• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 03 / 07

موز رسیده یا نارس؟ کدام یک بهتر است؟

آیا می دانید که خواص تغذیه ای موز هنگام آویزان کردن در آشپزخانه تغییر می کنند این خواص زیاد شده و رسیده می شوند؟ درنتیجه آنها میرسند و شیرین می شوند.

چرا؟

آنزیم هایی در موز وجود دارند که مولکوهای نشاسته را می شکند و معمولا به اندازه شکر، شیرین نیست، همچنین باعث هضم راحت تر در روده می شود.

علاوه بر این به تازگی محققان ژاپنی کشف جالبی در مورد موز کرده اند؛ یک موز رسیده، دارای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به یک موز تازه است.

موز رسیده یا نارس؟ کدام یک بهتر است؟

زمانی که پوست موز دارای لکه های تیره می باشد، ماده ای به نام TNF یا فاکتور نکروز دهنده تومور تولید می کنند، که این ماده با سرطان و سلول های غیر طبیعی مبارزه می کند.

لکه های تیره تر، در از بین بردن سلول های سرطانی قوی تر از موز هستند.

یک موز رسیده در برابر تقویت سیستم ایمنی بدن، هشت برابر موثرتر از یک موز تازه است.

بنابراین بهترین زمان برای خوردن موز چه هنگام است؟ زمانی که کاملا رسیده باشد.

اما قابل ذکر است که اگر شما مبتلا به دیابت نوع 2 هستید، می توانید موز رسیده را با کره آجیل بخورید. کره آجیل خمیری است که با کوبیدن و آسیاب چند آجیل است شامل: خمیر بادام، قرص کمر، فندق، بادام زمینی، گردو و پسته است. کره آجیل چربی بالایی دارد.

میزان چربی در کره آجیل باعث می شود سرعت جذب قند در جریان خون را کم شود بنابراین برای فرد مضر نیست و قند راحت تر در بدن شکسته می شود.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید