• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 25

روغنی مفید برای ورزشکاران

روغن نارگیل از نارگیل رسیده تهیه می شود. ماده ی سفید رنگی که در داخل نارگیل وجود دارد برای تهیه ی روغن مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن در آشپزی و درمان برخی بیماری های پوست و مو کاربرد دارد.

روغن ورزشکاران

روغن نارگیل سرشار از روغن های مفید است که به افزایش استقامت کمک کرده و سطح چربی بدن را کاهش می دهد. به همین خاطر ورزشکاران از این روغن به عنوان مکمل استفاده می کنند.

روغن نارگیل سرشار از لوریک اسید است که یک تری گلیسرید با زنجیره ی متوسط (MCT) می باشد.

این تری گلیسرید یک نوع اسید چرب است که فواید زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد. لوریک اسید به راحتی توسط بدن هضم شده و به سرعت تبدیل به انرژی می شود. روغن نارگیل 15 درصد لوریک اسید دارد.

MCTبه بدن کمک می کند استقامت بیشتری داشته باشد. طبق تحقیقی که در مجله ی علم تغذیه منتشر شده است هضم پذیری راحت و آسانMCT ، ممکن است انرژی متابولیسم را در هنگام ورزش افزایش دهد. طبق این تحقیق، سطح نیاز بدن به کربوهیدرات برای تامین انرژی کاهش یافته است. MCT ایی که در روغن نارگیل وجود دارد ترکیبات بدن را تغییر داده و مقدار کل چربی در بدن را کاهش می دهد. رژیم غذایی که سرشار ازMCT  است باعث می شود بافت های چربی کاهش یابد.

با این که روغن نارگیل سرشار از MCT است ولی این ماده، اسیدهای چرب اشباعی نیز دارد که برای سلامتی مفید نیست.

طبق توصیه ی پزشکان، مقدار مصرفی باید 85 میلی گرم در روز باشد.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید