• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 06 / 07

رهبران آخرين نفر مي خورند و مي نوشند!

مديران سازمان ها بخوانند

سيمون سينك مي گويد رهبران در جايي مي ايستند كه ديگران قبل از آنها باشند.

نويسنده كتاب رهبران آخرين نفر مي خورند مي گويد رهبر واقعي بودن اين نيست كه به ديگران دستور بدهيد، پاسخ همه پرسش ها را بدانيد يا متخصص ترين فرد گروه باشيد بلكه به معناي این است كه بتوانيد دايره اي از اطمينان و امنيت براي گروه يا تيم خود ايجاد كنيد فرهنگي ايجاد كنيد كه افراد در سازمان شما احساس كنند تحت مراقبت و محافظت شما قرار دارند. و آنگاه است كه آنها سعي مي كنند از سازمان خود در برابر تهديد هاي بيروني محافظت كنند و فرصت هاي بزرگ را بربايند.

رهبران آخرین نفر غذ می خورند

در ادامه 5 توصيه سينك را كه بيانگر ديد رهبري اوست بيان مي كنيم

رهبران بايد قبول كنند كه مسئوليت آنها  كارايي سازمان نيست بلكه كارايي افرادشان است.

و اين به معناي بازي با اعداد نيست بلكه به معناي كار كردن افراد با بالاترين پتانسيل و توان است. و براي اين منظور بايد به افراد ميدان داد و فرصت داد تا توانايي هاي خود را بروز دهند حتي بايد به افراد خود فرصت شكست خوردن و بلند شدن بدهيد. آيا شما چنين كرده ايد؟

رهبران هر چقدر هم كه سازمانشان بزرگ باشد كساني هستند كه خواسته هاي ديگران را بر خواسته هاي خود مقدم مي شمارند.

براي كارآفرينان و صاحبان مشاغل كوچك اين بدان معناست كه خود را به موفقيت و رضايت مشتري يا كاربران خود متعهد نمايند و نشان دهند كه آنها فقط به پيشرفت خود فكر نمي كنند بلكه به پيشرفت همه آنهايي كه با آنها همكاري مي كنند هم اهميت مي دهند و براي سازمان هاي بزرگتر اين يك معناي ديگر هم دارد و آن اهميت دادن به زندگي و مشكلات پرسنل است.

در انجمن هاي مجازي ظاهر شويد مانند هر جامعه ديگري

فراموش نكنيد كه شما هم عضوي از اين جامعه هستيد و بايد به عنوان رهبر يك سازمان حضور فعال داشته باشيد جوامع مجازي هم از اين قاعده مستثنا نيستند و بايد حضور فعال داشته باشيد و فقط در اين ميان به فكر تبليغ برند و كالاي خود نباشيد نمي توانيد در جوامع مجازي فقط حرف خود را بزنيد بدون اينكه به ديگران كمكي بكنيد اطلاعات مفيد در اختيارشان قرار دهيد يا به پرسش هاي آنها پاسخ دهيد. براي اينكه حضوري محكم و مقتدارانه داشته باشيد بايد به مردم خدمتي ارائه نماييد تا به سمت شما بيايند. بايد ارزش آفريني كنيد تا براي سازمان خود منفعتي پايدار فراهم كنيد.

در صورت كم كاري پرسنل آنها را اخراج نكنيد بلكه آنها را راهنمايي كنيد.

به عنوان مثال به كمپاني نكست جامپ توجه كنيد كه سياست استخدام تا آخر عمر را در پيش گرفته است. اگر قرار نباشد كسي را اخراج كنيد در استخدام آنها بسيار دقت مي كنيد و فقط مهارت ها و تجارب آنها نيستند كه اهميت دارند بلكه شخصيت آنها را هم بررسي خواهيد كرد. و همچنين با اين ديدگاه به آموزش پرسنل اهميت بيشتري داده مي شود و همچنين مشاوره در چنين شركتي جايگاه ويژه اي خواهد يافت، و همچنين ارزيابي عملكرد ها واضح تر و شفاف تر و با صداقت بيشتر انجام خواهد شد. در اين شركت كالاهاي برگشتي يا معاملات فسخ شده از 40 درصد به يك درصد كاهش پيدا كرد. حتي بهترين رهبران هم از ناكارآمدي افراد خود بزرگترين ضربه هاي را مي خورند.

بين آرمان گرايي و واقع بيني و پاسخ گويي تعادل برقرار كنيد.

همه ما مي خواهيم با مشتريان رابطه اي بلند مدت، ثمر بخش و برد-برد داشته باشيم و واقعيت هاي اقتصادي گاه ما را مجبور خواهد كرد به مشتريان پاسخ مثبتي بدهيم كه مي دانيم در برآورده كردنش مشكلاتي خواهيم داشت. گاه در مذاكره با مشتري احساس مي كنيد او كار را براي شما مشكل خواهد كرد و سازمان شما را در شرايط بدي قرار مي دهد هر چند مي تواند پول خوبي به شما بدهد و اينجاست كه بايد مودبانه اين جلسه را تمام كنيد. گاه مجبور هستيم با مشتريان سخت و غير منطقي كار كنيم اما بهتر است اين كار را عاقلانه انجام دهيم.

نوشته: شلي لويت

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید