• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 06 / 01

آش ماست محلی بسیار ساده

آش ماست از آش هایی است که با مواد اولیه کم و در دسترس همگان تهیه می شود. پخت این آش ساده بوده و به سرعت آماده می شود.

آش ماست خصوصا در بهار و تابستان که نعناع و پونه تازه فراوان است، بسیار خوشایند و دلپذیر است.

چون در پخت این آش، گوشت، مرغ یا عصاره قلم گاو یا عصاره گوشت به کار نرفته، برای پاک سازی دستگاه گوارش مناسب است خصوصا در فصل بهار که با پشت سر گذاشتن فصل زمستان و خوردن غذاهای سنگین و گرم، بدن نیاز به پاک سازی و استراحت دارد. پس پیشنهاد می کنیم حتما این آش را در فصل بهار پخت و نوش جان کنید.

آش ماست را می توانید به عنوان شام یا عصرانه نوش جان کنید.

طرز تهیه آش ماست محلی

مواد لازم برای چهار نفر:
  • برنج نیم دانه 2 پیمانه
  • نمک به مقدار لازم
  • ماست 500 گرم
  • نعنا یا پونه کوهی دو قاشق سوپ خوری
  • آب به میزان لازم
طرز تهیه آش ماست محلی:

ماست و نمک و آب را مخلوط کرده روی اجاق بگذارید و مدام هم بزنید تا به جوش آید. مراقب باشید ماست روی حرارت بریده نشود، برای جلوگیری از بریده شدن ماست، هم حرارت را ملایم کنید و هم مدام هم بزنید.

وقتی به جوش آمد برنج را اضافه کنید و هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا ته نگیرد بعد از نیم ساعت نعناع را اضافه کنید، مقدار نعناع نباید زیاد باشد چون باعث تلخی آش می شود و بگذارید پنج دقیقه دیگر بپزد. آش ماست پس از گذشت مدتی سفت می شود، بنابراین سعی کنید آن را تازه تازه مصرف کنید و یا زیاد غلیظ نشود.

برای تزیین آش می توانید مقداری نعناع را در روغن داغ برای چند ثانیه روی حرارت هم بزنید. نعنا داغ معمولا برای تزیین روی آش به کار می رود.

اگر قصد دارید آش ماست را مخصوص کودکان و یا افراد بیمار یا سالخورده تهیه کنید، برای مقوی شدن بیشتر می توانید مقداری گوشت یا عصاره گوشت نیز به آن اضافه کنید.

از آن جایی که آش ماست با مواد اولیه کم و بسیار سریع تهیه می شود برای میهمانی های عصرانه و یا مهمانان ناخوانده و یا افطاری گزینه خوبی است و از طرفی آش کم هزینه و در عین حال بسیار خوشمزه و دلپذیر است.

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید