• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 27

دسر کاکائویی کدو

این دسر خوشمزه با کدو تنبل درست می شود و به آسانی می توانید یک دسر دلپذیر، خوشرنگ و ساده را برای خانواده یا مهمانان خود درست کنید و از آن به عنوان عصرانه یا در مهمانی های خانوادگی پذیرایی کنید، کدو تنبل در اواخر پاییز و زمستان در دسترس می باشد و شما عزیزان می توانید آن را تهیه کنید و در انواع دسرها و سوپ ها از آن استفاده کنید. البته در این سایت از خواص فراوان آن و یک نوع دسر دیگر که با کدو تنبل درست می شود آموزش داده شده است.

دسر کاکائویی کدو

مواد لازم
  • کدو تنبل نیم کیلوگرم
  • موز دو عدد
  • شکر دو قاشق غذا خوری
  • کاکائو به مقداری که رنگ کدو تیره و قهوه ای شود
  • قهوه یک قاشق غذا خوری
  • خامه دو قاشق غذا خوری
  • بیسکویت پتی بور کاکائویی یک بسته
  • مغز گردو یک فنجان
طرز تهیه

برای تهیه این دسر ابتدا به اندازه ی نیم کیلو از کدو را جدا کنید، و مابقی آن را در جای خنک قرار دهید تا مدت طولانی تری دوام یابد. کدو را شسته و به چند تکه برش بزنید و در قابلمه مناسبی بریزید و روی شعله قرار دهید و مقدار نصف لیوان آب بریزید، شکر را روی کدو ها بپاشید تا کدو شیرین تر شود. مقدار شکر بستگی به نوع کدو نیز دارد  اگر کدو بی مزه بود می توانید شکر بیشتری اضافه کنید.

هنگامی که کدو ها کاملا نرم شدند و پختند قابلمه را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید تا کاملا سرد شود.

بیسکویت پتی بور را با هاون یا هر وسیله ی دیگری که در دسترس دارید خرد کنید، توجه داشته باشید که بیسکویت ها نباید پودر شوند و احتیاجی به دستگاه 1، 2، 3، یا خردکن ندارد. تا اندازه ای بیسکویت خرد شود که تکه بزرگ داخل آن نباشد.

مغز گردو را هم همانند بیسکویت فقط خرد کنید تا تکه بزرگ نداشته باشد ولی پودر نکنید.

هنگامی که کدو ها خنک شدند، با قاشق کدو را از روی پوست بردارید و در داخل مخلوط کن بریزید، سپس موز ها را پوست بگیرید و دو تکه کنید و داخل مخلوط کن بریزید و با کدوها میکس کنید تا یکدست شوند.

در مرحله بعد بیسکویت های خرد شده را در ظرف جداگانه ای بریزید و پودر کاکائو، پودر قهوه و مغز گردو خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. این مخلوط را به مخلوط کن اضافه کنید و مجددا میکس کنید. در مرحله آخر، خامه را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید. مشاهده می کنید که دسر بدست آمده لطیف و نرم است.

توجه داشته باشید که رنگ این دسر قهوه ای می باشد و میزان تیره یا روشن شدن آن بستگی به سلیقه شما دارد و اگر خیلی تیره می خواهید می توانید کاکائوی آن را بیشتر بریزید ولی رنگ آن معمولا قهوه ای تیره است.

ظرف مناسبی را انتخاب کنید و دسر را داخل آن بریزید و چند ساعت در یخچال قرار دهید.

برای تزئین دسر کاکائویی کدو می توانید از چیپس های شکلاتی ریز و رنگی یا مغز ها، مثلا گردو و یا تکه های موز استفاده کنید و به سلیقه خود روی دسر بچینید.

درست کردن این دسر بسیار آسان است و مواد اولیه آن که اصلی ترین جزء آن، کدو می باشد، در اواخر فصل پاییز و زمستان در دسترس می باشد و با هزینه کمی می توانید یک دسر خوشمزه درست کنید.

از آنجایی که کودکان کاکائو را دوست دارند، بنابراین از این دسر خوشرنگ و خوشمزه استقبال خواهند کرد. این روش موثری برای خوراندن کدو به کودکانی است که این میوه ارزشمند را دوست ندارند.

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید