• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 01 / 25

نان لیوانی

نان لیوانی
مواد لازم:
  • تخم مرغ 6 عدد

  • گلاب نیم استکان

  • آرد به میزان لازم

  • زعفران کمی

  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه:

تخم مرغ را با همزن خوب به هم زنید تا سفید شود. گلاب و زعفران را جداگانه مخلوط کرده و به تخم مرغ اضافه کنید.

در این مرحله، آرد را اضافه کنید. مقدار آرد باید به میزانی باشد تا خمیر ملایمی به دست آید که نه به دست بچسبد و نه خیلی سفت باشد.

روی خمیر پارچه ای کشیده و به مدت 3 تا 4 ساعت کنار بگذارید تا خمیر استراحت کند یا در اصطلاح ور بیاید.

وقتی خمیر ور آمد، خمیر را با بازو یا وردنه صاف کنید سپس به وسیله دهانه لیوان، دایره هایی از خمیر جدا کنید. خمیر دایره ای شکلی که قالب زدید، بایستی تبدیل به مثلث شود. برای به دست آوردن مثلث از خمیر دایره ای شکل، گوشه ای از دایره را به عنوان رأس مثلث در نظر بگیرید. از همین نقطه دایره را نصف کرده و تبدیل به نیم دایره کنید. مجددا را از قسمت قطر نیم دایره، نصف کنید و تا زدن خمیر را آنقدر ادامه دهید تا مثلثی حاصل شود.

لیوانی که در آن خمیر را سرخ می کنید بایستی از جنس روحی باشد.

روغن سرخ کردنی را داخل لیوان ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود. سپس رأس مثلث را به چنگالی زده و داخل لیوان نگه دارید. خمیر باز می شود و شکل لیوان را به خود می گیرد. وقتی قرمز رنگ شد داخل دیس بچینید و رویش را با خاکه قند (پودر قند) یا شکر تزیین کنید.

اگر تا کردن خمیر برای شما مشکل است می توانید روش دیگری که در زیر به آن اشاره می شود را امتحان کنید.

روش دیگر برای نان لیوانی این است که خمیر را بعد از اینکه با وردنه صاف کردید به قطعات مستطیلی تقسیم کنید هر مستطیل را به شکل لوله در آورده، سر آن را به چنگالی زده و در لیوان حاوی روغن داغ نگه دارید تا شکل لیوان به خود بگیرد و سرخ شود.

اگر یک بار این شیرینی درست کنید، حتما طرفدار آن خواهید شد! مقدار مواد لازم برای تهیه نان لیوانی محدود و در دسترس است همچنین طرز تهیه نان لیوانی بسیار ساده است.

نان لیوانی خوش مزه را می توانید به عنوان عصرانه با اعضای خانواده و یا میهمانان خود میل کنید.

نوش جان!

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. خیلی عالی
    ولی در آخر پودر قند ووانیل بپاشید روش عالی تر میشه….

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید