• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 12 / 18

دسر شیر و بیسکویت

دسر شیر و بیسکویت بسیار خوشمزه و همه پسند و زمان آماده سازی آن کوتاه است در ضمن مواد لازم برای تهیه آن در دسترس و ارزان قیمت است. از طرفی مقوی و سیر کننده است و حتما کودکان نیز از آن استقبال می کنند. این دسر می تواند زینت بخش سفره های نهار و شام، تولد، شب یلدا، مهمانی های عصرانه شما باشد.

دسر شیر و بیسکویت

مواد لازم:

شیر: چهار لیوان

نشاسته: دو و نیم قاشق غذاخوری پر

آرد سفید: چهار قاشق غذاخوری پر

پودر کاکائو: یک و نیم قاشق غذاخوری

شکر: دوازده قاشق غذاخوری شیرینی بسته به ذائقه شما

کره پاستوریزه 100 گرم

بیسکویت پتی بور کاکائویی 5 بسته

موز و گردو در صورت تمایل

طرز تهیه:

نکته ای که در ابتدا باید بگوییم این است که شکر را طبق ذائقه خود و خانواده تنظیم کنید و می توانید شکر را در ابتدا کمتر بریزید و پس از آماده سازی مایع دسر، آن را مزه کنید، اگر کم شیرین بود در این مرحله شکر بیشتری اضافه کنید.

قابلمه ای به اندازه مواد مورد استفاده انتخاب کنید. شکر، نشاسته، آرد و پودر کاکائو را در قابلمه با هم مخلوط کنید و شیر سرد را به آن ها اضافه کنید. دقت کنید که حتما شیر سرد باشد وگرنه ممکن است نشاسته گلوله گلوله شود. مواد را در شیر هم بزنید تا کاملا حل شود.

مواد حل شده در شیر را روی شعله ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا غلظت آن همانند فرنی شود. در این مرحله دسر را از روی شعله بردارید و کره را اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید یک موز درون قابلمه رنده کنید.

ظرف مورد نظر خود برای دسر را انتخاب کنید. مایع بالا را به صورت یک لایه نازک کف ظرف بریزید و روی مایع یک لایه بیسکویت بچینید. در صورت تمایل می توانید کمی گردو اضافه کنید. دوباره لایه بعدی را مایع دسر و بعد بیسکویت بچینید. این کار را ادامه دهید تا مایع دسر شما تمام شود. لایه رویی دسر باید مایع باشد.

روی ظرف را سلفون بکشید درون یخچال 7 ساعت بماند تا خودش را بگیرد.

دسر شیر و بیسکویت شما آماده است.

نوش جان!

دسر شیر و بیسکویت

همان طور که تجربه کردید ساخت این دسر زمان کوتاهی برد و اگر می خواهید هزینه کمتری برای دسر و رنگین کردن سفره های میهمانی خود کنید بهتر است این دسر خوشمزه را نیز امتحان کنید چرا که پودرها، ژله، دسر های نیمه آماده بازاری مواد نگهدارنده دارند و برای سلامت خانواده عوارضی به همراه خواهند داشت پس پیشنهاد می کنیم دسر شیر و بیسکویت سالم تهیه شده در منزل را جایگزین دسر های بازاری کنید.

زهرا گیفانی

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید