• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 04 / 25

چند درس انگيزشي از مايكل جردن ستاره تاريخي NBA

دانلود نسخه صوتی

مايكل جردن با قريب نزديك به يقين بهترين بازيكن تاريخ بسكتبال در NBA بوده است. شش رينگ قهرماني، 6 فاينال ام پي وي و 5 ام پي وي در ليگ NBA فقط بخشي از افتخارات او هستند. همچنين برخي از قهرمانان كنوني دنياي حرفه اي بستكبال او را به عنوان الگو خود معرفي كرده اند و بارها در رسانه ها اعلام كرده اند كه مايكل جردن كسي بوده كه براي آنها الهام بخش بوده است.

اما چه چيزي مايكل جردن را از ديگر قهرمانان متمايز مي نمايد و او را در چنين جايگاهي قرار مي دهد؟ چه درس هايي از او مي توانيم بگيريم؟ اين پاسخ را مي توانيد در مقاله از اثلتيك پوئتيكس بيابيد:

درس هايي انگيزشي از مايكل جردن

 مایکل جردن

تصميم بگيريد. عمل كنيد.

وارد بازي شويد. خود را درگير كنيد. به اين دليل كه ممكن است شكست بخوريد از تصميم گرفتن نهراسيد. شكست ناچاراً قسمتي از فرايند است. اگر كامل و بي عيب و نقص باشيد پا در اين مسير نمي گذاريد. برخي از مردم از شكست به شدت مي ترسند بنابراين راكد مي مانند و حتي از تصميم گرفتن هم مي ترسند چه برسد به عمل كردن. با تصميم گرفتن و عمل كردن بر ترس خود غلبه كنيد.

 سخنان مایکل جردن

«كسي كه قبل از وقوع حادثه براي آن غصه مي خورد و نگران است، بيش از آنچه كه لازم است فشار و استرس را تحمل مي كند» – سنكا (فيلسوف رومي)

 الهام از مایکل جردن

راه حلي پيدا كن

وقتي كه مانعي سر راه شما سبز مي شود، انرژي و زمان خود را با ترس و اضطراب هدر ندهيد. لحظه اي را به اين اختصاص دهيد كه راهي پيدا كنيد و از اين وضعيت خلاص شويد.

همانطور كه وينستون چرچيل گفته است:

«بدبين مشكلات و سختي ها را در هر فرصتي مي بينيند. خوش بين فرصت ها را در هر مشكلي مي بيند.»

 jor3

كار تيمي

اگر مايكل جردن اسكاتي پيپن را نداشت چه مي شد؟ بدون شك مايكل جردن يكي از بهترين بازيكنان تاريخ بسكتبال است اما خودش به تنهايي نمي توانست قهرمان شود. جردن يكي از بهترين هم تيمي ها را به نام اسكاتي پيپن را در كنار خود داشت.

و همچنين نمي توان دنيس رادمن را فراموش كرد و توني كيكاك. جردن مربي بي نظيري مانند فيل جكسون داشت.

همه اينها يك پيام را به ما مي دهد براي بردن بايد به صورت تيمي كار كرد. در يك تيم همه به هدف عالي فكر مي كنند و هر يك از اعضاي تيم ضعف ديگر هم تيمي هاي خود را مي پوشاند اگر يكي از افراد نتواند وظيفه اش را به هر دليلي انجام دهد هم تيمي اش او را حمايت مي كند.

 jor5

تمرين، تمرين و باز هم تمرين

مهارت هاي پايه خود را كامل كنيد تا عملكرد كاملي داشته باشيد. بهترين بازيكنان زمين به صورت مداوم توسط مربي هدايت مي شوند و حركت هاي آنها توانايي هاي دويدن، دفاع كردن و مكانيزم شوت كردن آنهاست که كار مي كند. مراقب باشيد در جزييات چنان خود را درگير نكنيد كه از اصول غافل شويد.

 jor4

محكم باشيد و پيشرفت كنيد.

اگر شكست نمي خوريد به اين دليل است كه تلاش نمي كنيد. به استقبال مشكلات و شكست ها برويد و از آنها به عنوان سوخت موتور انگيزشي خود استفاده كنيد. قبول كنيد كه شكست بخشي از فرايند موفقيت است و اگر شكست خورده ايد به اين معني است كه به موفقيت نزديك تر شده ايد چيزهاي بيشتري آموخته ايد و اكنون مي توانيد با تجربه بيشتر و مطمئن تر عمل كنيد. پشتكار داشته باشيد و ادامه دهيد در اين صورت موفقيت هميشه همراه شما خواهد بود.

نوشته: استفان تاچو (موسس و مدير اثلتيك پوئتيكس)

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید