• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 08 / 24

بستنی یخی با طعم لیمو

با توجه به گرمای فصل تابستان تهیه بستنی یخی با طعم لیمو که منبع خوب ویتامین ث است می تواند یکی از دسرهای محبوب همه خانواده باشد. در اواسط تا اواخر تابستان لیمو ترش در بازار فراوان می شود بنابراین فرصت خوبی است که در منزل بستنی یخی با طعم لیمو درست کنید تا کودکان جذب بستنی های رنگی بازاری که معمولا مواد نگهدارنده دارند، نشوند.

طرز تهیه بستنی لیمویی

مواد لازم:
  • آب: دو فنجان
  • شکر: یک فنجان
  • آب لیمو ترش: یک و نیم فنجان
  • سفیده تخم مرغ: 2 عدد
طرز تهیه:

1- آب و شکر را روی حرارت ملایم بگذارید تا 10 دقیقه بجوشد.

2- آب لیمو ترش را اضافه کنید. سپس حدود یک ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد ولی سفت نشود.

3- با همزن برقی آن را هم بزنید و سفیده های تخم مرغ را به آن اضافه کنید و با همزن هم بزنید. سپس مخلوط را مجددا در ظرف ریخته و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. در ظرف مناسبی بریزید و سرو کنید.

می توانید مخلوط بالا را در لیوان های یک بار مصرف کاغذی بریزید و داخل هر بستنی یک چوب بستنی قرار دهید و در فریزر بگذارید وقتی خودش را گرفت از فریزر خارج کنید، لیوان کاغذی را پاره کنید و بستنی یخی خود را که به شکل لیوان است، نوش جان کنید.

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید