• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 28

خواص تمشک برای سلامتی

تمشک های وحشی از هزاران سال قبل به عنوان آب نبات ترش طبیعی برای مصرف مردم شناخته شده اند. با رنگ غنی، طعم آبدار شیرین و آنتی اکسیدان قوی، جالب است بدانید که تمشک یکی از انواع توت های مورد استفاده در جهان است.

تمشک ها شامل رنگ های رایج قرمز و سیاه و همچنین رنگ هایی مثل بنفش، سفید، زرد یا طلایی می باشند. هر توت رنگی ترکیب منحصر به فردی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها دارد.

خواص میوه تمشک

تمشک سیاه کره ای، همچنین به عنوان بوکبانجا شناخته شده است. بوکبانجا نوشیدنی مخصوصی است که از تمشک سیاه به دست می آید. کره ای ها مزایای فوق العاده این توت را از مدت ها قبل کشف کرده اند و شیفته آن شدند.

امروزه، درمان های شگفت انگیزی برای بسیاری از مردم توسط تمشک سیاه و سفید شناخته شده است.

مزایای مهم تمشک سیاه عبارتند از خواص ضد سرطانی، ویژگی آنتی اکسیدانی و توانایی فوق العاده ای دارد که شما را سالم و زیبا نگه می دارد. آنها ویتامین C، ویتامین E و آنتوسیانیدین را دارا هستند.

در اینجا چند مورد مهم از خواص تمشک سیاه کره ای را ذکر می کنیم.

مبارزه با سرطان

مصرف تمشک سیاه در پیشگیری از سرطان های دهان، پستان، پروستات و روده بزرگ موثر است. همچنین برای جلوگیری از بیماری شناخته شده ای به نام مری بارت از طریق سم زدایی موثر است.

ایجاد ایمنی

تمشک سیاه ترکیبی از آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها و بسیاری از مواد معدنی می باشد. تمشک با دادن قدرت بیشتر برای مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از عفونت و بیماری، به ایمنی طبیعی ما کمک می کند.

بوکبانجا باعث درخشان شدن پوست و روشن شدن چشم های شما می شود.

کاهش وزن

یکی از بهترین خواصی که تمشک سیاه دارد، ارزش غذایی قابل توجه آن است. تمشک کالری کمی دارد اما پروتئین و فیبر بالایی دارند.

بنابراین آنها می توانند در حین کاهش وزن، کلسترول را کنترل کنند. کاهش وزن با تمشک سیاه احتمالا سبب افزایش فیبر می شود که این افزایش فیبر مانع از گرسنگی طولانی مدت می شود.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این توت ها به سوخت و ساز سالم کمک می کنند.

تمشک سیاه و سفید روند پیری را به تاخیر می اندازد تا شما جوان و پر انرژی تر به نظر برسید.

  اثرات ضد تومور تمشک

تومور توده ای از سلول های اضافی می باشد و زمانی که سلول ها غیر طبیعی و غیر قابل کنترل هستند ممکن است سرطانی شوند.

با توجه به گفته انجمن شیمی آمریکا (ACS) ،گالیک اسید  موجود در تمشک سیاه ممکن است دارای خواص ضد تومور باشد، بر اساس مطالعات آزمایشگاهی حیوانات، گالیک اسید باعث مهار رشد تومور در پوست، مری و ریه و رشد تومورهای  سرطان زا است.

مزایای تمشک برای سلامتی

همچنین ACS یادآور شده، اخیرا در مطالعه ای  نشان داده است که گالیک اسید می تواند با جلوگیری از ایجاد عروق خونی جدید از ایجاد تومور پیشگیری می کند.

ACS  یادآور می شود که بیشتر مطالعات گالیک اسید و تومورها، مطالعات حیوانی می باشند و آزمایش های بیشتری برای اثبات هر یک از نتایج لازم است.

سایر خواص سلامتی تمشک سیاه

تمشک سیاه ماده ای به رنگ بنفش تیره است که آنتوسیانین بالایی دارد. آنتوسیانین همچنین دارای خواص ضد التهابی و محافظ رگ های خونی می باشد. تحقیقات نشان می دهد آنتوسیانین ها با بهبود بینایی، سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بهبود حافظه در افراد مسن ارتباط دارد.

به گفته ACS اسید گالیک احتمالا بیماری های قلبی، نقص های زایمان و مشکلات کبدی را کاهش می دهد و زخم ها را بهبود می بخشد.

 آب میوه تمشک

اگر چه تمشک های سیاه را می توان به صورت تازه مصرف کرد، اما آنها زود فاسد می شوند و نمی توان برای مدت طولانی نگه داری کرد. بنابراین شما می توانید از آب میوه تمشک در هر موقع از سال استفاده کنید.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید