• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 10 / 19

خوراکی های غنی از سلنیوم برای سلامت تیروئید

مصرف سلنیوم کافی در غذاها برای سلامت عمومی بدن مهم است. سلنیوم به عملکرد خوب و شایسته ی تیروئید کمک می کند، و تیروئید در عملکرد تقریبا تمامی سلول ها نقش دارد. نگه داشتن میزان کافی سلنیوم در بدن کار دشواری نیست خصوصا اگر رژیم غذایی متعادلی از تمام گروه های غذایی داشته باشید. لیست خوراکی هایی که در زیر آمده است غنی از سلنیوم است و با توجه به کمبود یا زیاد بودن این عنصر در بدنتان می توانید مقدار خوردن این خوراکی ها را تنظیم کنید.

ماهی تون

ماهی تون محتوای مقدار کافی از سلنیوم است همین طور دارای پروتئین و امگا3 خوبی است که برای سلامتی و تعادل رژیم غذایی مهم است. 100 گرم ماهی تون، 42.6 میکروگرم سلنیوم و 184 کالری دارد.

تخمه آفتابگردان

سلنیوم تخمه آفتابگردان، نسبتا بالا و دارای چربی سالمی نیز هست. هر 100 گرم از تخمه آفتابگردان، 78.2 میکروگرم سلنیوم و 584 کالری دارد.

جوجه مرغ

به خاطر در دسترس بودن جوجه، یکی از بهترین خوراکی ها در تنظیم رژیم غذایی است. سعی کنید سینه جوجه های ارگانیک (جوجه هایی که آنتی بیوتیک و هورمون به آن ها تزریق نشده است) را انتخاب کنید. 27% از سینه جوجه، پروتئین خالص است. هر 100 گرم جوجه، 24.5 میکروگرم سلنیوم و 195 کالری دارد.

تخم مرغ

بسته به این که تخم مرغ را چگونه مصرف می کنید، سلنیوم کمتر یا بیشتری را به بدنتان می رسانید. تخم مرغ آب پز شده سفت بیشتر سفارش شده است. تخم مرغ علاوه بر این که سلنیوم قابل قبولی دارد منبع خوبی از پروتئین و امگا3 نیز هست. هر 100 گرم تخم مرغ، 31 میکروگرم سلنیوم و 156 کالری دارد.

ماهی قزل آلا

قزل آلا یک غذای عالی به شمار می رود چرا که دارای پروتئین بالا، امگا3 خوب و مقدار قابل قبولی چربی سالم و سلنیوم است. بسیاری از متخصصان خوردن چندین بار قزل آلا را در هفته سفارش می کنند تا از سرطان و بیماری های قلبی دور بمانید. هر 100 گرم قزل آلا، 38 میکروگرم سلنیوم و 139 کالری دارد.

قارچ

قارچ منبع خوبی از سلنیوم است. قارچ در دستور بسیاری از غذاها استفاده می شود و می تواند با سبزیجات دیگر ترکیب شود تا مجموعه بزرگی از ویتامین ها و مواد معدنی را جمع آورد. هر 100 گرم قارچ، 11.5 میکروگرم سلنیوم و 48 کالری دارد.

پنیر

همیشه در مورد پنیر می گویند که چربی، کالری و سدیم بالایی دارد اما بدانید که پنیر کلسیم و پروتئین نیز دارد. اگر نیاز دارید که سلنیوم بدنتان بالا رود در حالی که گوشت مصرف نمی کنید، یکی از بهترین گزینه ها، لبنیات است. هر 100 گرم پنیر، 19 میکروگرم سلنیوم و 529 کالری دارد.

جو دو سر

جوی دو سر معمولا برای بیماران قلبی پیشنهاد می شود چون کلسترول پایینی دارد. جو سلنیوم زیادی دارد و اگر در صبح مصرف شود تا هنگام نهار انرژی لازم را برای شما تامین می کند. همچنین مقدار بالایی فیبر دارد. هر 100 گرم جو دو سر، 34 میکروگرم سلنیوم و 384 کالری دارد.

میگو

خوراکی های غنی از سلنیوم

میگو منبع بزرگی از پروتئین و سلنیوم است. در مقایسه با جوجه و گوشت گاو، میگو سلنیوم بیشتر و کالری کمتری دارد. هر 100 گرم میگو، 51.6 میکروگرم سلنیوم و 144 کالری دارد.

گوشت گاو

گوشت گاو یک منبع قابل دسترس از سلنیوم است، گوشت گاو بعد از جوجه یکی از پر مصرف ترین گوشت ها در آمریکا است. افرادی که گوشت گاو مصرف می کنند معمولا از مشکلات کمبود سلنیوم به دور هستند. گوشت گاو در مقایسه با جوجه دارای سلنیوم کمتری است اما کالری بیشتری دارد. هر 100 گرم گوشت گاو، 19.4 میکروگرم سلنیوم و 288 کالری دارد.

بادام برزیلی

بادام برزیلی یکی از بالاترین رتبه بندی را در دارا بودن سلنیوم دارد. دقت کنید بادام برزیلی را بیش از حد مصرف نکنید. هر 100 گرم بادام برزیلی، 1917میکروگرم سلنیوم و 656 کالری دارد.

سلنیوم یکی از مهم ترین مواد معدنی است که در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و معمولا مقدار آن در بدن صفر یا خیلی کم نمی شود. بنابراین در وعده های غذایی خود مطمئن شوید که مقدار کافی سلنیوم، پروتئین های سالم، سبزیجات و میوه ها و چربی های سالم مصرف کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



  1. آجیل

    آجیل یکی از بالاترین رتبه بندی را در دارا بودن سلنیوم دارد. دقت کنید آجیل را بیش از حد مصرف نکنید. هر 100 گرم آجیل، 1917میکروگرم سلنیوم و 656 کالری دارد.
    این که نوشتید مربوط به گردو برزیلی هست نه اجیل

  2. آجیل یکی از بالاترین رتبه بندی را در دارا بودن سلنیوم دارد. دقت کنید آجیل را بیش از حد مصرف نکنید. هر 100 گرم آجیل، 1917میکروگرم سلنیوم و 656 کالری دارد.این که نوشتید مربوط به گردو برزیلی هست نه اجیل

    با سلام
    از دقت نظر شما ممنونیم. با بررسی متن انگلیسی ترجمه شده و چند متن دیگر، بادام برزیلی است که معادل کلمه انگلیسی Brazil Nuts می باشد

  3. با توجه به شواهد و قرائن گردو برزیلی عبارت صحیح می‌باشد.

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید