• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 26

روش هایی برای عکاسی از لحظات سریع ورزشی

چگونه می توان از حرکات سریع ورزشکاران، عکسهایی با DSLR گرفت

یک دیافراگم سریع و فوکوس خودکار مستقیم گزینه های کلیدی برای عکاسی حرکات سریع ورزشی هستند. فوکوس خودکار (به انگلیسی: Autofocus) که مختصراً AF نیز خوانده می‌شود، سیستمی است که به‌طور خودکار، لنز دوربین عکاسی را برای ایجاد تصویری دقیق بر روی گیرنده تصویر تنظیم می‌کند.

روش هایی برای عکاسی از لحظات سریع ورزشی

هنگامی که مهارت های شما از عکاسی پایه به سمت پیشرفته حرکت می کند، ثبت حرکت های سریع در عکس، از بزرگترین چالش های شما می باشد. به عنوان یک عکاس، عکاسی از تصاویر ورزشی سریع و حرکت تصاویر، مهمترین بخش پیشرفت مهارت شما محسوب می شود. همه دوست دارند در حالی که خونسردی خود را حفظ می کنند بتوانند از حرکات سریع و شکاری، عکس بگیرند. کسب این قابلیت نیاز دارید که گزینه های مختلف و چگونگی استفاده از آنها را بشناسید و بسیار تمرین کنید تا عکس هایتان ارزش کار شما را نشان دهند!

در زیر روشهایی معرفی شده که بتوانید از حرکات سریع ورزشی عکسهای حرفه ای بگیرید.

مد فوکوس خودکار دوربین را انتخاب کنید

برای گرفتن عکس از حرکات سریع، نیاز به روشن کردن مد فوکوس خودکار دارید و اینکه پیوسته روشن باشد. (گزینه خود تنظیم AI در دوربین کنون و گزینه AF-C در نیکون روشن باشد). زمانی که از مد فوکوس پیوسته استفاده می کنید، در حالی که یک شخص در حال حرکت را دنبال می کنید، دوربین، دائما فوکوس را تنظیم می کند.

مد پیوسته، یک مد پیشگویی کننده است. آن، فوکوس را تا جایی که تشخیص دهد، بین افزایش بازتاب و باز کردن دیافراگم در دوربین به تاخیر می اندازد، این عمل در زمان خیلی کوتاه مثل کسری از ثانیه انجام می شود.

چه زمانی باید از فوکوس دستی استفاده کنید

در بسیاری از ورزشها، قبل از اینکه دیافراگم را فشار دهید تقریبا می توانید حدس بزنید که بازیگر قصد حرکت دارد. در بیسبال می دانید که کجا بیس استیلر پایان می پذیرد بنابراین روی بیس دوم متمرکز می شوید و منتظر می مانید تا سریعترین بازیکن روی اولین بیس، بازی کند. در نمونه هایی مشابه این، یک گزینه خوب برای استفاده از فوکوس دستی است.

برای انجام این کار، دوربین را روی فوکوس دستی (MF) روشن کنید و روی نقطه از پيش تنظيم شده، فوکوس کنید (مثل بیس دوم).

فوکوس کنید و آماده باشید تا دیافراگم را به زودی با وارد شدن آن حرکت، فشار دهید.

از فوکوس خودکار یا AF استفاده کنید

اگر عکسبرداری خود را با مد فوکوس خودکار ادامه می دهید، بهتر است گزینه مولتی AF را خاموش کنید تا دوربین بتواند نقطه فوکوس را انتخاب کند.

زمانی که از فوکوس دستی استفاده می کنید، شاید متوجه شوید که انتخاب یک AF تنها، تصاویر دقیقتری را به شما می دهد.

تغییر مد فوکوس در عکسبرداری از حرکات ورزشی

از سرعت دیافراگم سریع استفاده کنید

سرعت دیافراگم سریع نیاز به ثابت کردن لحظه ای فعالیت دارد تا بتواند از حرکات سریع عکس بگیرد. با سرعت دیافراگم بالای 1/500 ام یک ثانیه شروع کنید. برخی ورزشها به حداقل 1/1000 ام یک ثانیه نیاز دارند. ورزشهایی مثل اتومبیل رانی حتی به سرعت بالاتر نیز نیاز دارند.

زمانی که در حال آزمایش کردن هستید مد TV / S دوربین را روشن کنید (الویت دیافراگم). این عمل به شما اجازه می دهد تا سرعت دیافراگم را انتخاب کنید و دوربین می تواند تنظیمات دیگر را انجام ندهد.

تنظیم مد دیافراگم در عکسبرداری از حرکات ورزشی

از یک عمق کم عمق میدان استفاده کنید

عکس از حرکت و فعالیت افراد اثر بیشتری روی بیننده می گذارد در صورتی که تنها یک موضوع مورد توجه باشد و پشت زمینه محو گردد. این کار احساس بهتری از سرعت به موضوع می دهد.

برای انجام این کار از عمق کوچکی از میدان با تنظیم دریچه دیافراگم حداقل f/4 استفاده کنید. این تنظیم همچنین به سرعت بیشتر دیافراگم نیز کمک می کند چون عمق کم میدان اجازه می دهند نور بیشتری به لنز وارد شود و دوربین به سرعت بالای دیافراگم می رسد.

از مد Fill-In Flash استفاده کنید

استفاده از فلش پاپ آب در عکس برداری از شخص یا جسم در حال حرکت بسیار موثر است که به نام پر کردن فلش یا Fill-In Flash شناخته می شود.

اول، به موضوع خود نور دهید و اندازه های متفاوتی از دیافراگم را امتحان کنید.

دوم، از تکنیکی به نام فلش و تاری (flash and blur) استفاده کنید. زمانی که از سرعت پایین دیافراگم استفاده می کنید، این اتفاق می افتد و فلش نیز در شروع عکسبرداری از حالت دستی خارج می شود.

نتیجه اینکه موضوع بی حرکت می شود و از موضوع در حال حرکت عکس گرفته می شود در حالی که پشت زمینه پر از محو است.

بسته به فلش پاپ آپ، محدوده را به ذهن بسپارید. فلش ممکن است در ورزش بسکتبال خیلی خوب کار کند اما ممکن است به طرف دیگر زمین بیسبال نرسد. همچنین مطمئن شوید در حالی که از لنز تله فوتو (دستگاه‌ مخابره‌ عكس‌ از مسافات‌ دور) با فلش پاپ آپ استفاده می کنید، تاریک نشود. اینکه تک فلش جدا شود و به کفشک DSLR متصل شود مطلوب تر است. کفشک بخشی از دوربین عکاسی است که قابلیت اضافه کردن فلاش خارجی را به دوربین می‌دهد.

استفاده از Fill-Flash در عکاسی

ISO را تغییر دهید

اگر هر چیز دیگری غیر از این گزینه را تنظیم کنید هنوز نور ورودی به دوربین، کامل نخواهد بود تا حرکت سریع ورزشکار عکسبرداری شود، شما می توانید همیشه ISO را افزایش دهید تا سنسور تصاویر دوربین به نور حساس تر شوند.

قابل ذکر است که نویز و پارازيت‌ بیشتری همراه با تصاویر به وجود می آید.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید