• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 07 / 23

از عصاره ی دانه ی انگور بیشتر بدانید

نام عمومی: عصاره ی دانه ی انگور

نام لاتین: Vitis vinifera

مقدمه:

در این مقاله با اطلاعاتی اساسی در مورد عصاره ی دانه ی انگور از جمله نام اساسی، نظرات دانشمندان و عوارض جانبی و هشدارها آشنا خواهید شد.

از عصاره دانه انگور بیشتر بدانید

برگ ها و میوه ی انگور از زمان یونان باستان به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفت.امروزه عصاره ی دانه ی انگور  به عنوان یک داروی سنتی برای بیماری قلبی و رگ های خونی مانند آترواسکلروز (سخت شدن رگ ها)، فشار خون بالا، کلسترول بالا و گردش خون ضعیف، عوارض مربوط به دیابت، مانند آسیب های عصبی و چشم، مشکلات بینایی مانند دژنراسیون ماکولا (که موجب کوری می گردد)، تورم پس از آسیب یا جراحی، پیشگیری از سرطان و بهبود زخم استفاده می شود. از دانه های انگور برای تولید عصاره ی دانه ی انگور استفاده می شود. عصاره ی دانه ی انگور به شکل قرص و کپسول موجود می باشد.

نظرات دانشمندان:
  • مطالعات نشان می دهد که برخی از ترکیبات عصاره ی هسته ی انگور ممکن است در تسکین علائم نارسایی وریدی مزمن (زمانی که رگ در ارسال خون از پاها به قلب مشکل دارد) و در کاهش ادم (تورم) پس از آسیب یا جراحی موثر باشد.
  • تحقیقات و آزمایش ها اثر عصاره ی دانه ی انگور در درمان عوارض ناشی از دیابت را یافته اند اما تحقیقات وسیع تری برای تایید این موضوع نیاز است.
  • عصاره ی دانه ی انگور حاوی آنتی اکسیدان است این آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها جلوگیری می کنند (رادیکال های آزاد مولکول های بسیار فعالی هستند که می توانند به عملکرد سلول ها آسیب برسانند) مطالعات ابتدایی اثر مثبت آنتی اکسیدانی این ماده را نشان داده است به هرحال تحقیقات و مطالعات بیشتری نیاز است.
  • یک مطالعه توسط موسسه ی ملی سرطان (NCI) انجام گرفته است در این مطالعه دانشمندان دریافتند که عصاره ی دانه ی انگور در پیشگیری از سرطان سینه موثر است.
  • در مطالعه ی دیگری که توسطNCI انجام گرفت دانشمندان دریافتند که عصاره ی دانه ی انگور سخت شدن بافت سرطانی را که بعد از اشعه درمانی رخ می دهد را کاهش نمی دهد.
عوارض جانبی و هشدارها:
  • عصاره ی دانه ی انگور وقتی توسط دهان و از راه دهان خورده شود برای 8 هفته سالم و بی خطر خواهد بود.
  • عوارض جانبی که گزارش شده است شامل خشک شدن و خارش پوست سر، سرگیجه، سردرد؛ فشار خون بالا؛ کهیر، سوء هاضمه و حالت تهوع.
  • تداخل دارویی عصاره ی دانه ی انگور با سایر داروها هنوز دقیقا مورد مطالعه قرار نگرفته است.
  • قبل از مصرف طولانی مدت این محصول با یک متخصص مشورت کنید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید