• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 22

شبکه، بازاریابی، کسب و کار!

 

چگونه ارتباطات جدید ایجاد کنیم

شبکه شما: خویشاوندان، دوستان، شرکا، آشنایان، دوستانِ دوستان، کارمندان، رؤسا، همکاران، مشتریان، مشتریان احتمالی، کاربران، تامین کنندگان، توزیع کنندگان، هر کسی که شما می شناسید و هر کسی که با او ملاقات می کنید… می توانند شبکه ای بزرگ را تشکیل دهند تا جاییکه می توانید با افراد بیشتری تماس داشته باشید اما فقط با عده اندکی از آنها که می توانند به شما منفعت برسانند در ارتباطی تنگاتنگ باشید.

بازاریابی شبکه ای

شبکه: نقطه شروع برای بدست آوردن اطلاعات و درآمد است. اما چگونه می توانید چنین ارتباطاتی ایجاد نمایید و شبکه اطلاعاتی خود را داشته باشید:

1) دست به کار شوید و مردم را بیشتر بشناسید: علاقه مندی ها، تنفرها، بیم ها، امیدها و… حتی تاریخ تولد آنها را بدانید ( علاقه ای ویژه به آنها از خود به نمایش بگذارید و با آنها تبادل نظر و ارتباط داشته باشید.)

2) بپرسید: از آنها سوالاتی درباره عقاید و کسب و کارشان بپرسید. ارتباطی قوی برای بدست اوردن اطلاعات بیشتر ایجاد نمایید. (معلوم نیست که چه پاسخی دریافت خواهید کرد.)

3) اطلاعات آنها را ذخیره کنید: از نام، شماره تلفن، عنوان و همه اطلاعات مرتبط برای خود یاداشت بردارید و یک بانک اطلاعاتی مناسبی بسازید.

4) با آنها تماس بگیرید: با استفاده از تلفن، ایمیل، تلتکس، حتی چت کردن و هر روشی که به نظر شما مناسب می رسد با آنها تماس بگیرید.

5) با آنها ملاقات نمایید: به سفر های کاری بروید و با آنها ملاقات نمایید.

6) صرف ناهار: با آنها قرار یک نهار کاری بگذارید و آنها را به رستورانی دعوت کنید لازم نیست خیلی گرانقیمت باشد مهم این است که او در آنجا راحت باشد و احساس خوبی داشته باشد. از قدرت ناهار کاری استفاده کنید!

7) بنویسید: برای آنها نامه ای با دست خط خود بنویسید می توانید آنرا فکس کنید، با ایمیل کنید اما از قدرت پست غافل نشوید! بیشتر مردم از گرفتن نامه خوشحال می شوند.

8) آنها را برگردانید: توجه آنها را دوباره به سمت خود جلب کنید حتی با شبکه آنها ارتباط برقرار کنید.

9) همکاری در فروش: از آنها بخواهید برای شما مشتری بیشتری جلب کنند و پورسانت آنها را در نظر داشته باشید.

10) قدر دانی کنید: باید کاری کنید که آنها مشعوف شوند، به آنها پاداش بدهید؛ همیشه آنها را خوشحال و راضی نگه دارید و از آنها قدر دانی کنید.

شبکه شامل هر کسی می شود دوستان، خویشاوندان، اشخاص ثالث، افراد غریبه و… هیچ فرقی نمی کند. بیشتر مردم با رضایت به کسانی که به آنها به عنوان یک متخصص نگاه می کنند حاضرند کمک کنند. برای شروع با تماس گرفتن با هر کسی که می شناسید شروع کنید. آنها بسیار خوشحال می شوند وقتی بفهمند کسی هست که به نظرات تخصصی آنها توجه کند و وقت خود را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما کمک کنند. خوب حال باید آنها را با روش های صحیح هدایت کنید تا بتوانید از تلاش آنها بهترین کمک را بگیرید. برای شروع از اطلاعات تماسی که در بانک اطلاعاتی خود گرد آورده اید استفاده کنید تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید. و آنچه را نیاز دارید از این ارتباط بدست آورید. این بازار یابی شبکه ای است.

در مرحله بعد باید از کمک متخصصین واقعی، سازمان های کارا و هر کسی کمک بگیرید در صورت لزوم افراد توانمندی استخدام کنید. شما هیچ گاه نمی دانید چه کسی می تواند به شما کمک کند. این به خود شما بستگی دارد که بخواهید تا بتوانید تا جاییکه ممکن است با افراد بیشتری همکاری کنید. از همه افراد، روش ها و منابع موجود استفاده کنید تا بتوانید از خدمات آنها استفاده کنید حتما لازم نیست پول زیادی خرج کنید بلکه باید بتوانید به خوبی منابعی را که در اختیار دارید مدیریت کنید و از آنها بهترین استفاده را ببرید. به عنوان مثال اگر بانک اطلاعاتی مناسبی از مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه ایجاد کرده باشید در صورت نیاز فوری به اطلاعات تماس آنها نیاز نیست پول زیادی خرج کنید!

چرا باید چرخ را دوباره اختراع کنید؟ بازاریابی شبکه ای به شما کمک می کند تا بدانید بخرید یا بفروشید!

« بخواهید و باید بدست آورید!» درخت انگور خود را پروش دهید تا رشد کند. برای خود فرصت های جدید ایجاد نمایید. در دنیای امروز هر کسی می تواند مفید باشد هیچ کس نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک. همه مردم این توانایی را دارند که چیز های سخت را در ذهن خود با زیرکی خاصی ساده سازی کنند. اینها اطلاعات ارزشمندی برای صاحب یک کسب و کار یا بازاریاب است. اما برای اینکه به چنین اطلاعاتی دست یابید باید قبل از هر چیزی از آنها توصیه ای بخواهید آز آنها بخواهید دیدگاه های خود را با شما در میان بگذارند. صحبت کردن با آنها روشی برای تغذیه قدرت ابتکار و نوآوری شماست. بدین ترتیب شما می توانید با چشمان دیگران هم ببینید و در عین حال از دیدگاه های آنها هم استفاده کنید و در نهایت راه حل های خود را خلق کنید این کار رایگان است! شبکه اطلاعات خود را بسازید و از آن استفاده کنید.

صحبت کردن ارزان نیست … رایگان است!

هر کسی عقیده و دیدگاه های خود را دارد حتی افراد حرفه ای و متخصص مانند وکلا و حسابداران. قبل از آنکه شروع کنید از آنچه که نیاز دارید دیدگاهی داشته باشید. برای افزایش سرعت کار لیستی از اطلاعات و چیز هایی که نیاز دارید داشته باشیدتهیه کنید. با دقت و هوشیاری مکالمه خود را به سمتی هدایت کنید که می خواهید. با طرف مقابل به صورت محاوره ای صحبت کنید اما رک و راست باشید. از او بخواهید شما را به افرادی که می توانند کمک کنند راهنمایی کند یا اطلاعات تماس چنین افرادی را در اختیار شما قرار دهند. اما با پرسش های مکرر فردی را که در مقابل شماست کلافه نکنید زننده رفتار نکنید مانند بعضی ها که دوست دارند فقط اطلاعات بگیرند و خود هیچ نمی گویند! یک مکالمه واقعی یک مکالمه دوطرفه است. همچنین می توانید با انجام نظر سنجی، در اختیار گذاشتن پرسشنامه و فرم های نظر خواهی و استفاده از نظر افراد مختلف و تمرکز بر گروه ها و… شانس خود را برای پیدا کردن اطلاعات متنوع تر افزایش دهید. اما همیشه به خاطر داشته باشید این کار رایگان است فقط بپرسید!

شما چه کسانی را می شناسید، چه می دانید و چگونه از آن استفاده کنید!

با ساختن بانک اطلاعاتی از اطلاعات شخصی افراد اطلاعات شبکه ای خود را غنی تر کنید تا سرعت کار خود را افزایش دهید و به این ترتیب بدون اینکه پولی را که به سختی بدست آورده اید به راحتی خرج کنید رایگان به آنچه می خواهید دست یابید. شما شبکه ای از دوستان خواهید داشت که به کمک آنها می توانید یک سیستم توزیع قوی داشته باشید. به کمک آنها می توانید کارهای زیادی انجام دهید با هم متحد شوید و در بازار با قدرت کار کنید و با اطمینان می گویم که بدین ترتیب دیگر سازمان ها هم برای کمک گرفتن از شما درخواست همکاری خواهند کرد. راه دیگر این است که از سازمان هایی که در این زمینه فعال هستند کمک بگیرید آنها اطلاعات زیادی درباره مردم دارند می توانید این اطلاعات را خریداری کنید و از آن استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که هیچ کس آنقدر کوچک نیست که به نظر می رسد. از هر کسی که می توانیداستفاده کنید. از یک شبکه استفاده کنید تا شبکه های بیشتری بسازید. «هر چه بیشتر کامیابی بیشتر»  ببینید مردم چه می خواهند آنگاه علاقه ای وافر نسبت به آن از خود بروز دهید. ارتباط براقرار کنید و به هدف خود دست یابید!

نوشته: ای. هاوکینگز

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید