• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 06 / 23

برای کسب سود بیشتر نیازی پیدا کنید که آنرا رفع نمایید!

نیازی پیدا کنید تا آنرا رفع نمایید یا این نیاز را ایجاد نمایید! بله شما می توانید نیازی جدید ایجاد کنید. این اتفاق هر روز رخ می دهد.

اما یک نیاز جدید چیست؟ تلوزیون یک نیاز جدید ایجاد کرده است. البته این نیاز وجود نمی داشت یا نمی توانست  وجود داشته باشد اگر تلوزیون رضایت مخاطبان خود را جلب نمی کرد. هر کالا یا خدمات جدید یک نیاز جدید ایجاد کرده است.

بازاریابی و خلق نیاز برای کسب منفعت و سود بیشتر

البته ما برای اینکه همین فردا کالا یا خدمات جدیدی ارائه کنیم شانس زیادی نداریم به عبارت ساده تر این کار ساده ای نیست. اما این به این معنا نیست که نمی توانیم کالا یا خدماتی جدید ارائه کنیم که مورد نیاز مشتریان باشد. «جدید» یک کلمه نسبی است. هر کاری که به روشی جدید انجام دهید یا هر چیزی که برای اولین بار می شنوید چیز جدیدی است حتی اگر دیگران قبل از شما چنین کاری را انجام داده باشند یا قبل از شما به چنین شخصی تبدیل شده باشند. یک چیز قدیمی را می توانید به شیوه ای جدید ارائه نمایید. به عنوان مثال نویسندگان متون تبلیغاتی برای نوشتن متن یک تبلیغات درخواست دریافت می کنند و بسیاری از آنها این کار را به خوبی انجام می دهند. اما من پا را از نوشتن یک متن تبلیغاتی فراتر می گذارم و خودم هستم که به مشتریان ایده می دهم و برای آنها راه حل هایی ارائه می کنم. به این ترتیب علاوه بر اینکه این کار را به شیوه ای جدید انجام می دهم در مشتری هم این احساس را القا می کنم که با نویسنده ای مجرب که می داند چه می کند طرف هستند و آنها در این که انتخاب درستی انجام داده اند شک نمی کنند.

متولی جوان مونتکومری وقتی که ضمانت برگشت پول را در صورت عدم رضایت مشتری مطرح کرد کاری جدید در بازاریابی ارائه کرده بود. یا وقتی که برای اولین بار جو کاربو به همه خوانندگانش اعلام کرد که قبل از اینکه این ایده جدید به فکرش برسد او ورشکسته ای بیش نبوده است کاری جدید بود و به این ترتیب او اکنون همان حرف ها را به مردم می فروشد. در حقیقت او در تبلیغات خود به روشی جدید که هیچ یک از رقبا عمل نمی کردند وارد شد و با زبان بی زبانی به همه می گفت اگر چه قبلاً اوضاع شرکت ما خوب نبود اما اکنون همه چیز به خوبی انجام می شود.

اما آنچه این حرکت جدید را منحصر به فرد می کند و به آنها امتیاز بالایی می بخشد قابلیت پول سازی آنهاست. به عبارت دیگر یک ایده منحصر به فرد و جدید که در نهایت به سود شخصی یا سازمانی منجر می شود ارزشمند است و آنرا با واحدی به نام UPS که مخفف Unique Selling Proposition می باشد می سنجند. یک ایده مناسب یک ایده خوب ساده است و پیچیدگی هایی مانند کاغذ بازی های اداری ندارد و در عین حال منحصر به فرد است سادگی، تازگی، منحصر به فرد بودن و رفع یک نیاز می تواند یک فکر را تبدیل به پول کند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید