• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 09 / 23

چند صبحانه سالم برای دانش آموزان

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی روزانه است. چرا که آن انرژی و مواد مغذی لازم را برای فعالیت های فیزیکی و فکری فراهم می کند. صبحانه مهم ترین وعده برای دانش آموزان است و برای اعمال

دانش آموزانی که پر مشغله هستند با خوردن چند لقمه از صبحانه خیلی سریع و مختصر رد می شوند و یا به جای صبحانه سالم، نان دونات، کیک و بیسکویت می خورند. در زیر به چند صبحانه سالم اشاره شده است که انرژی و تمرکز فکری لازم را برای دانش آموزان فراهم می کند.

اسموتی

صبحانه برای دانش آموزان

اسموتی یک صبحانه سالم برای بچه های مدرسه ای است. اسموتی یک نوشیدنی مخلوط شده و گاهی شیرین شده است که از میوه تازه ساخته می‌شود. اسموتی صبحانه سبکی است و می توان در زنگ های تفریح به عنوان میان وعده استفاده کرد. ویتامین و مواد معدنی زیادی برای فعالیت فکری و جسمی بچه ها فراهم می کند. از میوه هایی مثل سیب، پرتقال، گلابی، موز، نارنگی استفاده کنید تا از انواع ویتامین ها و مواد معدنی این میوه ها بهره ببرید. میوه ها را در مخلوط کن با یکدیگر مخلوط و یکدست کنید و در نهایت یک فنجان شیر سویا یا شیر رقیق اضافه کنید تا کلسیم و پروتئین کافی برای کسب انرژی را فراهم آورد.

کوکو با سفیده تخم مرغ

صبحانه برای دانش آموزان

سفیده تخم مرغ انرژی کافی برای فعالیت جسمی و فکری دانش آموزان را فراهم می کند. اگرچه تخم مرغ کامل، چربی های اشباع شده و کلسترول کمتری دارد ولی می تواند در ایجاد بیماری های قلبی و انسداد عروق نقش داشته باشد. سبزیجات تازه مانند پیاز، اسفناج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سیر را خرد کنید. این سبزیجات را در روغن سرخ کنید و رویش را سفیده تخم مرغ هم زده بریزید تا تمامی مواد به هم بچسبد و کوکویی با سفیده تخم مرغ به دست آید زمانی که این صبحانه مفید را میل می کنید می بینید که تا هنگام نهار مواد مغذی لازم برای بدن فراهم می شود.

خوراک جوپرک

صبحانه برای دانش آموزان

خوراک جوپرک منبع غنی از پروتئین و ویتامین B است که یادگیری را افزایش، استرس را کاهش و فعالیت فکری را بهبود می بخشد. همین طور فیبر لازم را فراهم کرده و سطح قند خون را بالا نگه می دارد و از خستگی جلوگیری می کند.

برای تهیه این صبحانه، نصف فنجان جو پرک و یک فنجان آب یا شیر رقیق را با یکدیگر مخلوط کرده و در ماکروفر یا در حرارت بالای گاز به مدت 2 تا 3 دقیقه قرار دهید. به این خوراک جوپرک می توانید کمی دارچین، کره بادام زمینی، دو قاشق ماست اضافه کنید. اگر صبحانه شیرین تری را ترجیح می دهید یک قاشق غذاخوری عسل به جای شکر اضافه کنید. روی این خوراک را با بلوبری تازه یا توت فرنگی تزیین کنید تا از ویتامین C و آنتی اکسیدان این میوه ها هم بهره ببرید، سیستم ایمنی بدن حمایت و از صدمه به سلول ها جلوگیری شود.

ماست

صبحانه برای دانش آموزان

ماست صبحانه در دسترسی است که برای دانش آموزانی که عجله دارند بسیار مناسب می باشد. ماست، کلسیم را برای سلامت استخوان ها و پروتئین لازم برای کار فکری و بدنی را فراهم می کند. ماست کم چرب را به جای ماست طعم دار که حاوی شکر است، انتخاب کنید. بذر کتان یا میوه خشک یا مغز و میوه های خشک را به ماست اضافه کنید تا بافت تردی به ماست بدهد. برای بهره بردن از خواص میوه ها می توانید توت فرنگی، بلوبری، تمشک یا قطعات موز را به ماست اضافه کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. سلام مطالب مفید بود

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید