش می یابد.

استفاده از میله محرک زبان برای تسکین گرفتگی عضله

بگذارید نکته ای را در مورد اهمیت این وسیله (میله محرک) در رفع ناراحتی های جنسی و به ویژه انقباض عضلانی بگویم.

در نمودار زیر می بینید که خط شماره یک از میان مرکز بدن به سمت رحم کشیده شده است. بنابراین وقتی شما به وسیله این میله محرک زبانی، روی زبان خود فشار می آورید، همه مراکز قسمت 1 را تحریک می کنید.

ماساژ درمانی برای نقاط حساس بدن

تصویر بالا، منطقه درمانی: هر خط با شماره مشخص خود، نمایانگر مرکز منطقه مربوطه روی بدن است. این مجاری انرژی به صورت طولی در سراسر بدن کشیده شده اند.

به تصویر زیر نگاه کنید.

کاهش درد با کاربرد شانه

تصویر بالا نشان می دهد که وسیله میله مانند برای کانون های حساس پشت زبان هم قابل استفاده است.

شاید بعضی از مراکز واکنشی بسیار حساس را به ویژه در هنگام نزدیک شدن قاعدگی در این جا بیابید. بسیاری از زنان، همیشه در کیف دستی خود یک میله محرک زبانی دارند تا با استفاده از آن، با عوارضی ناشی از گرفتگی ناگهانی عضلات مقابله کنند. هم چنین فواید شانه محرک و مرکز بازتابی را از یاد نبرید.

تنظیم: سمیه مظفری

برگرفته از کتاب “ماساژ درمانی معجزه انرژی انگشتان در شفا بخشی دردها” نوشته: میلدرد کارتر، ترجمه: طلا میر هادیزاده – الهام جلائی، انتشارات فرهنگ تارا.

 

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید