• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 14

درباره گل کاغذی بیشتر بدانید

گلهای کاغذی در نواحی معتدل و ملایم گسترش می یابند و در مناطق با آب و هوایی معتدل رشد می کنند و عاشق مناطق استوایی هستند.

گل کاغذی بومی آمریکای مرکزی است، بیشتر در جنوب آمریکا، جزایر کارائیب ایسلند، اسپانیا، بخش هایی از ایالات متحده، و ساکن بسیاری از مناطق با آب و هوای گرم می باشد.

گل کاغذی در رنگ های بسیاری در دسترس هستند از جمله صورتی تند، قرمز، زرشکی، بنفش کمرنگ، زرد، نارنجی، صورتی کمرنگ، سفید، و سفید با لبه و نوک صورتی.

گل کاغذی

چگونه مراقب گل کاغذی باشیم

گل کاغذی به یک آب و هوای گرم و کاملا آفتابی و زهکشی خوب نیاز دارد. آنها همچنین به خاک اسیدی غنی با پی اچ  5.5 تا 6 نیاز دارند. بعضی افراد از تفاله قهوه برای گل کاغذی استفاده می کنند و هر از چند گاهی کمی در اطراف گلدان می ریزند، در مورد گل آزالیا که به خاک اسیدی نیاز دارد نیز همین کار را انجام می دهند. و همچنین برای گیاهان اسید دوست، اگر قهوه ی درست شده در خانه را مصرف نکنند، آن را با آب ساده رقیق می کنند و کم کم به پای گل می ریزند.

همچنین باید نگاه کنید که برگ های آن توسط آفت خورده می شود، برگ و گل نمی دهد و شما با یک منظره بد از گیاه روبه رو می شوید. اطلاعات بیشتر در مورد آفت را در زیر بخوانید.

گلدهی گل کاغذی

گل کاغذی

گل های کاغذی اغلب در بهار و اوایل تابستان دارای گل های زیبایی می باشند. در فصل های زمستان نیز کسانی که در منازل یا گلخانه ها پرورش می دهند تقریبا هر دو یا سه ماه یکبار، گل می دهد و بعد از مدتی که گل هایش تمام می شود، با وقفه یک یا دو ماه دوباره شروع به گل دادن می کند و این پروسه تکرار می شود.

آنها تقریبا در برابر خشکسالی مقاوم هستند و اگر خاک زهکشی مناسبی داشته باشند به خوبی رشد می کنند.

برای اینکه یک گل کاغذی خوبی داشته باشید باید نکات اولیه برای پرورش این گیاه را رعایت کنید. این گیاه در محلی که آفتاب کامل به آن بتابد و خاک آن مناسب و زهکشی باشد، رشد خوبی دارد.

اگر چه گل کاغذی بسیاری از انواع خاک ها را تحمل می کند ولی خاک های گلدانی، که حاوی خاک رس، شن و ماسه و گل و لای و شبیه به آنها هستند را ترجیح می دهد.

برای بهبود آن با استفاده از مواد ارگانیک، باعث می شوید به راحتی مواد مغذی به ریشه های آن برسد.

بعد از اینکه گیاه کاغذی بالغ شد برای آبیاری آن نگران نباشید، تنها زمانی آبیاری لازم دارد که گیاه شروع به پژمرده شدن کند و خاک آن خشک شده باشد.

اواخر پاییز هوا روز به روز سردتر می شود و مطمئن شوید که گل کاغذی شما دارای زهکشی خوبی است، این کار برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه، الزامی است.

گل کاغذی در برابر سرمای شدید آسیب پذیر است و دچار سرما زدگی می شود اگر بعضی افراد این تصور را دارند که در کنار دیوار و یا کنار یک ساختمان کاشته شود از سرما محافظت می شود ولی این چنین نیست.

به طور معمول این گیاه گرمسیری است و بهتر است در مکانی که دمای معتدلی دارد نگهداری شود و در منزل خود یا در گلخانه ها نیز می توانید این گیاه را پرورش دهید.

قسمت هایی از گل کاغذی که یخ زده است را می توان برید و دور انداخت و هرس کردن به گیاه این اجازه را می دهد که شاخه های جدیدی رشد کنند.

گل کاغذی

همه گیاهان گرمسیری که حالت ایستاده و بالا قرار می گیرند را از سرمای شدید بپوشانید. هر چند زمانی که نور خورشید وجود دارد روکش روی گیاه را حتما بردارید چرا که ممکن است زیر روکش یا پوشش بسیار گرم شود در صورتی که بیرون سرد باشد.

همچنین مطمئن شوید آن را به جایی (داربست) محکم کرده باشید برای ایمنی از آسیب های باد، شاخه های قدیمی ضخیم می باشند اما شاخه های جدید ظریف و بسیار انعطاف پذیر هستند و در برابر بادها مقاوم نیستند،آنها در بادهای شدید ممکن است بشکنند. شما حتی مقداری از آن را پس از اتمام باد و سرما هرس کنید.

شما می توانید در اواخر پاییز یا در اوایل بهار قبل از اینکه برگ بدهند آنها را هرس کنید.

در هنگام هرس گل کاغذی مراقب خار های تیز و بلند آن باشید، شیره آن موجب خارش شدید پوست می شود.

دفع آفات
فلفل قرمز (هندی)

فلفل قرمز را در آب گرم حل کنید سپس آن را بر روی گیاهان اسپری کنید تا آفات دفع شوند.

در گرمای تابستان روغن حشره کش ها ذوب می شوند و چکه می کنند.

چریش درختی زود رشد از تیره سنجدتلخیان، افراسانان است که در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری می روید. در گرمای تابستان، روغن چریش، به عنوان آفت کش به طور معمول توصیه می شود و روی گیاه ذوب می شود و از روی گیاه شما چکه می کند.

در زمانی که دما 26 درجه سانتی گراد یا بالاترست صابون حشره کش بهترین روش است. حشره کش های صابونی را بعد از هر باران، باید روی گیاه اسپری کرد.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. سلام چیکار کنیم تا گل کاغذیمون سریع رشد کنه؟

  2. سلام
    من دو تا گل كاغذى نسبتا بزرگ دارم در شمال الان ٢٦ ارديبهشت است و هيچ برگى نداده است ضمنا خشك نشده شاخه را مى زنم داخلش سبز است
    لطفا راهنمايي بفرماييد
    با تشكر فراوان

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید