• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 13

محكم و با اراده باشید همه را به تحسین واردار کنید

نسخه صوتی این مقاله

مردم انسان هاي با اراده را دوست دارند و به آنها احترام می گذارند. وقتي به انساني با اراده، محكم و قدرتمند فكر مي كنيم ناخودآگاه شخصي تنومند و ورزیده را به ياد مي آوريم. اما قدرت اراده فراتر از اینهاست و چيزي در درون انسان هاست قدرتي كه در هنگام سختي و مشكلات خود را نشان مي دهد و آنوقت است كه مشخص مي شود قدرتمند واقعي كيست.

محکم و با اراده باشید

معمولاً افراد محكم و با اراده كم حرف هستند و قدرت زيادي براي كنترل احساسات خود دارند. احساساتي مانند ترس، دلهره، اضطراب و تشويش مانع از سخت كار كردن آنها نمي شود و نمي تواند آنها را به زانو در آورد قدرت واقعي آنها اينجاست كه خود نمايي مي كند با عملكردشان در شرايط سخت كه ديگران متوقف شده اند و آنها ادامه مي دهند. وقتي بقيه گريه مي كنند يا تسليم شده اند آنها در حال فكر كردن براي پيدا كردن راه حلي هستند. اين يك قدرت ذهني و توان ارزشمند است كه هر كسي مي تواند آنرا در خود تقويت كند فقط با ورزش كردن نمي توان قهرمان بود بايد توان روحي خود را هم تقويت كنيد چون قهرمانان كساني هستند كه مرزها را جابجا مي كنند كارهايي كه به نظر غير ممكن مي رسد ولي آنها باور دارند كه اين كار ممكن است و با اين باور، به جاي نشستن و ناله كردن راه حلي پيدا مي كنند سخت تمرين مي كنند درد مي كشند، مجروح مي شوند ولي تلاش مي كنند آنها هم شكست مي خورند و هر چه هدف بزرگتري داشته باشند بيشتر شكست مي خورند ولي باز هم بلند مي شوند چون باور دارند كه كار درستي انجام مي دهند بسياري از غير ممكن هاي امروزي در آينده ممكن خواهد بود اين غير ممكن ها در انتظار افرادي با اراده هستند كه تسليم نمي شوند و سخت كار مي كنند تا آنها را به ممكن تبديل كنند همه ما اين فرصت را داريم كه غير ممكني را تبديل به ممكن كنيم. مرد واقعي اينجا مشخص مي شود در شرايط سخت و وقتي كه همه تسليم شده اند اوست كه برمي خيزد و دوباره ادامه مي دهد.

انسان با اراده و محكم بيشتر از آنكه حرف بزند و ادعا كند عمل مي كند. او تمام انرژي خود را در جهت هدف و رسيدن به آن متمركز مي كند شكست خوردن و بلند شدن شما را قوي تر مي كند قوي تر از نظر روحي، تجربه، دانش و مهارت هايي كه بدست آورده ايد. انسان محكم و قوي شكايت نمي كند به دنبال مقصر نمي گردد كسي را مقصر نمي داند بلکه خود را مسئول مي داند نه كس ديگري و به همين دليل است كه به دنبال راه حلي مي گردد تا مشكل را حل كند به جاي اينكه به خود مشكل فكر كند به راه حل آن فكر مي كند.

انسان محكم تا آخرين لحظه تلاش مي كند جاييكه همه نا اميد شده اند و حتي او را مسخره مي كنند ادامه مي دهد، چون به كار سخت و مداوم اعتقاد دارد و خود را متعهد مي داند كه هر كاري را به بهترين شكل ممكن انجام دهد. همه او را به سخت كوشي و تلاش  مي شناسند و از توان و خستگي ناپذيري او در شگفت هستند اما غافل هستند كه درد، رنج و خستگي ها براي او با فكر رسيدن به هدف شيرين مي شود و اين اشتياق سوزان است كه آنها را پيش مي برد و به آنها انرژي بي پايانی مي دهد كه ديگران را به شگفتي وا مي دارد.

افراد محكم در سختي ها و مشكلات نه تنها تسليم نمي شوند و سخت كار مي كنند بلكه بقيه را هم هدايت مي كنند آنها دنباله رو نيستند بلكه با ارداه قوي كه دارند ديگران به آنها احترام مي گذارند و از ایشان پيروي خواهند كرد. انها به دیگران کمک می کنند در سختی ها که کسی به داد کی دیگر نمی رسد آنها باز هم به همنوعان خود کمک می کنند.

اين افراد با اراده ممكن است از زيبايي ها و تجملات زندگي لذت ببرند ولي دلبسته آنها نيستند و به آنها نيازي ندارند با يا بدون اين تجملات به راه خود ادامه مي دهند و از تلاش دلسرد نمي شوند. آنها از بی پول شدن نمی ترسند چون می دانند همه این ها را خود به دست آورده اند بدون اینکه به کسی وابسته باشند و می دانند که باز هم می توانند آنچه را از دست داده اند بدست آورند.

فكر كنيد هدف خود را مشخص كنيد و برنامه اي معقول براي رسيدن به آن داشته باشيد و انگاه بدون ترس و ترديد به سمت موفقيت پيش برويد با قاطعيت عمل كنيد. در برابر سختی ها تسلیم نشوید منتظر کمک نمانید و با هر مشکل بیش از گذشته تلاش کنید فقط باور داشته باشید که راهی وجود دارد و تلاش کنید و آنگاه است که حتی خودتان از نتیجه که بدست خواهید آورد شگفت زده خواهید شد.  آنگاه است که اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و در حین انجام کار های بزرگ کمتر دچار ترس و تردید خواهید شد این یک مهارت است که در هر کسی وجود دارد حتی شما می توانید این نیروی عظیم را زیر پای خود له کنید یا می توانید با تقویت آن کار های خارق العاده انجام دهید و از زندگی خود بهترین بهره را ببرید.

انسان محكم كسي است كه مي توان به او تكيه كرد او انساني وفادار است كه نه تنها به ديگران متعهد مي ماند بلكه به هدف خود هم وفادار است و چون رودخانه اي قدرتمند مسير خود را باز مي كند. هر گاه انساني با اراده پيدا كرديد آنگاه انساني يافته ايد كه تواناست و مي تواند كارهايي انجام دهد كه هيچ كس از او انتظار ندارد. انسان محكم هر زن و مردي مي تواند باشد كه با نظم برنامه اي را براي رسيدن به هدف دنبال مي كند و در اين ميان ريسك ها را قبول مي كند چون او كسي است كه حد و مرز ها را جابجا خواهد كرد.

شما هم مي توانيد اين گونه باشيد مهم نيست خانم هستيد يا آقا، چند سال داريد، معلوليت داريد، از نظر بدنی ضعيف هستيد يا قوي، سالم هستيد يا بيمار بايد بدانيد كه اين يك قدرت دروني است قدرتي شگفت انگيز كه در درون همه ما وجود دارد و آنقدر قوي است كه هيچ چيز نمي تواند مانع آن شود بايد به اين نيروي دروني ایمان داشته باشيد به هدیه ای که خداوند به شما اعطا کرده است اين نيروي دروني يك شبه كار نمي كند ذره ذره عمل مي كند مانند آبي كه قطره قطره در پشت سد جمع شده است و تبديل به درياچه اي عظيم شده است. كاري كه بايد بكنيد اين است كه تسليم نشويد و به راه حل ها بينديشيد و عمل كنيد به هدف ارزشمند خود ايمان داشته باشيد و سخت تر از قبل كار كنيد ديگران را شگفت زده خواهيد كرد. آنها را به احترام وادار خواهيد كرد. اين هديه خداست هديه اي كه به همه ارزاني كرده است اما كمتر كسي قدر آنرا مي داند و كمتر كسي مي داند كه چه نيروي شگفت انگيزي است اگر از آن در راه درست استفاده كند.

محكم و قدرتمند باشيد

علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. اینجانب محمدرضا براز متولد 1364ساکن تهران در سال 1390 دچار بیماری سرطان خون از نوع لوسمی حاد دچار شدم ….بنده بعد از نزدیک به سه سال درمان با عنایت بخدا وروحیه خوبی که خودم داشتم این دوره ها رو پشت سر گذاشتم و فقط به این فکر می کردم با
    این بیماری بجنگم و یک لحظه کوتاه نیام .. دورهای شیمی درمانی هرچند سخت بود ولی به فکر این بودم من خوب خواهم شد، و به خدای
    خودم ایمان داشتم ،اما بعضی وقت ها فکر های منو رااز این ذهنیت خوب کم رنگ نگه میداشت..تصوراتی که هروز به سراغ من میومد، این بود چرا کسانی که قبل از من بیمار شدند وجود ندارند..که همین تصور من باعث میشد که حتما مرگ پشت این بیماری هست …هرچند اسم سرطان سخت هست اما من به اسم مرگ نگاه نمی کردم..دوست داشتم از بیماری کسانی قبل از من دچار این بیماری شدند جویا بشم بدونم چه اتفاقی برایم قرار پیش بیاد…اما متاسفانه کسی پیدا نمی کردم ..از دور میشنیدم کسانی خوب شدند ولی چرا اعلام نمیکنند که ما بیماران سرطانی بدانیم چی در انتظارما هست … و همین باعث میشد که من خوب خواهم شد واین کار را برای دیگران خواهم کرد…اکنون بنده به این هدف رسیده ام و بیش از ۴۵۰بیمارسرطانی چه حضوری چه مجازی در سراسر کشور گفتار درمانی میکنم و با بیماران سرطانی خوناز نظر تاثیرات درمان و دوره ها چه از نظر روحیه و عوارض داروها مشاوره میدم ..و میگم منم مثل شما هستم و شما هم مثل من و پس امید به خدا با این بیماری خواهیم جنگید..انگیزشوننسبت به درمان بالا خواهم برد تا در برابر این بیماری با روحیه بالا درمانشون پشتسر بگذرونند ،چون یک بیمار سرطانی بیش از هرکس حرف یک هم نوع خودش بیشتر براش تاثیرگذار هست..سوالی که برای تمام بیماران سرطانی پیش میاد در ابتدای بیماری آیا ما دوبارهمی توانیم کارهای روز مره خودمون انجام بدیم آیا ما محدود نمیشیم …من برای اینکه همیشه بیماران بهاین سوال خاتمه بدهند.. اعلام می کنم ما بیماران سرطانی هیچ وقت محدود نمیشیم و مثل یک فرد سالمچه بسا بیشتر کارهای روزمره خودمونو انجام میدیم…برای اثبات این کار اینجانب تصمیم گرفتم با یک گروه کوهنوردی دست به صعود قله های سخت بزنم که از قبل هیچ زمینه ای از کوهنوردی نداشتم…چرا کوهنوردی را انتخاب کردم..چون این رشته فعالیت مستقیم با گردش خون داره یه بیمار سرطانی خون در هر شرایط میتونه کارهای بیش عهده خودش انجام بده و با نماد کوه از سرطان قوی تر و با استقامت تر هست…و همین انگیزه باعث شد اینجانب در خرداد ماه1396در در کمتر از نه ماه سی و سه صعود به قله های بیش از 4000 داشته که قبلا هیچ زمینه قبلی از کوهنوردی نداشتم ..قله های داراباد،کلکچال زرین کوه ..خلنو..سی چال ..مهرچال قله سبلان ، شاه نشین تا بازارک..پالون گردن…علم کوه… کلون بستک و بلندترین قله ایران دماوند به ارتفاع 5670 متر….امروز هر چند دوستان بیمار سرطانی این عکس ها و این اقدام منو میبینند و در روحیشون تاثیر گذار هست ، و به خاطره همین با تمام توان این راه را ادامه خواهم داد .
    و از خدا بزرگ ممنونم چنین روحیه به من داد ..و امروز تلاشم میکنم این حرکت رسانه ای بشه تا اونای که فکر میکنند سرطان خط آخر هست بگوییم دراشتباه هستند..
    خدا بخواهد سرطان که هیچ دماوند هم جلویت زانو میزند
    نکته های مهم بیماری
    هرچند اسم سرطان سخت هست…ولی خودم را آماده برای جنگیدن با این بیماری کردم.. خواستم هم خودش را و هم اسمش را شکست دهم ..که این امر نیاز به فرمولی برای این کار داشت… فرمولی را یافتم برای شکست این بیماری … ایمان داشتن به کسی که من را به عنوان بنده خاص بودن انتخاب کرده… پس در من دیده که میتوانم از عهده شکست این بیماری برآیم… به هرحال انکار ناپذیراست که حتی نام این بیماری هم بسیاری را ناراحت میکند چه برسد به آن مبتلا شوی…نگاه مثبت به زندگی ..به این معنی نه که انسانی مثبت باشم و سعی کنم از اتفاقات و وقایع غیر قانونی را نادیده بگیرم..مثبت بودم چون فهمیدم افکار چنان قدرتی دارند که میتوانند سازنده یا ویانگر باشند….حالا به این باور رسیدم…باورش سخت هست که تا همین چند سال پیش محمدرضا براز یک جوان معمولی درگیر زندگی روزمره اش بود ولی حالا هم سرطان را شکست دادم و هم به بالاترین مقاطع تحصیلی رسیدم..و بلندترین قله های کشور را فتح کردم و امروز من سفیر امید خیلی ها هستم …که خودم متعقد هستم سرطان نه تنها ضعیفم نکرد بلکه زندگی کردن را به من یاد داد و یه نقطه عطف بزرگ باعث شد اوج بگیرم..و الان به جای رسیدم که قهرمان خیلی هستم..و این هم چیزی نیست جز ایمان واراده قوی ونگاه مثبت به زندگی ما بیماران خاص..
    *************************

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید