• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 21

چرا كسب و كار شما به نوآوري نياز دارد؟

دلايل متعددي وجود دارد كه بر لزوم توليد ايده هاي جديد در هر سازمانی صحه مي گذارد و نشان مي دهد كه نوآوري براي هر كسب و كاري در دنياي امروز نقش حياتي دارد. درست است كه هر سازمان يا شركتي بخش ها و الويت هاي خاص خود را دارد و بايد بين آنها تعادل ايجاد كند اما نبايد فراموش كرد كه كسب و كاري كه در زمينه نوآوري سرمايه گذاري و تلاش نمي كند، هميشه در خطر واگذار كردن ميدان به رقبا قرار دارد. نوآوري تمايز كليدي بين سازمان هاي پيشرو و دنباله رو هاست.

نوآوری

پاسخگويي به نمودارها و رقبا

نوآوري به شما كمك مي كند تا فرصت هاي موجود را دريابيد، يا احتمالاً از آن آينده روشني براي سازمان پديد خواهد آمد. سازمان هاي موفق نه فقط به مشتريان و نياز هاي سازمان پاسخگو هستند بلكه در باره فرصت ها و شرایط آینده هم تحقيق مي كنند و سعي مي كنند از ايده هاي بكر و كارآمد براي توسعه و پيشرفت كمك بگيرند، سازمان هاي پيشرو تلاش مي كنند تا نياز هاي بازار و مشتريان را در آينده بشناسند و در كمترين زمان ممكن نياز آنها را رفع كنند تا بتوانند در آينده به بهترين شكل ممكن ارائه خدمت كنند و از رقبا بهتر باشند. نوآوري به شما كمك مي كند از رقبا در زمينه هاي مختلف از نظر بازاريابي، فناوري يا ميزان فروش جلوتر باشيد.

از آنچه كه اكنون در دست داريد بهترين استفاده را ببريد.

نوآوري فقط توليد يا طراحي يك محصول جديد نيست، بلكه  مي تواند بر بهينه سازي روش ها و  فرايند فعلي كسب و كار تمركز كند، مشتريان جديدي براي شما فراهم كند، از اتلاف هزينه ها جلوگيري كند يا به افزايش سود كمك كند.

نوآوري مداوم در فرايندهاي و امور جاري يك سازمان مي تواند به جذب نيروهاي بهتر و قوي تر و حفظ پرسنل موجود در شرايط سخت يا افزايش راندمان و سود دهي منجر شود.

ايجاد ويژگي منحصر به فرد براي فروش بيشتر

مشتريان معمولاً نوآوري را به عنوان چيزي كه ارزشي به كسب و كار شما مي افزايد مي نگرند. یا با نوآوری در محصول حاضرند پول بیشتری بابت آن بپردازند. با استفاده مناسب از نوآوري در يك بازار اشباع شده يا بازاري پر نوسان مزيت ويژه اي نسبت به رقبا خواهيد داشت كه به كمك اين برتري مشتريان شما را به جاي رقبا انتخاب خواهند كرد. اين برتري مي تواند يك طراحي بي عيب و نقص، محصولي جديد يا قيمت رقابتی باشد.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید