• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 15

نان تاتار

نان خوشمزه تاتار ترکمنی با دستور تهیه ساده در این مقاله آموزش داده شده است. این نان ظاهر زیبایی دارد و به عنوان چاشت یا میان وعده برای کودکان مناسب است.

مواد لازم:
  • تخم مرغ ۶ عدد

  • گلاب نیم استکان

  • آرد به میزان لازم

  • زعفران کمی

  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم

نان تاتار
طرز تهیه:

تخم مرغ را با همزن خوب به هم زنید تا سفید شود. گلاب و زعفران را جداگانه مخلوط کرده و به تخم مرغ اضافه کنید.

در این مرحله، آرد را اضافه کنید. مقدار آرد باید به میزانی باشد تا خمیر ملایمی به دست آید که نه به دست بچسبد و نه خیلی سفت باشد.

روی خمیر پارچه ای کشیده و به مدت ۳ تا ۴ ساعت کنار بگذارید تا خمیر استراحت کند یا در اصطلاح ور بیاید. خمیر پس از ور آمدن حجمش زیاد می شود و اگر انگشت درون خمیر فرو کنید جای انگشت دیر پر می شود.

لیوانی که در آن خمیر را سرخ می کنید بایستی از جنس روحی باشد.

وقتی خمیر ور آمد، خمیر را سه یا چهار بار ورز دهید تا پف خمیر بخوابد. خمیر را با بازو یا وردنه صاف کنید. با کارد، خمیر را به مستطیل هایی حدودا به طول 15 و عرض7 سانتی متر برش بزنید.

از یک چوب باریک و بلند که بلندی آن از طول خمیر مستطیل شکل بیشتر باشد، کمک بگیرید. قابل ذکر است از هر ابزار یا وسیله مشابه چوب می توانید استفاده کنید.

یک خمیر مستطیل را دور چوب بپیچانید تا به شکل لوله در آید.

روغن سرخ کردنی را داخل لیوان ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود. چوبی که دورش خمیر پیچیده شده است را داخل روغن داغ نگه دارید تا چوب از خمیر جدا شود. سپس بقیه خمیرها را به همین شکل آماده و سرخ کنید تا قرمز رنگ شود.

نان تاتار سرخ شده را داخل دیس بچینید و رویش را با پودر قند (خاکه قند) یا شکر تزیین کنید.

طرز تهیه نان تاتار

نان تاتار ترکمنی

اگر یک بار این شیرینی درست کنید، حتما طرفدار آن خواهید شد! مقدار مواد لازم برای تهیه نان تاتار محدود و در دسترس است همچنین طرز تهیه آن بسیار ساده می باشد.

نان تاتار خوش مزه را می توانید به عنوان عصرانه با اعضای خانواده و یا میهمانان خود میل کنید. البته در اعیاد مختلف خصوصا نوروز، نان تاتار جزء شیرینی های خشک، کوچک، زیبا و مناسب این ایام است.

نوش جان!

حوریه گیفانی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید