• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 18

چند اشتباه روزمره که قاتل خلاقیت شماست

 مدت زیادی است این عبارت در فضای کسب و کار اینترنتی گفته می شود که: محتوا شاه است و نقش کلیدی در موفقیت دارد. اما شما که نمی خواهید پیام تان شاهی مثل بقیه شاه ها باشد، مگر نه؟ شما می خواهید پیامتان ورای دیگر پادشاهان، به رسمیت شناخته شده و از آن به عنوان اثری شگفت آور در زندگی مردم یاد گردد. این یک واقعیت است و اگر بخواهید در کسب‌وکار به سودی برسید؛ باید محتوایی تولید کنید که شما را نسبت به رقبایتان متمایز کند. برای دستیابی به این سطح از موفقیت و متمایز کردن خود و پیامتان از سایرین، لازم است درک کنید؛ بزرگ ترین دارایی شما خلاقیت است.

خلاقیت

خلاقیت به زبان ساده عبارت است از خلق ایده های جدید و معنی دار و فراتر رفتن از قوانین، الگوها و روش های سنتی. خلاقیت مانند سس مخصوصی است که شما را قادر می سازد پیامتان را ارتقاء داده و چیزی بدیع و متمایز ارائه دهید. صنعت، توسط افرادی شکل گرفته است که فراتر از چارچوب تعریف شده می اندیشند و از خلاقیت خود استقبال می کنند. شرکت اپل به طور مداوم از خلاقیت کارمندان خود استفاده می کند تا بتواند محصولاتی تولید کند که از لحاظ کیفی بی نظیر بوده و این امر باعث شده تقاضای محصولاتش در بازار باورنکردنی باشد. شرکت Keurig همه جا از خلاقیت و نوآوری برای تصویرسازی روشی کاملا جدید در استعمال نوشیدنی غیر رسمی در کسب و کارهای جدید، استفاده می کند.

ما همگی از دوران کودکی خلاق بودیم، اما گاهی اوقات اشتباهاتی باعث می‌شوند تا آن را نادیده بگیریم. خبرخوب این است که خلاقیت مانند سایر مهارت ها، قابل پرورش و پیشرفت است و شما می توانید آن را تقویت کنید. خبر بد هم این است که شیوه مواجهه شما با زندگی روزمره تان ممکن است این گوهر پنهان را سرکوب کند و با نادیده گرفتنش باعث میزان کاهش میزان آن شوید.

در اینجا چهار اشتباهی که باعث کاهش میزان خلاقیت شما می شوند بررسی شده است:

 درگیر روزمره گی شدن

متاسفانه، خلاقیت کسب و کارهای نو ظهور و طرف های تجاری فعال در هر جایی، توسط کارهای روزمره سرکوب می شود. هر فردی در هر زمینه کاری که مشغول است، می‌تواند خلاقیت را چاشنی کار خود کند؛ اما عواملی مانند حجم بالای کار و داشتن زندگی ماشینی باعث می‌شود تا خلاقیتش کاهش یابد. شما آرام به محل کار خود می روید در همان زمان همیشگی، از همان مسیر همیشگی، روی همان صندلی همیشگی در اتاقکی کسل کننده و ملال آور درفصایی آکنده از شباهت و تطابق. اگر شما کل روز، زورکی پشت میز می نشینید، سعی کنید در حداقل زمان ممکن این یکنواختی را تغییر داده و کمی خلاقیت ایجاد کنید. سعی کنید زمانی را برای قدم زدن کنار بگذارید یا با همکاران تان در مورد احساسات غیر کاری حرف صحبت کنید. یک روز در هفته در یک مکان غیررسمی دورکاری کنید. هراقدامی می توانید انجام دهید که این مراسم تشریفاتی روزانه را درهم بشکنید تا خلاقیت تان به طور طبیعی افزایش یابد.

 دنباله روی دیگران بودن

اگر نگاهی جامع در کسب و کارتان و به اطرافتان و به افرادی که مرتبط با شما هستند، بیاندازید شاهد خواهید بود که خیلی از آنها دقیقا مشابه هم کار می کنند. به وب سایتشان نگاهی بیاندازد که دقیقا یک شکل و با محتوای مشابه هستند و از محصولات و روش های بازاریابی همانند استفاده می کنند. کورکورانه دنباله روی دیگران بودن یکی از بزرگترین قاتلین خلاقیت است. البته، تقلید صادقانه ترین شکل تملق است که در عین حال سریع ترین شیوه در ایجاد خستگی است.

خلاقیت

پذیرای چیزهایی باشید که شمارا ناراحت و تحریک می کند و نترسید از اینکه دنیا خود واقعی شما را ببیند. با مشکلات کاری تان به شیوه ای کاملا متفاوت از سایرین، کنار بیایید. مزیت ها و ویژگی های دیگر صنایع را در کار خود به کار ببندید تا عطر و طعم جدیدی به پیام خود بیافزایید. خلاقیت شما با ادامه مسیر خودتان و متفاوت بودن، افزایش می یابد.

 بیش از حد، آنلاین بودن

ما در دنیایی زندگی می کنیم که بیش از حد آنلاین است. همه مشغولند و بی وقفه کار می کنند تا به اهدافشان برسند، من این را درک می کنم. اما ذهن شما هم نیاز دارد در برهه هایی از زمان به جریان بیافتد. شروع کنید به اینکه در بخشی از روزتان به هیچ شبکه ای متصل نباشید. حتی برای لحظاتی کوتاه که در ماشین منتظر فرزندانتان هستید. به چشمانتان اجازه بسته شدن بدهید، نفس عمیقی بکشید و فقط لحظه ای صرف اندیشیدن کنید. با انجام این کارها، مشاهده خواهید کرد میزان استرس ناشی از هجوم افکار کاهش یافته و فرصتی برای رشد خلاقیت به وجود آمده است به این ترتیب خلاقیت تان از شما ممنون خواهد بود و ده برابر جبران خواهد کرد.

 بی اعتنایی به دیگران

بسیاری از کسب و کارهای نو، کوروکورانه جلو می روند. اغلب، با تلاشی یکنواخت پیامشان را منتقل و به شیوه ای یکسان محصولات و خدمات خود را عرضه می کنند. برای گوش دادن به سخنان دیگران زمان بیشتری بگذارید سپس متوجه می‌شوید که با استفاده از انتقادها و پیشنهاد‌های دیگران به اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید پی برده و برای برطرف کردن آن‌ها از خلاقیتتان استفاده خواهید کرد. شما چشم انداز های جدیدی را تجربه خواهید کرد، مشکلات را در سطح عمیق تری درک نموده و به کسب بینشی واقعی از عجایب جهان پیرامونتان، نائل خواهید شد. پذیرفتن نظرات دیگران در واقع مانند فرصتی برای کسب دانش و تجربه بیشتر است و به شما کمک می‌کند علم و انگیزه کافی برای بالاتر بردن میزان خلاقیت خود را به دست آورید.

و در پایان روز، به چیزی احتیاج دارید که شما و پیامتان را از هزاران شرکت دیگر در فضای کسب و کار جدا کند. بدین منظور، شما ابتدا باید لحظاتی را که موجب عقب نگاه داشتن تان شده اند، شناسایی کنید و سپس به سرعت چاشنی خلاقیت خود را بر آنها جاری سازید. با گذشت زمان، چیزی که به درک آن نائل می شوید، این است که هم اکنون شما قادر به کنترل قدرت جدیدا کشف شده خود هستید که می تواند بیشترین مشارکت را با ایجاد ارزشی منحصر به فرد در مخاطبانتان در پی داشته باشد. این شیوه عالی انتقال محتوا، به شکلی بدیع و جذاب می تواند بالاترین دستاورد شما باشد.

ترجمه: فیروزه بابائی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید